Hvordan vælger du dit næste cosplay?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Hvordan vælger du dit næste cosplay?

Indlægaf Zarsu » man 12. sep 2011 12:21

Hey alle!

Jeg kom til at tænke på - hvad får jer til at vælge jeres cosplays?

Vælger I en karakter fordi I synes vedkommende er sej?

Går I måske efter en karakter som I har noget til fælles med, personlighedsmæssigt eller udseendemæssigt?

Eller vælger I mest cosplay ud fra selve kostumet - altså, finder en karakter med et sejt kostume, som I ikke rigtig kender.


Grunden til jeg spørger er fordi jeg efterhånden er rendt ind i en del folk som fx har cosplayet fra kampspil. Når jeg så har talt med dem om spillet har adskillige sagt at de aldrig selv har prøvet spillet, men bare synes karakteren er sej xD Jeg har også selv adskillige venner, der beslutter at de vil cosplay en karakter før de har set serien/prøvet spillet. Og så er der jo også dem, der cosplayer fra populære serier fordi de gerne vil blive genkendt i deres cosplays :D


Så, jaaeh - hvad tænker I over når I vælger jeres næste cosplay? :3

---

Personligt går jeg rigtig meget op i om jeg kan lide karakteren jeg cosplayer - altså deres personlighed. Det kunne aldrig falde mit ind at cosplay en karakter jeg fandt irriterende, uanset hvor fedt vedkommendes design så var. Så jeg cosplayer kun karakterer fra spil og serier som jeg er fan er. Derudover cosplayer jeg også for at falde i snak med andre folk, der kan lide de serier og spil jeg selv kan lide - så alt det jeg cosplayer er noget jeg kan stå inde for og tale om :3

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Hvordan vælger du dit næste cosplay?

Indlægaf ReficulNatas » man 12. sep 2011 13:02

Jeg cosplayer figurer som jeg kan lide og relatere til :)
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Hvordan vælger du dit næste cosplay?

Indlægaf Shihoudani » man 12. sep 2011 13:05

Tja, jeg cosplayer ihvertfald ikke for at blive genkendt, men bliver man det så er det jo bare fedt.

Jeg vælger karakter baseret på om jeg kan lide selve figuren, om jeg kan lide tøjet og om det er noget jeg har lyst til at investere penge og tid i. Jeg kunne aldrig finde på at cosplaye fra noget jeg ikke kender da jeg synes det er mega disrespektfuldt og man overhovedet ikke kan være IC når man ikke engang kender navnet på hvem man er! :)
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvordan vælger du dit næste cosplay?

Indlægaf *Wish* » man 12. sep 2011 13:36

Jeg cosplayer figurer, som jeg godt kan lide og/eller kan relatere til. Jeg tænker ikke så meget over, om de ligner mig udseendesmæssigt - personligheden er vigtigere, synes jeg. Jeg har det også med at vælge figurer fra "ikke-mainstream" serier, da jeg synes, at det er federe at være den eneste der cosplayer noget frem for at være en af mange Akatsukier f.eks. Det er også sjovere at cosplaye noget "ikke-mainstream" og så blive genkendt.

Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Hvordan vælger du dit næste cosplay?

Indlægaf Aabenhuus » lør 17. sep 2011 21:48

Jeg cosplayer de personer jeg kan lide, og så self. mhht. vocaloid, så cosplayer jeg sange eller sanges historier som jeg godt kan lide.. :3
Har lavet en liste over alle de cosplays jeg gerne vil lave.. Og så laver jeg kostumerne som jeg får lyst til at lave dem ^^
Billede


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster