Told -.-

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Told -.-

Indlægaf kishimotomochi » tirs 20. dec 2011 13:30

Hej jeg skal købe et cosplay
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=matryoshka+gakupo&_sacat=0&_odkw=grell+sutcliff+cosplay&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Tror i der kommer told på??

og hvis der gør hvor meget cirka???

Jeg har nemlig et stramt budget til cosplay...overvejede at lave det selv, men eftersom at matrialet ville koste mere end det her cosplay, så har jeg valgt at købe det xD
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Told -.-

Indlægaf nielsm » tirs 20. dec 2011 14:52

Det bliver sendt fra Hong Kong, og det koster mere end 80 kr (bagatelgrænsen), så det er toldpligtigt.
Post Danmark tager 150 kr gebyr for at fortolde en pakke, og oven i det kommer faktisk told og importmoms. Cosplayet koster ca. 130 kr, så 25% moms af det er 32,50 kr. Hvis der kommer toldafgift oven i det (jeg ved ikke om kostumer er afgiftspligtige) så skal der også betales moms af afgiften, toldafgifter ligger typisk på mellem 3% og 12% af varens pris. Hvis vi siger der var er en 10% afgift (det er relativt højt, det vil sandsynligvis være mindre) så er det 13 kr i afgift, og 3,25 kr i moms oven i det.

Så hvis du bestiller det, så læg i hvert fald 170 kr til side til at betale told og moms.

Og husk forøvrigt at det er ulovligt at deklarare en pakke til at være mindre værd end den er!

(Hmm tjekkede lige, man skal først til at betale told hvis varen har kostet mere end 1150 kr, men man skal betale moms fra 80 kr.)

Videre tillæg: Jeg vil ikke gøre mig klog på præcis hvordan et kostume som det her vil blive klassificeret toldmæssigt, men det ser ud til at hvis det var toldpligtigt (dvs. over 1150 kr) så ville afgiften ligge på 12%. (Varekode 6204 33 90 00 fra Hongkong.)

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Told -.-

Indlægaf Hecko X » tirs 20. dec 2011 15:38

Niels glemte at fragtomkostninger også er momspligtigt (hvilket er fuldkommen åndsvagt...), så beregningerne er en lille smule forkerte.

Her regnes med at US$1 = 5,7 kroner

Varen: 22,99 * 5,7 = 131 kroner
Forsendelsesomkostningerne: 50,99 * 5,7 = 290 kroner
Moms: (131 + 290) * 0,25 = 105 kroner
Postgebyr: 160 kroner

I alt: 686 kroner, hvoraf 265 kroner går på moms og gebyr.

Der burde ikke være told på varen, da dens værdi er under de 1150 kroner, der er den nedre grænse for hvornår noget skal toldes. Havde der dog været told på, ville det i dette tilfælde være 12% (som niels rigtigt nok siger), hvilket svarer til 50 kroner og så yderligere 12,5 for moms på tolden.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Told -.-

Indlægaf nielsm » tirs 20. dec 2011 15:44

Okay, jeg nævnte ikke fragtprisen fordi jeg ikke havde opdaget den på eBay siden! På den listing som Kishimotomochi linker står der nemlig ikke nogen forsendelsespris som jeg synes der plejer at gøre. Det er først med relativt småt på selve varesiden det står.

Og ja, der er nemlig også told på forsendelsesomkostningerne, som hvis de var en del af varens pris.
(Det er formodentlig så en forhandler ikke kan påstå at en vare har kostet $10 og så kostet $190 at sende, og derfor skulle den være toldfri. Fordi fragtomkostningerne er inkluderet i det toldpligtige beløb kan man ikke sno sig uden om på den måde.)

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Told -.-

Indlægaf kishimotomochi » tirs 20. dec 2011 16:56

WTF....så mange penge har jeg ikke -.- jeg bliver nød til selv at lave en :(
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
MuffinMichi
Chunin
Chunin
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 09:30
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Undercover på Månen

Re: Told -.-

Indlægaf MuffinMichi » tirs 20. dec 2011 17:19

Du snyder dig selv voldsomt hvis du køber den O_o Specielt fordi det er forholdsvist nemt at lave selv
I can fly. When no one is watching

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Told -.-

Indlægaf kishimotomochi » tirs 20. dec 2011 20:03

MuffinMichi skrev:Du snyder dig selv voldsomt hvis du køber den O_o Specielt fordi det er forholdsvist nemt at lave selv

Yep, men jeg kan bare ikke finde en blå hætte trøje, jeg har øvet mig i at sy ansigtet på, men jeg kan ikke få fat på hættetrøjen...(btw hvis du ved hvor man kan få nogle billige blå hættetrøjer, så vil jeg meget gernen høre det xD)
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Told -.-

Indlægaf LiseR » tirs 20. dec 2011 22:10

Prøv at kigge i New Yorker (butik) - de har masser af hættetrøjer :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Told -.-

Indlægaf kishimotomochi » tirs 20. dec 2011 22:54

LiseR skrev:Prøv at kigge i New Yorker (butik) - de har masser af hættetrøjer :)

Det ved jeg, men de koster for meget (i øjeblikket er jeg fattig) xD så jeg vil have nogle billige nogle xD
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Told -.-

Indlægaf LiseR » tirs 20. dec 2011 23:27

Så er det genbrugsbutik, for jeg tror ikke du finder dem billigere end i Newørker. Måske i H&M.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster