Japansk film klub

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf l.mathiasen » søn 19. feb 2012 17:24

Nah lad os så om der kommer nogle forbi og foreslår en titel, så er de jo nødt til at være med til at snakke om den når de jo foreslog den :P

Da jeg ikke regner med at det sker kan vi lige så godt begynde at snakke om en titel :D
Har ikke lige nogle forslag i dag dog
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf nodokasa » søn 19. feb 2012 17:36

Battle Royale? ;D
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Japansk film klub

Indlægaf Gama » søn 19. feb 2012 17:37

Jeg er klar på både Battle royale og Ran :D
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk film klub

Indlægaf SsjGogo » man 20. feb 2012 13:28

Nu fik jeg set Tokyo Story, og i realiteten kan jeg blot henvise til M.Mikkelsens indlæg, da jeg ikke føler, at der er flere lag, at komme efter.

Skildringen af generationsskifte, herunder enden på en epoke - er fremsat fint, men filmen er - føler jeg - rettere langtrukken, og udpensler sine problemstillinger lidt for åbenlyst.

Man må rose filmen for at satse hardcore på dialogen, fremfor at udstille tingene visuelt - men her føler jeg, at man går lidt tabt i oversættelsen (Lost in Translation er faktisk en sød film også! :D) - da jeg tror, at der er langt mere substans i samtalerne, end hvad oversættelsen kunne bære.

Fin film - men ikke en, jeg ville sætte på igen lige foreløbigt.

I øvrigt vil jeg gerne anbefale, "Hana-Bi" eller nogle lignende film, for at give lidt kontrast - jeg vil samtidig også håbe på, at vi kan udvide tråden til at omfatte flere asiatiske lande, end blot Japan. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf Vincent » man 20. feb 2012 14:25

Jeg ville nok se med hvis den stod på Ichi the Killer eller Suicide Club
Billede

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Japansk film klub

Indlægaf M.Mikkelsen » man 20. feb 2012 15:02

Min indre filmsnob hælder til Ran frem for Battle Royale, hvis det var et valg mellem de to. :p Men, for at få lidt variation (jeg går ud fra at vi nok skal komme til noget Kurosawa senere) samt en film flere folk gider at se kan det godt være vi skal overveje Battle Royale. Instruktøren og stjernen af Hanabi som SSJGogo nævner, Kitano Takeshi giver forresten min favorit peformance ud af skuespillerne i Battle Royale. Men ja, Hanabi kunne skam være et fint valg, rigtig god film, vil dog nok vente lidt med den.

Med hensyn til Ichi The Killer, vil jeg nok foreslog andre Miike film før den, så som Happiness of the Katakuris eller Zebraman, men er da åben. Suicide Club er også en god film, selvom den hen imod slutningen går lidt for meget over i kryptisk dialog og symbolik til min smag. Men den har rigtig meget godt indhold i løbet af filmen. Kunne egentlig bedre lide Noriko's Dinnertable af samme instruktør, Sono Shion, som foregår på samme tid som hændelserne i Suicide Club. Men den har ikke helt samme kult-appel som førnævnte og hvis man fandt Tokyo Story langtrukken, ville den nok være endnu værre. :p

Så lad os da bare få taget Battle Royale. Er ikke selv stor fan, men den er da ganske underholdene.Er nok lidt offer for hype backlash med den film.

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf Vincent » tors 23. feb 2012 10:05

M.Mikkelsen skrev:Min indre filmsnob hælder til Ran frem for Battle Royale, hvis det var et valg mellem de to. :p Men, for at få lidt variation (jeg går ud fra at vi nok skal komme til noget Kurosawa senere) samt en film flere folk gider at se kan det godt være vi skal overveje Battle Royale. Instruktøren og stjernen af Hanabi som SSJGogo nævner, Kitano Takeshi giver forresten min favorit peformance ud af skuespillerne i Battle Royale. Men ja, Hanabi kunne skam være et fint valg, rigtig god film, vil dog nok vente lidt med den.

Med hensyn til Ichi The Killer, vil jeg nok foreslog andre Miike film før den, så som Happiness of the Katakuris eller Zebraman, men er da åben. Suicide Club er også en god film, selvom den hen imod slutningen går lidt for meget over i kryptisk dialog og symbolik til min smag. Men den har rigtig meget godt indhold i løbet af filmen. Kunne egentlig bedre lide Noriko's Dinnertable af samme instruktør, Sono Shion, som foregår på samme tid som hændelserne i Suicide Club. Men den har ikke helt samme kult-appel som førnævnte og hvis man fandt Tokyo Story langtrukken, ville den nok være endnu værre. :p

Så lad os da bare få taget Battle Royale. Er ikke selv stor fan, men den er da ganske underholdene.Er nok lidt offer for hype backlash med den film.


Jeg er ganske enig i at Noriko's Dinnertable er en bedre film, jeg synes bare den forudsatte at man havde set Suicide Club og så fortæller Noriko's Dinnertable det samme som Tokyo Story, hvis jeg ellers har læst din analyse korrekt.

Grunden til at jeg foreslog de 2 film var dog primært at det er lang tid siden jeg har set dem - hvilket er lidt modsat Battle Royale, som jeg har set og læst nok gange efterhånden.
Billede

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Japansk film klub

Indlægaf M.Mikkelsen » tors 23. feb 2012 13:32

Noriko's dinner table og Tokyo Story har nogen af de samme temaer vil jeg mene ja (famile er omdrejningspunktet for begge og et stort tema er generationskløften), selvom de nu er fuldstændig forskellige i udførelse. ^^

Er også selv mere til film som suicide circle, men lad os da få taget Battle Royale, nu vi har den oppe. Jeg foreslår at vi ser filmen inden 1. marts, derefter diskuterer.

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Japansk film klub

Indlægaf M.Mikkelsen » søn 4. mar 2012 12:45

I behøver ikke at vente på mig før I skriver. ;)

Har egentlig ikke så meget at sige til filmen selv, håbede lidt på at give nogle andre chancen for at skrive om, analysere eller hvad man nu har lyst til, denne gang, da jeg ikke har så megen energi lige nu og jeg ikke har den store trang til at snakke en masse om Battle Royale. Kunne jo være at den appelerede mere end vores foregående valg, til folk andre end jeg, Lars og Gogo. :p

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk film klub

Indlægaf SsjGogo » søn 4. mar 2012 13:46

Med skam i munden, må jeg erkende, at jeg ikke har fået set Battle Royal til planlagt dato. Jeg vil forsøge, at indhente det forsømte snarest - og håber, at vi venter lidt, før vi kaster os ud i et nyt projekt.

I skal naturligvis være velkomne til at starte debatten.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster