Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga)

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga)

Indlægaf nielsm » fre 27. maj 2011 01:05

Nico Nico Douga, også kaldet Smile Video, er en japansk videodelingstjeneste, lidt ligesom Youtube, men stadig meget forskellig.

Siden findes på www.nicovideo.jp men- det er desværre ikke lige til at hoppe ind. Lidt specielt skal man have en bruger for overhovedet at få lov til at se videoer, og indtil for nylig betød det at man skulle gennem en registreringsproces på japansk.
Det er heldigvis blevet nemmere nu, for der åbnede for nylig en engelsksproget version! Så gå ind på www.nicovideo.com og registrer dig!

Desværre har den engelsksprogede version ikke mange funktioner, og specielt kan man ikke selv uploade videoer der: Man kan kun se videoer der er uploadet andetsteds. Man kan se videoer fra den japanske Nico-side, i den engelske afspiller, eller man kan se videoer fra Youtube og DailyMotion i Nico-afspilleren, med nico-kommentarer! (Jeg er dog ikke helt sikker på hvad appealen af dette er.)

"... vent, nico-kommentarer?"

Billede
Dem her. Tekst der fiser hen over billedet. Nico-kommentarer.
Forresten kan wwwwwwwwwwww groft oversættes til lololololololololololo.

_______________________

Så anyway, hvad er det spændende ved Nico?

- Det er et af de steder Japans nørder samles
- Nye Vocaloid sange og videoer bliver oftest lagt på Nico af skaberne
- Japanere er mærkelige $_$

Man kan bare grave en masse mystiske, spændende, og vellavede ting op der. Hvis du finder en spændende video på Nico, så giv os et link her!

_______________________

Log ind og søg på det japanske Nico Video

Du skal som sagt være logget ind for at kunne se videoer. Hvis du ikke er logget ind når du prøver at se en, så klik på den store blå knap hvor der klart og tydeligt står, "Til login-skærmen":
Billede

Du kan også klikke på Login øverst på alle sider:
Billede

Du kommer så til login-skærmen, hvor du skriver din e-mail adresse og adgangskode og klikker på den blå Login knap:
Billede

Videoer starter ikke med at spille automatisk, du skal først klikke på Play knappen. Her er en oversigt over de vigtigste ting i afspilleren:
Billede
Du kan klikke på et video-tag øverst for at se flere videoer med det samme tag.

Her er nogen tags der kan være interessante:
  • VOCALOID - Vocaloid-sange, Vocaloid er en serie af japanske syntetiske sangstemmer, hvor stemmerne hver især også har fået tillagt en karakter og personlighed.
  • 初音ミク - Hatsune Miku, den bedst kendte Vocaloid-stemme
  • Andre vocaloids: 鏡音リン (Kagamine Rin), 鏡音レン (Kagamine Len), 巡音ルカ (Megurine Luka), GUMI, がくっぽいど (Gackpoid)
  • MMD, MikuMikuDance, er et program til at lave 3D-film, og videoer med de her tags er lavet med MMD. MMD er beregnet til at lave Vocaloid-musikvideoer, men det bliver også brugt til mange andre ting, specielt populært til Touhou fan-videoer.
  • 東方 - Touhou, en serie af skydespil lavet af en fyr der kalder sig ZUN. Karaktererne i disse spil er blevet enormt populære og der er kommet en enorm fandom omkring dem, og de fleste Touhou videoer har kun svagt eller slet intet med ZUNs spil at gøre.
  • 手書き - Tegaki, håndtegnet, underforstået animationsfilm som ikke er lavet med 3D-værktøjer.

Jeg indrømmer jeg ikke selv er en storforbruger af Nico, men jeg håber det her har været interessant! Jeg kan prøve at svare på spørgsmål omkring hvordan man bruger den japanske side, men kan ikke love noget. Det kan være at nogen af de andre her på AniManga, der er bedre til japansk, også kan træde til ;)

En sidste ting: Lad være med at skrive kommentarer på engelsk på det japanske site! Der er desværre mange af de japanske brugere der finder det stødende at udlændinge bruger deres site, og der opstår nemt had. Der er enkelte videoer der er blevet "raidet" af bl.a. 4chan brugere, og er fyldt med hadefulde kommentarer frem og tilbage. Hvis du vil kommentere på engelsk, så overfør videoen til det engelske NicoNico site og skriv der.

...okay en ting til: Forummets regler om links til ulovligt materiale gælder stadig. Selv om langt det meste materiale på Nico er originalt så er der stadig en del mashups og AMV/MAD videoer. Nico er gode til at holde siden fri for piratkopier, men det er ikke helt garanteret frit. Som tommelfingerregel, hvis en video indeholder klip fra en kommerciel anime eller film, eller hvis du kan høre en sang du kunne gå ned og købe i Fona, så hold videoen for dig selv.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf nielsm » fre 27. maj 2011 14:57

Forbandede nørder: Bygger et sæt motorer der kan spille musik, her en af OP sangene fra Toaru Kagaku no Railgun.


Og en pænt stor cosplayergruppe der danser til forskellige touhou sangarrangementer.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf SsjGogo » fre 27. maj 2011 17:56

Fedt indlæg NielsM, jeg tillader mig at citere en af dine passager, og markere den lidt frem:

"Forummets regler om links til ulovligt materiale gælder stadig. Selv om langt det meste materiale på Nico er originalt så er der stadig en del mashups og AMV/MAD videoer. Nico er gode til at holde siden fri for piratkopier, men det er ikke helt garanteret frit. Som tommelfingerregel, hvis en video indeholder klip fra en kommerciel anime eller film, eller hvis du kan høre en sang du kunne gå ned og købe i Fona, så hold videoen for dig selv."

:)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf Oriolidae » fre 27. maj 2011 19:45

ah tak skal du ha'. jeg orkede ikke helt at finde ud af hvad http://www.nicovideo.jp (som jeg stødte på ofte på YT når jeg så vocaloid-musikvideoer) var, så nu har jeg så fået det serveret på et sølvfad i stedet. :D
Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf nielsm » tirs 7. jun 2011 22:59

http://www.nicovideo.jp/watch/sm14635459
"Sangatsu wa yoru no soko", Marts er bunden af natten

Videoen har et specielt og ret flot visuelt udtryk, og musikken er heller ikke værst. Desværre er sangen meget syntetisk.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf nielsm » tors 9. jun 2011 20:03

Hvorfor man ikke skal lade japanske Touhou fans spille Minecraft:
http://www.nicovideo.jp/watch/sm13845445 (på Youtube)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf nielsm » lør 11. jun 2011 04:20

Trippen'-postin'.

Hvis du nogensinde har haft lyst til at høre 92 forskellige Touhou musikstykker på 6 minutter kan det nu lade sig gøre, lige her:
Jeg satte billeder til "(For de travle) Komplet musiksamling fra Touhou skydespillene.zip" (medley af 92 stykker på 6 minutter)

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf Etex » lør 11. jun 2011 12:24

En af mine venner har været der inde siden at den kun var på Japansk. Han fik mig dog overtalt til at blive medlem da den kom på Engelsk. Har bare ikke rigtigt brugt min bruger.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf nielsm » ons 6. jul 2011 14:37

Det er måske ikke særlig japansk, men der er også folk der ovre der stiller deres spilning til skue!

GTA3 tool-assisted speedrun part 1, part 2, part 3
(for videre dele, følg 次 (næste) linket i videoens beskrivelse)

Et TAS (tool-assisted speedrun) handler om at bruge værktøjer en normal spiller ikke har til rådighed til at spille et spil mere eller mindre perfekt. Normalt bruger man en emulator til at køre spillet og optager og redigerer sit input så der ikke er én spildt frame. Ofte kan et TAS også fremprovokere glitches i spillet der kan give en fordel til spilleren. Det er snyd, men uden at bruge koder eller ændre i spillet.

Brugeravatar
meichan
Kage
Kage
Indlæg: 625
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: ikast
Kontakt:

Re: Min video smiler, og jeg smiler tilbage (Nico Nico Douga

Indlægaf meichan » ons 4. jan 2012 16:32

har en bruger der og det så nemt og bruge når man lige har lært det får alt det gode er der inde :3 :3 :3
Billede
Spoiler: vis
Billede


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster