Nye til cosplay søger hjælp til køb af materialer

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
MayorFantasy
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 31. okt 2016 18:56

Nye til cosplay søger hjælp til køb af materialer

Indlægaf MayorFantasy » man 31. okt 2016 19:37

Goddag/Godaften cosplayer jeg heder MayorFantasy og har brug for hjælp til at finde materialer til et cosplay af "The kid" fra spilet bastion (her er et bilde af ham https://www.supergiantgames.com/static/ ... on_kid.png ) jeg tænker at købe bukser og trøje men skal bruge hjælp til udstyr, props og våben. jeg er ikke under tids pres men det ville være rart at få svar hurtigt (links er også velkommen) jeg tro at skum gulv vil være godt men kan ikke finde noget biligt

På forhånd tak for hjælpen M.V.H MayorFantasy

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Nye til cosplay søger hjælp til køb af materialer

Indlægaf nielsm » man 31. okt 2016 20:18

Måske kan du lave hovedet af hammeren med en papkasse i den rigtige størrelse, og evt. fylde den med PU skum for at den ikke kan kollapse. Så kan du klistre ting uden på for at give den alle detaljerne. En fordel ved at fylde kassen med materiale vil også være at det så er lettere at montere skaftet.
Papmache er også et almindeligt, praktisk og letvægts materiale, som samtidig kan formes endda meget detaljeret :)

Jeg kan ikke give nogen helt sikre tips omkring materiale til skaftet, jeg har ikke erfaring med hvor hårde sådan nogen normalt må være, men en idé til grundmateriale kan være installationsrør til el, det skulle være både let og stærkt.

Du kommer nok til at bruge spraymaling til at give tingene de metalfarver de, så vidt jeg kan se, skal have.

Husk at både spraymaling og PU skum er ret så farlige når de kommer ud af beholderen, så hvis du vil bruge dem så gør det udenfor og brug beskyttelsestøj. (Og sørg for at have en ven/familie i nærheden.)


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster