Forkert hudfarve i Cosplay

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf Sylveon » lør 9. aug 2014 14:04

Ja. Titlen kunne lyde misledende.

Som vi alle jo ved, er de fleste personer i anime meget lyshudede/hvide (Udover nogle få individer, selvfølgelig). Jeg har så længe overvejet at få skaffet mig selv et ordentligt cosplay, men jeg har ét problem; Min hudfarve.

Jeg har en pænt mørk hud, og kan derfor ikke lige gå efter en ligne et stort omfang af mine yndlingspersoner. Kunne selvfølgelig altid finde en tilfældig mørkhudet karakter, men det er jo altid sjovere hvis det er en person man faktisk bryder sig om. ;)

Så, jeg søger meninger. Mener i at man skal holde sig til at cosplaye personer der har éns egen hudfarve? Eller..?

Tilgiv mig hvis der allerede er lavet en tråd om dette emne.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf Shadari » lør 9. aug 2014 14:09

Sylveon skrev:Ja. Titlen kunne lyde misledende.

Som vi alle jo ved, er de fleste personer i anime meget lyshudede/hvide (Udover nogle få individer, selvfølgelig). Jeg har så længe overvejet at få skaffet mig selv et ordentligt cosplay, men jeg har ét problem; Min hudfarve.

Jeg har en pænt mørk hud, og kan derfor ikke lige gå efter en ligne et stort omfang af mine yndlingspersoner. Kunne selvfølgelig altid finde en tilfældig mørkhudet karakter, men det er jo altid sjovere hvis det er en person man faktisk bryder sig om. ;)

Så, jeg søger meninger. Mener i at man skal holde sig til at cosplaye personer der har éns egen hudfarve? Eller..?

Tilgiv mig hvis der allerede er lavet en tråd om dette emne.


Det er da fuldstendig ligemeget hvilken hudfarve man har .
Ingen kan jo 100% ligne sin ynglingskarakter og skal en hvid person så lade være med at cosplaye fordi man er tyk eller har briller ? Det sjove ved cosplay er jo at man ser forskellige ud og ifølge mig kigger jeg kun på hvor flot kostume man har på er og det er også det man får opmærksomhed fra IKKE hudfarve :)
Det er i hvertfald min mening :)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf l.mathiasen » lør 9. aug 2014 14:14

Jeg er ikke cosplayer så jeg kan naturligvis ikke svare "indefra" så at sige. Men jeg synes ikke der er nogle problemer med at cosplaye folk af en anden hudfarve og ingen normale mennesker vil beklage sig over det. Nogle tåber vil nok, men de narhoveder er ikke værd at samle på alligevel. og husk de fleste anime og manga figurer er jo i virkeligheden japanere, hvilket de fleste vestlige cosplayers jo ikke er.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf TMP » lør 9. aug 2014 14:32

Jeg ville ikke have nogen problemer med at se en black yoko fra ttgl.
Eller se en sort udgave af en person fra ouran high school.
Eller sort sasuke fra naruto.
Eller sort hatsune miku.

Jeg synes det ville være interessant, faktisk at se en anden hudfarve af en anime figur.

Nogle går meget op i cosplays, mens andre gør det for sjov.
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf Tanerion » lør 9. aug 2014 14:49

Det er et spørgsmål jeg ofte har hørt før og jeg synes personligt du kan cosplaye hvad du vil.

Men hvis du går meget op i udseendet så ved jeg at mange cosplayere med mørkere hud ofte vælger kostumer der komplimenterer deres hudfarve så de ser godt ud selvom de måske ikke lige ligner den karakter de cosplayer.

Det er nok et nemmere alternativ end bodypaint :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf SsjGogo » lør 9. aug 2014 14:51

Du skal - undskyld sproget - skide på hvad andre måtte mene.

Så længe du selv føler dig godt med det - do your thing.

Der er alligevel meget få, der matcher en japansk anoreksiker med bh-størrelse Z.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf Mathias » lør 9. aug 2014 18:57

SsjGogo skrev:Du skal - undskyld sproget - skide på hvad andre måtte mene.

Så længe du selv føler dig godt med det - do your thing.

Der er alligevel meget få, der matcher en japansk anoreksiker med bh-størrelse Z.


Præcis, hvis det er noget du gerne vil så gør det og vær ligeglad med hvad andre siger.

Hvis nogen opfører sig som et røvhul er de ikke nogen der er værd at bruge din tid på alligevel :)

Men det kunne være nogen syntes dit cosplay er virkelig fedt, så du kan stort set kun vinde :)
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf Sylveon » lør 9. aug 2014 19:52

Tak, alle, for alle svarene.

Så tager jeg mig sgu' sammen og køber det cosplay. ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf Skymone » søn 10. aug 2014 11:45

Sylveon skrev:Tak, alle, for alle svarene.

Så tager jeg mig sgu' sammen og køber det cosplay. ;)



Fedt! :) Jeg er helt enig med de andre og vil lige tilføje - post et billede, når du har fået dit cosplay i vores cosplay show-off tråd! :)
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Forkert hudfarve i Cosplay

Indlægaf Manna » man 11. aug 2014 11:19

Enig med de andre, gør du det bare :) Så længe det ikke er fordi hudfarven er bærende for dit cosplay (Som hvis du vil cosplaye Mystique, men uden det blå), så kan jeg ikke se at det er nogle problem ;)
~Queen of the night~


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster