Cosplay som re-enactment!

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Cosplay som re-enactment!

Indlægaf LiseR » søn 7. aug 2011 23:51

Jeg sad lige og filosoferede i bilen på vej hjem fra Genki med min ven Aslak. Vi kom til at snakke om at placere cosplay i forhold til andre "nørdede" hobbies som computer- og rollespil, og re-enactment.
Der kom vi frem til at cosplay er en slags re-enactment af fiktion, og vi dermed er en slags re-enactere - i stil med vikinge- og middelalderfolk. Det kan jeg godt lide, for det legitimerer hobbyen på en helt ny måde.
Ikke at jeg har brug for at legitimere at jeg klæder mig ud som en pervers gammel mand og løber rundt og leger en weekend, men det er jo altid sejt at lave nørdede teorier om sin nørdede hobby - rollespilsmiljøet lever i al fald højt på det :)

(Næste gang en rollespiller eller viking ser på jer og siger: cosplay, det er da for børn - kan I jo så fyre af at "vi re-enacter faktisk, lissom dem på Moesgaard, som du ser op til, Brian" ;) )

Hvad mener I andre? :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Cosplay som re-enactment!

Indlægaf nodokasa » man 8. aug 2011 11:15

Cosplay har nu altid virket som i samme klasse som rollespil/re-enactment, dog uden de fleste farer som disse ellers gerne har med sig (selv har jeg gået til middelalder re-enactment, med ægte rustning, sværd - dog ikke skarpe - og så videre..).

Men du har helt ret i, at det ikke altid er for børn... Ofte er det med undertoner, meninger og evne (krav & udførelse) der rækker langt uden for denne både mål- og deltager-gruppe.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster