Cosplay acts?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Cosplay acts?

Indlægaf TMP » ons 6. aug 2014 20:32

Til jer der har lavet cosplay acts til cosplay shows. Jeg har nogle spørgsmål.
Hvordan er jeres process i skabelsen af dette act?
Altså hvordan starter I/du og bygger videre på den og trænes der til det osv?
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Cosplay acts?

Indlægaf Skymone » tors 7. aug 2014 00:26

Jeg starter personligt med en masse panik...
Så tænker jeg i lang tid, kommer på nogle ideer, prøver dem af (for mig selv, foran et kamera eller spejl, så jeg kan se det selv). Når jeg så selv synes, det er okay, så prøver jeg det af på en anden, og ser, hvad de synes. Hvis de er enige i, at det er godt, så går jeg i gang med at øve, først uden kostume på, men også med kostume på. Jeg kommer altid til at bruge for lang tid på at tænke og for lidt på at gøre, så jeg synes aldrig, jeg får øvet nok, men det er især vigtigt at øve med kostumet på! Især hvis det er et, der er svært at bevæge sig rundt i.
Derudover skal der også tænkes en del på lyd. Vælg lydfilerne med omhu, sørg for, at der er balance i tale og musik (så musikken ikke er mega høj i forhold til talen). Og hvis din indbyggede computer-mikrofon er elendig (hvilket oftest er tilfældet) og du vil optage det, du skal sige på forhånd, så invester i en ekstern en. Det er især vigtigt, hvis der er snak uden musik i baggrunden, og mikrofonen summer - især hvis man har flere lydklip sat sammen.


Jeg er ikke professionel. Jeg har kun prøvet det et par gange, men det er min erfaring. Især det der med at få øvet det nok synes jeg er vigtigt. Og at prøve det af på andre - meget gerne nogen, der ikke kender din karakter/serie. Jeg hader personligt acts, hvor det hele er baseret på ting, der er i serien, som man skal kende serien for at synes er sjovt. Jeg læser ikke rigtig manga eller ser anime, så jeg kender ofte kun meget lidt af det, der bliver cosplayet, og dem, der formår at underholde, på trods af det, er de bedste.
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster