OC?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Re: OC?

Indlægaf Kanra » man 7. nov 2011 14:11

Altså~ Jeg havde ikke regnet med at skulle være med i et cosplay show.. Tør jeg ikke..~ ^^ Men bare sådan til genki, svs osv.. .o. Men tak~ for alle svarende~ :kys:
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: OC?

Indlægaf Etex » man 7. nov 2011 15:27

Det er fair nok at man klæder sig ud som en OC, men ikke til et cosplay show... måske hvis den OC er blevet kendt på en eller anden måde.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: OC?

Indlægaf SsjGogo » man 7. nov 2011 15:42

Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skal kunne gå til cosplayshows også. Givetvis vil du ikke være genkendt, men det er vel også kreativiten man hylder ved disse shows, ikke hvor mange der har set Naruto og FMA. :)

Så mit råd er - hvis du føler for det - gør det!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Svanefrost
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons 25. maj 2011 16:34

Re: OC?

Indlægaf Svanefrost » man 7. nov 2011 16:10

Som der er blevet skrevet her en del gange før nu, så synes jeg måske ikke det er en så god ide til cosplayshowet, da mange nok ikke vil forstå selve actet, hvis de ikke kender karakterene. MEDMINDRE det er en del af en joke, som fx ved et act med Naruto, hvor man har de "rigtige" personer sammen med en OC (bah, det lød mindre indviklet i mit hoved :p )

At man bare går rundt i sin OC's tøj har jeg intet imod - der er jo også nogle der vælger slet ikke at komme i cosplay, så det er da helt valgfrit, hvad man tager på :)
Dette er en signatur :>

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: OC?

Indlægaf kaas » man 7. nov 2011 21:24

Er jeg den eneste, der synes et godt show, kan stå på egne ben :/ ?

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: OC?

Indlægaf l.mathiasen » man 7. nov 2011 21:36

Burde ikke blande mig, men gogo

"Generelle regler for j-popcon cosplay konkurrence:
Kostumer

Tilfældigt cosplay som ninjaer og skolepiger er ikke godkendt som cosplay, medmindre de er karakterer fra en serie; såsom Naruto eller Sailormoon osv."
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Re: OC?

Indlægaf Kanra » man 7. nov 2011 22:58

Altså.. jeg har ikke tænkt mig at gå il et cosplayshow... Fordi jeg er meget sceneskræk.. o.o Bare sådan.. Tage til svs som sin Oc.. ^^''
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: OC?

Indlægaf nielsm » tirs 8. nov 2011 07:43

l.mathiasen skrev:Burde ikke blande mig, men gogo

"Generelle regler for j-popcon cosplay konkurrence:
Kostumer

Tilfældigt cosplay som ninjaer og skolepiger er ikke godkendt som cosplay, medmindre de er karakterer fra en serie; såsom Naruto eller Sailormoon osv."

Jeg er ret sikker på det kun er tænkt som at dække deciderede ikke-karakterer, altså "jeg er klædt ud som en unavngiven frøken hvemsomhelst" er noget andet end "jeg er klædt ud som min egen originale karakter der har et navn og veldefinerede træk".

Reglen er der svjv. mest for at undgå to ting: Ét år var der en der kom op på scenen i en skoleuniform men ikke havde nogen karakter, ergo "random schoolgirl". Det andet er at undgå at nogen prøver at stille op med J-fashion, som alligevel ikke er cosplay, det tror jeg dog ikke der er nogen der har gjort i praksis.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: OC?

Indlægaf SsjGogo » tirs 8. nov 2011 09:02

Personligt synes jeg, at reglen savner mening. Der er langt mere at vinde rent kreativt ved at sprænge rammerne. Så må man bedømme ud fra kreativitet og originalitet, ikke hvem af de 6 Narutos har flottest hår. Men hey, regler er regler.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: OC?

Indlægaf *Wish* » tirs 8. nov 2011 09:57

Jeg kender ikke lige selv nogen, som cosplayer OC, men jeg kan ikke se noget problem i bare at rende rundt i det til connen. ^^

Nu ved jeg godt, at du Kanra ikke vil optræde, men nu det er oppe at vende, vil jeg også lige kommentere på det. Det afhænger jo helt af, hvad reglerne er for det givne cosplayshow. Derudover vil jeg mene, at det kommer meget an på indholdet af acten, om folk vil forstå det, når det indeholder OC. Jeg har set et eksempel til Kitas Chibicosplay, hvor to piger cosplayede egne karakterer, og jeg tror skam også, at deres act ville have været populært til et cosplayshow til en con. Acten til Kita handlede om en der observerede en fangirl. Skulle nogen have lyst, så kan det ses på Youtube.


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster