Cyborg 009 (m. dansk tale)

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Zymran
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 25. apr 2012 20:26

Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf Zymran » ons 25. apr 2012 21:33

Hej folkens,

Nu ved jeg ikke om der sidder nogen derude, der ligesom jeg er vokset op med nogle af de ældre animetegnefilm, heriblandt Robotech og Cyborg 009 m. dansk tale (but I hope so :)). Sagen er den at jeg længe har ledt efter nogle afsnit af serien Cyborg 009 fra 1979-1980, med dansk tale. Dette var en af mine absolutte favoritter som barn, og de 2 vhs bånd vi havde derhjemme med Cyborg 009 blev flittigt brugt. Siden da er der løbet en del vand under broen og jeg har i årenes løb forsøgt at finde frem til yderligere afsnit af denne serie, men det har været svært for mig. Jeg fandt dog frem til forskellige versioner, med forskellige sprog, men jeg opgav at se disse, da savnet efter den rolige danske dub var for stort. (lol :P)

Jeg kiggede vemodigt på mine 2 gamle VHS bånd med Cyborg 009, og var så småt begyndt at opgive nogensinde at skulle finde yderligere afsnit, indtil jeg fandt frem til en person via youtube, som (efter hvad jeg selv kunne bedømme) nok havde ledt endnu længere end jeg selv havde. Via denne flinke person har jeg nu byttet mig frem til i alt 45 ud af de 50 afsnit der findes af serien, med dansk tale. Long story short - I denne forbindelse tænkte jeg at det ville en god idé at skrive herinde, for at finde ud af om der evt. skulle være nogen af jer der ligger inde med nogle af disse gamle Cyborg 009 VHS bånd. I så fald ville jeg være meget interesseret i at høre hvilke afsnit i evt. ligger inde med, så der måske er en chance for at jeg kan få en komplet samling :)

Dette er et kæmpe skud i tågen, men jeg tænkte om noget andet at dette ville være det rette sted at spørge :)

I skal i al fald have mange tak for opmærksomheden :)

- Zymran

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf l.mathiasen » ons 25. apr 2012 23:02

Jeg husker dem skam godt.
Desværre kan jeg ikke hjælpe da Cyborg 009 -1979 udgaven praktisk talt er umulig at få fat på nogen som helst måde som du jo allerede har erfaret :D
Så jeg må lykønske dig med at have 45 episoder på dansk og håber du finder de sidste også (Y)

Jeg sidder stadig med et meget lille håb at den som et par andre gamle animeserier bliver genudgivet på dvd på de nordiske markeder, men tvivler stærkt :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf SsjGogo » tors 26. apr 2012 07:48

Det er godt nok oldschool på den fede måde. Jeg vidste slet ikke, at den blev udgivet i Danmark. Måske kan du spore udgiveren, og høre ad.
www.gogonoter.dk

Zymran
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 25. apr 2012 20:26

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf Zymran » tors 26. apr 2012 09:05

SsjGogo skrev:Det er godt nok oldschool på den fede måde. Jeg vidste slet ikke, at den blev udgivet i Danmark. Måske kan du spore udgiveren, og høre ad.


Ja det er ret specielt :) Fandt imidlertid frem til at udgiveren angiveligt er gået konkurs, så det er lidt af en dead-end :( De afsnit jeg har blir dog lagt over på computeren og komprimeret (VHS bånd blir jo desværre en del slidt med tiden) - Så er planen at samle en komplet serie på dansk en skønne dag (forhåbentlig) - men ja, sådan som i selv indikerer kan det blive lidt af en lifetime quest :D

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf SsjGogo » tors 26. apr 2012 13:59

Tja - så har man noget, at tage sig til. Måske kunne man håbe, at udgiveren, til trods for at denne er gået konkurs, har haft udgivelserne på lageret. Måske kan man spore det på den måde, og håbe, at de ikke er destrueret.

Min erfaring er, at mange af animangas brugere opfatter "gammelt anime" som værende præ 2005 :D, så det bliver lidt svært. Men jeg krydser fingre for dig, og siger samtidig velkommen til AniManga.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf nodokasa » tors 26. apr 2012 14:34

Er selv vokset op med Cyborg009 (1979) på dansk og har ligeledes forsøgt at opspore dem - dog med noget mindre held. Tilgengæld er jeg i besiddelse af dem på japansk uden undertekster. :P
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
jewer
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 16. sep 2011 17:56
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf jewer » fre 18. maj 2012 20:41

wau fik nermest helt kuldegysninger dag jeg så den her tråd :o har selv ledt efter precis den serie men har verken kundet finde den på dansk eller engelsk er på en måde vokset op med dem dag min storebror hade et bond med dem og det blev også brugt meget flitigt der er dog optaget hend over noget af det :'( men har det stadig :D men ved ikke hvilke episoder det er

men den ene handler om prisese katrin og hendes far kongen af monami der er død. den anden på bondet hanler om at de hjælper nogle gorilja krigere i letland hvor admiral jinjaru vil have alle mænd og kvinder til at lade sig omdane til cyborgere

Zymran
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 25. apr 2012 20:26

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf Zymran » tirs 22. maj 2012 15:15

jewer skrev:wau fik nermest helt kuldegysninger dag jeg så den her tråd :o har selv ledt efter precis den serie men har verken kundet finde den på dansk eller engelsk er på en måde vokset op med dem dag min storebror hade et bond med dem og det blev også brugt meget flitigt der er dog optaget hend over noget af det :'( men har det stadig :D men ved ikke hvilke episoder det er

men den ene handler om prisese katrin og hendes far kongen af monami der er død. den anden på bondet hanler om at de hjælper nogle gorilja krigere i letland hvor admiral jinjaru vil have alle mænd og kvinder til at lade sig omdane til cyborgere


Afsnittene du taler om siger mig ikke umiddelbart noget, men jeg har så heller ikke set dem alle igennem endnu, så det kan være én forklaring :) Men på den anden side kunne det jo være en af dem jeg stod og manglede. (Håber ikke at du har tapet for meget over! :P)

PS. Hvis der sidder nogen derude der skulle være interesserede i de afsnit jeg har så er i velkomne til at skrive en besked, så finder vi ud af noget. Det vigtigste for mig er at folk får lidt fra den "fortabte barndom" tilbage, ikke mindst nu hvor den danske version af tegnefilmen er så nådesløst svær at få fat i.

Deacon
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 18:27

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf Deacon » søn 8. jul 2012 18:33

Ingen tvivl om at Cyborg 009 er kult :pirat:
Hvad kurs ligger de egentlig i de VHS bånd, hvis de skulle sælges? Nogen der ved det? ingen der sælger

Annonym
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 14. apr 2013 23:36

Re: Cyborg 009 (m. dansk tale)

Indlægaf Annonym » søn 14. apr 2013 23:42

Hej.

Hvis der stadig er gang i denne så ligger jeg inde med 2 VHS org Dansk.
Bånd 1 Indeholder:
1979-10-30
31. Brazilian Football Player
hissatsu KIKKU ! kesshi no ansatsu SAKKAA
必殺キック!決死の暗殺サッカー
1979-11-06
32. Luxury Cruise
goukakyakusen FEARII gou no wana
豪華客船フェアリー号の罠

Bånd 2:
1980-02-05
43. The Secret of the 3 Brothers
abake ! sankyoudai no himitsu
あばけ!三兄弟の秘密
1980-02-12
44. The Island of Death
NEO . BURAKKU . GOUSUTO no shippo wo tsukame !
ネオ・ブラックゴーストの 尻尾をつかめ!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster