hvad skal man cosplaye?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

hvad skal man cosplaye?

Indlægaf noesmos » fre 30. sep 2011 22:50

er der nogle der er nogle gode ideer eller tips til nogle der ikke ved hvad de skal cosplaye til den kommende con eller cosplay walk. noget der er let at cosplaye eller en god hjemmeside til cosplay-ideer...

HJÆLP!! xD

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: hvad skal man cosplaye?

Indlægaf LiseR » lør 1. okt 2011 01:08

Det var et ret bredt spørgsmål :) De fleste vælger en figur fra en serie de godt kan lide, og som de ligner lidt eller kan komme til at ligne. Hvad er din yndlingsserie og er der en derfra du kan tænke dig at cosplay? Helst et ikke alt for svært kostume til at starte med, så du kan komme godt i gang. Cosplayer nogle af dine venner en figur som du kan spille op af - altså cosplay en fra samme serie?

Inde på cosplay.com (engelsksproget) er der mange der har lagt billeder op.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

Re: hvad skal man cosplaye?

Indlægaf noesmos » lør 1. okt 2011 17:29

problemet er at jeg er blank xD jeg vil gerne cosplaye zoro fra OP men med de tre sværd og paryk oven i selve kostumet er det ret dyrt - og jeg har lige penge nok til at komme til jpop :p

til mit cosplay må gerne så mange af disse ting opfyldes:
1. det skal en gerne kendt karakter eller fra en kendt serie for jeg synes det er træls hvis folk bare tænker "hvem fanden er han?" når de ser mig
2. det skal være noget der ikke rigtig er nogen er cosplayer den karakter jeg cosplayer eller noget spicielt over mit cosplay - så jeg er den eneste xD
3. helst brunt hår så jeg slipper for at købe paryk xD
4. gerne et enkelt kostume så jeg kan plage min mor eller søster til at sy det xD

men jeg har et cosplay liggende så jeg kan bare bruge det igen ;D jeg håber ikke at jeg er for besværlig xD

Brugeravatar
Exogenic
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 27. sep 2011 21:51

Re: hvad skal man cosplaye?

Indlægaf Exogenic » lør 1. okt 2011 23:06

Ved ikke hvad du synes om serien, men du kunne jo overveje at cosplaye Keima Katsuragi fra The World Only God Knows. Det ser ikke videre "Svært" ud og han har brunt hår. Det dyreste er nok en psp eller noget lignende, men det er jeg sikker på at du kan låne dig frem til :D
I don't want to set the world on fire, i just want to start a flame in your heart~

Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

Re: hvad skal man cosplaye?

Indlægaf noesmos » søn 2. okt 2011 18:53

hmm.. light er altid en mulighed! bare en skjorte og en death note xD

Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Re: hvad skal man cosplaye?

Indlægaf Lemogera » søn 9. okt 2011 20:25

Ja, men Light er også en kendt figur, og du skal ikke regne med at være den eneste. Ikke at man nogensinde skal det ;)

Men ellers, så skal du måske have i nogen af de mindre populære figurer i kendte serier, f.eks. Naruto (Kiba er en god mulighed til brunt hår), One Piece, Katekyo Hitman Reborn, Durarara!!, Samurai Deeper Kyo (hvis du vil gøre mig glad XD), eller lignende...

Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

Re: hvad skal man cosplaye?

Indlægaf noesmos » fre 14. okt 2011 12:02

tak for hjælpen - desværre har jeg kigget på mit økonomi og jeg har lige penge nok til at til j-popcon så jeg kan ikke købe et nyt kostume. så jeres forslag og hjælp kommer nok til gavn når vi nærmere os SVScon >.<'


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster