Genki ude i fløjene....

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Genki ude i fløjene....

Indlægaf Eutaku » tors 9. feb 2012 00:20

Genki ligesom mange andre danske conventions er lidt ukendt når det kommer til dem der ikke har fulgt med siden starten. Det er ikke altid det bedste når man prøver at skabe et åbent og nyt sted hvor fans fra hele landet skal mødes så vi spørger fra Genki, her på Animanga, hvad kan man gøre for at udbrede kendskabet til Genki og miljøet generalt.

Vi har haft det op og vende mange gange, men nu hører vi forummet og ser om der er nogle tiltag vi skal tage i brug igen.

Vi har mere succes med at deltage til arrangementer og snakke om Genki i udlandet fordi de er interesseret i at høre om os der vi holder vores con på engelsk. Men der mangler stadig samme fornemmelse af en etableret netværk her i Danmark med interesse i at styrke miljøet som helhed.

SVScon har inviteret os til at snakke med deres publikum og vi glæder os der vi ved at der er mange der som ikke kender til os. Der er dog mange der vælger ikke at promovere miljøet når de har muligheden for det. Når der er træf, eller muligheden for at invitere nye til miljøet gør man det ikke her i Danmark. Det burde vi kunne ændre på. Har i nogle forslag til hvordan vi skulle danne bedre rammer for hele J-popkult miljøet i Danmark?

*Selv om dette kunne stå under conventions er det mest fordi vi kigger på hvordan Genki kan hjælpe sætte noget i værk. Vi har overskud og en masse super seje frivillige der også er interesseret i at ligge arbejdet bag det. Nu er vi i gang med nogle tiltag men vil gerne høre om der kunne gøres mere for andre.
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki ude i fløjene....

Indlægaf l.mathiasen » tors 9. feb 2012 01:05

Jeg er ret ked af at sige det, men det er ret svært at tyde hvad du egentlig prøver at sige med dit indlæg.

Jeg vælger at tolke det som du spørger hvad kan Genki gøre for at styrke miljøet.
Tja de kunne jo for eksempel invitere en stor flok tegneserieforlag til at komme og mødes med folk i øjenhøjde til connen, så de måske kunne lokkes til at udgive manga.
Folk kan jo ikke blive fan af noget de ikke ved eksistere og hvis ingen udgiver det er det ret svært at vide noget eksistere. Hønen og ægget logik.

Man kunne også forsøge at gøre connen lettere tilgængelig for folk der ikke er den typiske målgruppe, som det er nu, og det er generelt og ikke kun Genki, tror jeg en person der måske ikke er teenager længere og ikke rigtig kender til miljøet ville blive skræmt væk efter 10 min, så en blødere velkomst til dem.

Man ser en ekstrem stor udskiftning af folk i miljøet hele tiden, der kommer masser ind og der kommer masser af folk ud. Hvordan undgår man folk forsvinder igen? (ja jeg har ikke svaret men svaret ville styrke miljøet :D)

Er for træt til at komme med mere i dag :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Genki ude i fløjene....

Indlægaf nielsm » tors 9. feb 2012 08:19

Jeg tror det Allan prøver at sige er at der ikke er nogen aktiv indsats for at fortælle folk om alt det andet der findes uden for den lille ting de er med til på det tidspunkt. Dog er det bedste eksempel jeg kan komme på stadig lidt grebet, men alligevel: En eller anden har hevet en ny med til en Kameko dag. Vedkommende har det sjovt og får et par nye venner, men det er måske først et par uger senere han hører at der findes en con i Danmark, og så er det måske kun én af de tre han hører om. Der går måske måneder før nogen fortæller ham om AniManga.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki ude i fløjene....

Indlægaf SsjGogo » tors 9. feb 2012 09:30

Ovenstående er en af grundene til, at KAF og AniManga forsøger, at etablere en sammenholds-møde, hvor vi lige præcis skal diskutere ovenstående problem.

Synes dog ikke, at "manglende reklame" er et større problem. Nu kan jeg kun udtale mig på baggrund af mit arbejde i AniManga, men jeg synes, at rigtig mange har været gode til at gøre opmærksom på os - ikke mindst Genki.

Men "ø-mentaliteten", hvor folk udelukkende fokuserer på deres eget initiativ, og hvor samarbejde forudsætter "quid pro quo", skal der nok gøres en del ved.

Jeg håber i samme åndedrag, at se Genki ved mødet den 31. marts i Valby. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
sander
Chunin
Chunin
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 21:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Kartoffelrækkerne
Kontakt:

Re: Genki ude i fløjene....

Indlægaf sander » tors 9. feb 2012 11:04

I bør først og fremmest arbejde mere på jeres hjemmeside.
Den er ikke særlig informativ lige nu. Den er meget pæn, men siger meget lidt om connen for folk, som aldrig har været til en con før.

Prøv f.eks. at skriv nogle artikler med billeder om de tidligere cons. (Tænk blog-agtige indslag.) Og skriv lidt mere om, hvilke arrangementer, der typisk kommer på programmet. Beskriv dem grundigt, så noobs som jeg også kan gennemskue det.
Prøv evt. også at opfordre besøgende til connen at skrive blog indlæg om connen, og gør evt. billedmateriale mere tilgængeligt. I skal ikke blot have en politik om, at folk gerne må bruge billederne taget af jeres egne fotografer, I skal også gøre folk opmærksomme på det. Det vil være gratis reklame og opbygge viden på internettet om connen.

Mht. reklamer kunne i jo opfordre støtter og fans af connen at sætte nogle opslag op på deres skoler, klubber og andre steder, hvor reklameopslag er accepteret. Her kunne hjemmesiden bruges praktisk til at have et print-selv kit liggende.

Da jeg var til sakurafestival ved lange linie sidste år mødte jeg nogle af jeres repræsentanter. Bliv ved med at kom til sådanne arrangementer og promover.

Det var hvad jeg lige kunne tænke på. Det bliver nok mest folk, som hyppigt bruger internettet i kan få bedre fat i med mine forslag, så der skal nok gøres noget mere for dem, som ikke er lige så netværksorienterede som jeg.
Grunden til at jeg ikke ser nok anime for tiden: #sygtsystem og afvikling af Sexologisk Klinik med Amnesty International Danmark.
Stamgæst på Jpopcon.

Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Genki ude i fløjene....

Indlægaf Aabenhuus » tors 9. feb 2012 22:56

Mit foreslag ville være at I måske kan få sat annoncer op på facebook og deviantart og andre sider der minder om dem? :3
Gør dem spændende og self. både på dansk og engelsk :D
Og ellers.. Er enig i de forslag sander kommer med.. Mere generel info, og info for noobs om hvordan connen generelt er..?
Kunne også være at I kunne klaske et par plakater op rundt omkring?

Og ellers.. Genki t-shirts/hættetrøjer til billige priser for deltagerne (Jeg ville helt sikkert købe en sort, blå eller pink hættetrøje med Genki's logo, hvis den kostede mellem 100-150 kr.), som så kan gå i dem, og skabe opmærksomhed, ved at folk spørger hvad det er for en t-shirt/trøje, og hvad 'mærket' betyder..

Man kunne måske også tage til cosplaywalks og rende rundt i noget tj med Genki's logo på, til hvis nogle af walk deltagerne ikke kender til Genki, eller folk på gaden der spørger, hvad man laver.. :3

Og så bliv endelig ved med det I allerede gør, med at tage til andre arrangementer og lave reklame :3

Jeg ved ikke lige hvad man ellers kunne gøre? Men facebook og deviantart ville nok vække interesse, da det jo kan ses af ret mange mennesker :3
Billede

Brugeravatar
MuffinMichi
Chunin
Chunin
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 09:30
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Undercover på Månen

Re: Genki ude i fløjene....

Indlægaf MuffinMichi » tors 9. feb 2012 23:12

Aabenhuus skrev:Og ellers.. Genki t-shirts/hættetrøjer til billige priser for deltagerne (Jeg ville helt sikkert købe en sort, blå eller pink hættetrøje med Genki's logo, hvis den kostede mellem 100-150 kr.), som så kan gå i dem, og skabe opmærksomhed, ved at folk spørger hvad det er for en t-shirt/trøje, og hvad 'mærket' betyder..

I'm in on this!
I can fly. When no one is watching

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki ude i fløjene....

Indlægaf LiseR » fre 10. feb 2012 00:02

SPAM information om connen.
Biblioteker, skoler, osv. Info skal ud til ALLE. Køb bannerannoncer på hjemmesider som nørder frekventerer. Del brochurer, plakater, osv. ud i ungdomshuse, klubber, m.m. foruden naturligvis at sende til de foreninger for japansk populærkultur der findes i landet.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Genki
Chibi
Chibi
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 12. okt 2011 16:44
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Genki ude i fløjene....

Indlægaf Genki » søn 12. feb 2012 18:23

Fantastic to get feedback! We're on it!

Vi skal nok prøve at gøre vores bedste for at få connen ud i fløjene, men jeg ville også fortrække at finde ud af hvordan man kan bruge Genki til at hjælpe andre grupper til at fremme miljøet.

Vi forstår hvad vi burde gøre for vores con, og har en masse gode tiltag i værk. Vi starter med at opdatere informationerne på hjemmesiden allerede nu efter de her posts. Vi har altid fået masser af ros at vores hjemmeside at har været en af de mest informativ der ude.

Vi håber på at i kommer med flere fantastiske forslag der ude, tak igen for det gode feedback.


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster