Japansk TV i Danmark?

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
sander
Chunin
Chunin
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 21:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Kartoffelrækkerne
Kontakt:

Japansk TV i Danmark?

Indlægaf sander » ons 8. feb 2012 15:22

Jeg har gode erfaringer med at glo på udenlandsk TV for at hjælpe til at lære sprog og kultur hurtigere at kende. Nærmere præcist TV i Taiwan, så jeg mens jeg boede der lokalt TV fra tid til anden, og selvom jeg ikke forstod en pind i starten, var det underholdende og en stor hjælp. Men nu befinder jeg mig ikke lige pt i Taiwan eller Japan.

Det jeg vil spørge om her er, om der er nogen som kender til webstreams eller andre muligheder for at se japansk TV i Danmark.
Det kunne naturligvis være rart med undertekster, men ikke på nogen måde nødvendigt.
Jeg tænker mest på almindeligt TV som nyheder og talkshows, men hvis nogen kender til gode kanaler for anime.

Jeg leder hovedsageligt efter lovlige løsninger, men hvis I ved, der findes noget ulovligt eller i en gråzone derude, så vil jeg gerne vide, hvis den mulighed er der. (Men husk: Ingen links eller opfordringer. Jeg vil kun tænke på det som et last resort.)
Grunden til at jeg ikke ser nok anime for tiden: #sygtsystem og afvikling af Sexologisk Klinik med Amnesty International Danmark.
Stamgæst på Jpopcon.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk TV i Danmark?

Indlægaf SsjGogo » ons 8. feb 2012 15:28

sander skrev:Jeg leder hovedsageligt efter lovlige løsninger, men hvis I ved, der findes noget ulovligt eller i en gråzone derude, så vil jeg gerne vide, hvis den mulighed er der. (Men husk: Ingen links eller opfordringer. Jeg vil kun tænke på det som et last resort.)


(Y)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Japansk TV i Danmark?

Indlægaf l.mathiasen » ons 8. feb 2012 16:07

NHK world streamer, det er jo så primært på engelsk.
Der er også andre ting på siden end bare stream, ting som podcasts, opskrifter og grundlæggende japansk så giv den et kig for at se om der er noget for dig.

http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/index.html
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Japansk TV i Danmark?

Indlægaf Hecko X » ons 8. feb 2012 19:16

LiseR skrev:Det kan være nødvendigt med en VPN-forbindelse - altså at du narrer den japanske side til at tro at din computer står i Japan. Det er lovligt.

Det mener jeg blev fastlået under en special på DR2, at det ikke var. Men hvem tjekker? ;P

Anywho, behøver det absolute være video-streams? Der er nemlig mange japanske radiostationer der streamer helt lovligt til hele verdenen: http://tunein.com/radio/Japanese-g151/

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Japansk TV i Danmark?

Indlægaf nielsm » ons 8. feb 2012 20:17

l.mathiasen skrev:NHK world streamer, det er jo så primært på engelsk.
Der er også andre ting på siden end bare stream, ting som podcasts, opskrifter og grundlæggende japansk så giv den et kig for at se om der er noget for dig.

http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/index.html

Den tid jeg var på Asien Afdelingen på KU havde de et TV stående i kantinen/te-køkkenet hvor der blandt andet var NHK World på (så vidt jeg husker). Så det er i hvert fald muligt at modtage noget japansksproget TV i Danmark, formentlig via satellit.

Brugeravatar
Jok
Chibi
Chibi
Indlæg: 191
Tilmeldt: lør 28. maj 2011 10:30
Køn: Mand
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup

Re: Japansk TV i Danmark?

Indlægaf Jok » fre 10. feb 2012 15:08

‹Lukas› -_- Gin-chan du skal ikke sprøjte på mig

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Japansk TV i Danmark?

Indlægaf LiseR » fre 10. feb 2012 23:38

Hecko X skrev:
LiseR skrev:Det kan være nødvendigt med en VPN-forbindelse - altså at du narrer den japanske side til at tro at din computer står i Japan. Det er lovligt.

Det mener jeg blev fastlået under en special på DR2, at det ikke var. Men hvem tjekker? ;P

Okay, jeg ser ikke fjernsyn, men jeg læste på Politikens hjemmeside at det var lovligt ??? Men hvis det er ulovligt må jeg ikke skrive det herinde, så så håber jeg at nogen sletter det :$
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster