Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf LiseR » tirs 1. apr 2014 21:56

Jeg kan nu altså godt forstå, at det for en udenforstående måske er lidt svært at forstå, at personen i en tysk 2. verdenskrigsuniform med et tysk flag ikke er nazist :(

Vi har allesammen ret til at se ud som vi vil, men man er nødt til at tænke over at tager man sit udseende ud i det offentlige rum, vil der komme reaktioner på det.

Jeg ville heller ikke tage mit Fifth Element cosplay på, hvis jeg skulle bevæge mig rundt udenfor et con-område, da det mest består af "bandagestrimler" strategisk placeret på min krop :) Jeg går heller ikke rundt på gaden i bikini jo :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf SsjGogo » tirs 1. apr 2014 22:06

måske burde kommentarer som "Er det fastelavn" håndteres ved, at man henvender sig til pågældende og forklarer, hvad cosplay er for en størrelse.

Selv folk i miljøet ryster nogle gange på hovedet over cosplayernes ageren - så nogle reaktioner bunder primært i uvidenhed.

Det bortforklarer eller undskylder naturligvis på ingen måde mobning eller fysiske overgreb.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf LiseR » tirs 1. apr 2014 22:38

Jeg oplever, at der mest er folk der griner og kigger, og så er der folk der kommer hen og spørger hvad vi laver. Og det får de så at vide og synes som regel det er spændende :)
(Selv om jeg ikke kunne nære mig for at bilde en ind at jeg var klædt ud som Pikachu, hvad jeg absolut ikke var... *_* )
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
meichan
Kage
Kage
Indlæg: 625
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: ikast
Kontakt:

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf meichan » man 7. apr 2014 14:25

ono omg, den eneste der kom over til min gruppe til j-pop engang var en ældre mand der bare ville vide hvad der skete her
Billede
Spoiler: vis
Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf JoaCHIP » ons 23. apr 2014 18:14

meichan skrev:ono omg, den eneste der kom over til min gruppe til j-pop engang var en ældre mand der bare ville vide hvad der skete her

Det var sgu nok mig! :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
meichan
Kage
Kage
Indlæg: 625
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: ikast
Kontakt:

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf meichan » lør 7. jun 2014 13:50

JoaCHIP skrev:
meichan skrev:ono omg, den eneste der kom over til min gruppe til j-pop engang var en ældre mand der bare ville vide hvad der skete her

Det var sgu nok mig! :D

lol nah ellers er du pensonieret nu og går rundt med stok XDD
Billede
Spoiler: vis
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf l.mathiasen » lør 7. jun 2014 14:02

meichan skrev:
JoaCHIP skrev:
meichan skrev:ono omg, den eneste der kom over til min gruppe til j-pop engang var en ældre mand der bare ville vide hvad der skete her

Det var sgu nok mig! :D

lol nah ellers er du pensonieret nu og går rundt med stok XDD

jo det kunne egentlig godt lyde som ham :D :p ;)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Gama » søn 8. jun 2014 00:07

LiseR skrev:Vi har allesammen ret til at se ud som vi vil, men man er nødt til at tænke over at tager man sit udseende ud i det offentlige rum, vil der komme reaktioner på det.


Det er det klogeste der er blevet skrevet i den her tråd, jeg er stor fortaler for at ALLE skal have lov at have deres meninger, også dem som ikke forstår cosplay, eller kan se en mening med det eller hvad man nu siger.. Reaktioner er i min verden helt okay, det er når de reaktioner bliver til hensigtsmæssig handlinger at det er uacceptabelt, jeg tror dog ikke det er noget cosplay lider uhyggeligt meget af. Jeg håber dog egentlig heller ikke at der er tvivl om at det vil fremkalde noget opmærksomhed på den ene eller den anden både, i langt de fleste tilfælde er det jo ganske harmløst, og selv i de lidt mere ekstreme situationer tænker jeg egentlig også at så længe man ignorere dem, så er det også helt harmløst, og den må man bare lærer og acceptere :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Chuchu » man 9. jun 2014 23:58

Jeg prøver personligt at lade vær med at glo på folk i cosplay når det er that time of the year (J-Popcon). Der er selvfølgelig rigtig mange der ved hvad de er gået med til, og folk vil kigge, både med interesse i øjnene, andre med negativitet. Nogle mennesker kan godt lide opmærksomheden, andre kan ikke. Gider bare ikke være den hvortil en cosplayer tænker "Omg, hvor hun glor hende der." Men der er så mange mennesker, så kan ikke se hvorfor jeg skulle blive udpeget, lol.

Men ja, det er nok også lidt dumt at rende åbent rundt i Københavns åbne rum i fuld cosplay, hvis man foragter folks blikke :P så må bare stirre away en anden god gang.

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Skymone » ons 16. jul 2014 23:04

Ok, jeg havde ikke oplevet det før, men nu har jeg. Og så selv i min baghave, nærmest. Men ærlig talt havde jeg forventet det. Glæder mig til at flytte ud af det her ghetto-område i nærmeste fremtid.
Selissa og jeg var i Brabrand skov og få taget billeder af vores drager, og det blev rimelig sent, før vi var færdige (dog stadig lyst). Midt på cykelstien, der går gennem skoven, står der en flok på en 7-8 unge mellem 14 og 16 (vil jeg skyde på) og snakker højlydt. Da de ser os, begynder de at råbe efter os, og spørger ligefrem min kæreste om de horn (mine), han har i hånden er dildoer, og om vi har lavet en film... Det var virkelig ubehageligt, og de virkede meget truende. Det er folk som dem, der gør at jeg ikke tør gå ud her om aftenen alene. Meh.
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster