Valg af Cosplay xD

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Lorentzen
Chibi
Chibi
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:34
Køn: Mand

Valg af Cosplay xD

Indlægaf Lorentzen » søn 8. maj 2011 19:42

Hey har virkelig overvejet hvilket cosplay jeg ville bruge til Genki i år problemet er bare at jeg gerne vil have noget epic som står ud, helst noget der ikke rigtig er mange andre der bruger.
havde først overvejet dette, og fandt en hjemmeside der kunne lave det hele fra bunden selv. De mega nice. problemet var at de sagde dens sværd ikke kunne bruges i Danmark, da det var imod loven eller sådan noget shit xD
Billede

Det var så den jeg ville have været.
Nu ved så så bare ikke hvad jeg ellers vil være, nogen forslag? ^^

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 15:26

Kære Lorentzen,

Hvis det er et rigtigt sværd, så kræves en blankvåbentilladelse til det.

Du finder her: http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/68785 ... 3_1200.pdf

Her er det på plads, lige at citere Våbenlovens § 4:

På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære eller besidde kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position.

Med andre ord, så skal du opfylde nogle nærmere bestemte formål, før at du må rende rundt med den.

Mit råd: Lav dit eget ud af træ.

Du kan få nærmere information om tilladelsen på din lokale politistation!

Mvh
Gogo
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Silver
Genin
Genin
Indlæg: 87
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 15:40
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf Silver » tors 12. maj 2011 19:20

' Gogo du skal oss huske at nævne at selv om man f.eks. tager ud og lyst fisker og derfor må have den på sig , så må man kun tage direkte derud og hjem igen , dvs. man må ikk handle på vejen hjem eller noget (: så hvis du fik blankvåbentilladelse må du i princippet kun tage til con og hjem , du må ikk tage i en brugs eller faktisk "forlade" conen før du skal hjem og der må du ikk andet end køre direkte hjem (: skal dog ikk kunne sige om politiet kigger mellem fingrene når det handler om sådan noget , men tvivler desværre lidt da de er så strange selv omkring fiskeri eller når man kommer fra arbejde og har en arbejdskniv på sig (:
Sut min fede pik :3 :3 :3 :3

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf Gintoki » tors 12. maj 2011 19:25

Selvom du får en blankvåbenstilladelse så tvivler jeg på du må deltage til nogen conner i DK da de vidst alle har forbud mod rigtige våben til deres conner. Men undersøg det på deres sider eller kontakt dem om det :)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf nielsm » tors 12. maj 2011 19:41

Til Genki gider vi ikke det bøvl som rigtige våben kan give. Blankvåbentilladelse eller ej, vi vil ikke se det.

Jeg kan forestille mig en undtagelse ville være hvis vi havde en kampsportsopvisning a'la Ninjutsu opvisningen til Sakura Festivallen, men det er også et særligt tilfælde.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf SsjGogo » tors 12. maj 2011 19:56

Jep, jeg nævnte kun hurtig våbenloven, hvad de forskellige conventions forudsætter, er noget helt fjerde:)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf LiseR » fre 13. maj 2011 00:23

Jeg synes det ville være pænt dumt a) at tillade og b) at medbringe et rigtigt sværd til en con, da der altid lige er en eller anden spasserLise der lige skal hen og pille og prøve.. og så er der en eller anden der mangler et øje.

Det kan være svært at importere våben og våbenlignende genstande til DK, fordi vores våbenlovgivning er ret streng, men det er fint synes jeg.

Til gengæld kan man sagtens lave sådanne ting i træ, eller i latex så du ligesom til rollespil kan tæve dine venner (eller din cosplay-karakters fjender) med dem.

Første cosplay:
Jeg synes du skal cosplaye en person du synes er sjov eller sej, og som du tror du kan lave godt.
Til et start-cosplay ville jeg måske vælge noget lidt mindre avanceret end det der (nøj hvor er der bare mange spikes!)

Du skal ikke tænke så meget på hvad der er nyt og awesome, men på en figur du godt kan lide.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Lorentzen
Chibi
Chibi
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:34
Køn: Mand

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf Lorentzen » man 16. maj 2011 23:06

det er nu ikke sværdet, men de ting der sidder fast på armene der var problemet, du kan ikke bare have hvad som helst siddende så går det hurtigt i stykker

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf SsjGogo » tirs 17. maj 2011 09:55

Lorentzen skrev:det er nu ikke sværdet, men de ting der sidder fast på armene der var problemet, du kan ikke bare have hvad som helst siddende så går det hurtigt i stykker


Det han har på armene ser også ud som "små sværd", nærmest som små Sai. Såfremt bladene er over den tilladte grænse, bliver det kategoriseret som ulovligt, og du skal have tilladelse hertil.

Så et råd fra mig: Overvej et alternativ cosplay, da jeg næppe tror, at du kan udføre det cosplay godt med træ og latex. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Valg af Cosplay xD

Indlægaf LiseR » ons 18. maj 2011 14:19

Du skal ikke så meget som tænke på at lave de blade af metal, for det får du aldrig nogensinde ind til en con. Tænk på hvis nogen støder ind i dig!!!

(Nu bliver jeg lige en sur gammel dame.)
(Så er det overstået.)

Til gengæld kan du lave dem i f.eks. pap? Eller plastik, begge bemalet med sølvmaling.
Eller liggeunderlag og latex - allier dig med nogle rollespillere. Det ser ud til at være relativt let at lave i latex. :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster