[Debat] J-popcons valg af lokaler!

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

[Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf SsjGogo » tors 8. mar 2012 12:38

Kære alle

Jeg har tit hørt folk kritisere J-popcons valg af DGI-byen.

Mange mener, at det er for dyrt ift. kvaliteten, samt at det direkte har forudsaget nogle af J-popcons finansielle problemer.

De færreste, inklusive mig selv, har dog ikke kunne komme med et bedre alternativ.

Så dette er en oplagt mulighed for at diskutere det.

Hvor mener I, at Danmarks absolut største convention for japansk populær kultur, skal have deres lokaler - forudsat at det stadig skal være i hovedstads området?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf ZealCat » tors 8. mar 2012 12:52

Altså ud fra at der vidst ikke er så meget andet der efterhånden kan rumme J-Popcon (ok kan ikke lige selv komme på andet) nu hvor det har den størrelse det har, så syntes jeg at DGI byen er et udemærket valg... Kan godt se problemet i at de så skal til at leje lokalerne længere frem end måske beregnet, men det er en anden side af sagen (og skal IKKE også diskuteres her >.<)

Jeg syntes at DGI byen fungere helt fint, selvfølgelig var der nogle små problemer (sidste år) så som at gopherne sov så langt væk, at garderoben var et møg koldt sted (havde natte vagt natten til søndag) og at det også lå rimeligt langt væk...
Der til var der selvfølgelig den sag med at dgi byen også havde sine normale og "egne" svømmehals gæster der nok mere end en gang har stoppet op og gloet på en cosplayer men HEY det er jo også en form for opmærksomhed ^^

Ej jeg var virkelig glad for at det var i dgi byen ^^
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf LiseR » tors 8. mar 2012 13:46

Jeg synes det er et udmærket sted og super centralt, der ligger masser af hoteller i nærheden og man kan altid komme dertil med offentlig transport. Mit aberdabei mht DGI-byen er at det på ingen måde er hyggeligt at være i de kæmpe lokaler, men de er jo nødvendige for antallet af gæster!

Jeg kender ikke Københavns udbud af store konferencefaciliteter, så det er ret svært for mig at byde ind med andre forslag.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf nielsm » tors 8. mar 2012 14:40

Jeg har været med til en del diskussioner om lokaler til Genki, inden vi fandt Roskilde Kongrescenter. Det jeg selv kom frem til var at der faktisk ikke er nogen egnede steder i København der er store nok! DGI-byen er kringlet, har svømmehallen og der er ret langt til nogen af lokalerne. Bella Center har generelt for mange store og for få mellemstørrelse lokaler (og skillevægge er ikke så praktiske). Valby Kulturhus har en god udformning men er klart for lille. Tivoli Kongrescenter er måske en mulighed, jeg ved ikke så meget om det. Grøndalscenteret er for meget sportshal.

Det der er brug for er mange mellemstore lokaler med plads til omkring 200 personer hver, og et antal meget store haller, plus nogen gode gangarealer mellem dem, og så adgang til nogen gode udendørsområder i nærheden.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf SsjGogo » tors 8. mar 2012 15:23

Kunne man så i realiteten konkludere, at DGI-byen er den eneste mulige løsning ift. J-popcon?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf nielsm » tors 8. mar 2012 15:25

Ja som det står lige nu er DGI-byen det mindste onde.

Brugeravatar
Seph
Chibi
Chibi
Indlæg: 26
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:16
Køn: Mand
Geografisk sted: コペンハーゲン

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf Seph » tors 8. mar 2012 19:04

Jeg synes faktisk mikset mellem con-deltagere og almindelige mennesker er en god ting. Om intet andet giver det os da mulighed for at gøre folk opmærksomme på Japansk popkultur.

Jeg sad i receptionen rimelig mange timer under J-popcon 2010, og der var mange der ikke anede hvad det var der foregik som lige skulle hen og høre hvad vi var for nogle tosser. Nogen af dem købte endda billet.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf *Wish* » tors 8. mar 2012 19:23

Jeg er ikke den store fan af DGI-Byen pga. dens flaskehalse. Det med at lokalerne er spredte i DGI-Byen, synes jeg ikke er så slemt. Jeg vil hellere gå lidt længere end at gå op og ned! Men pga. flaskehalsene bliver det besværligt at komme fra sted til sted.

På den anden side er det også mit indtryk, at der på kongrescenterområdet ikke rigtig er nogen alternativer. Jeg har kigget på Tivoli kongressen (eller hvad den nu hedder), men jeg har aldrig selv været der, så jeg har ikke en fornemmelse for, hvor store lokalerne reelt er. Argumentet imod Bellacentret plejer da ellers at være, at det er for dyrt.

Men hvordan med større skoler og universitets bygninger? Jeg er ikke kendt i Kbh - kender også kun Tivoli, fordi jeg prøvede at lave en søgning efter kongrescentre i Kbh.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf Sunny88 » tors 8. mar 2012 20:27

Vil nok også sige at DGI-byen er det bedste bud lige PT desværre. Ved at da vi fra Genki kiggede på Tivoli's kongres center, havde de nogle absurde priser (det samme gælder Bellacentret)

Man kunne forsøge sig ligesom i sverige, og se om man faktisk kunne låne universiteter eller skoler, men det er beklageligvis ikke heeeelt så let en opgave igen når man er i den størrelse. (og da slet ikke i dk hvor vi knap har nogle conner, hvilket gør det svært for skolerne at beslutte sig for hvorvidt de ville turde låne deres bygning og lokaler ud eller ej) Det er tilgengæld et mega billigt alternativ, der i de fleste tilfælde giver usigelig meget plads at boltre sig på, og en masse muligheder for spændende events, billigere billetter og dyrere/flere Guest of honor valg! *true story.jpg*
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Debat] J-popcons valg af lokaler!

Indlægaf SsjGogo » tors 8. mar 2012 20:29

Tror heller ikke at KBH Uni har nogle lokaler (måske på nær humanoira på Amager), der vil kunne anvendes i con-sammenhæng.

Jeg ved, at der er en del fabrikker m.m. på Refshaleøen, der står tomme - måske kunne man lege med noget her. Det Kongelige Teater sidder også nogle lokaler her.

Jeg tror desværre ikke, at de vil kunne bruges i con-sammenhæng, rettere, opdelingen af lokaler ville blive svært.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster