Japansk musik - Hvad høre I? :)

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Zenia
Chunin
Chunin
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 11. jul 2011 10:28
Køn: Kvinde

Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf Zenia » tors 19. jul 2012 10:09

Hej Allesammen! :D
Jeg kunne forstille mig, at ligesom migselv er der nogle stykker der er blevet hooked på japansk musik.
Jeg synes at det kunne være sjovt at dele lidt musik interrester med ynglings bands ect. :)

Siden jeg har fuldt meget med i Bleach, så synes jeg at de har haft en del fede slutsange i deres afsnit.
Jeg fandt ud af sidste år at jeg var blevet latterlig vild med J-rock. Det er jo lige mig! :D
Jeg høre en del blandet, men mine 3 ynglings bands er UVERworld, SPYAIR og Acid Black Cherry .
Udover det høre jeg også The Gazette, One Ok Rock og andet J-rock/J-pop.

Pt ynglings musik fra dem (fra youtube) :).Grundet "Gogo"-rettigheder har jeg slettet linksne og sat navne ind i stedet. :D
SPYAIR- Japanication
UVERworld - 7th. trigger
Acid Black Cherry (ABC)- Yes

Kom frisk! :D

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf SsjGogo » tors 19. jul 2012 12:59

"Grundet Gogo rettigheder" - arghh Z-girl, that's not fair.

viewtopic.php?f=14&t=1073

Det er nu mere dansk lov, og her også forarbejders forklaring på det. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Zenia
Chunin
Chunin
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 11. jul 2011 10:28
Køn: Kvinde

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf Zenia » tors 19. jul 2012 13:22

Må man nu heller ikke være sjov mere!? Jebus ;)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf SsjGogo » tors 19. jul 2012 13:27

Zenia skrev:Må man nu heller ikke være sjov mere!? Jebus ;)


Jo - men jeg har hørt så meget x%x%& om det med ophavsretten, og folk tror, at det er mig der er for stram i numsen og ikke tillader det. :D

(Og jeg er stram i numsen)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf nodokasa » tors 19. jul 2012 14:55

SsjGogo skrev:[...] folk tror, at det er mig der er for stram i numsen og ikke tillader det. :D

(Og jeg er stram i numsen)

Så, det pisser dig af, at folk har ret? ;-)
Arj, jeg skal nok være sød.... :D

Jeg er faktisk ualmindelig sørgelig over meget japansk musik i rock genren (don't get me wrong, der er stadig meget godt stads i de andre genre).
Umiddelbart vil jeg blot påpege Black Mages (som desværre er brudt op :() og MAXIMUM the HORMONE (dog kender jeg KUN Chu chu lovely........, som jeg synes om) som god musik. Mere har jeg simpelthen ikke hørt. Og jeg nægter at høre meget af det. Japansk lyder skrækkeligt når det synges "hårdt", IMHO, og så skal de ty til engelsk... Som... Ja. :P
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Zenia
Chunin
Chunin
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 11. jul 2011 10:28
Køn: Kvinde

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf Zenia » fre 20. jul 2012 09:24

Vil sige at der også er en grænse for hvor meget skrig jeg vil høre. :D Der er nogle The Gazette sange f.eks. jeg ikke hører netop fordi det er skrig og skrål :S

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf ZealCat » fre 20. jul 2012 10:12

Yay andre der er med på musik bølgen xD

Ej hehe jeg har i et par år nu hørt AAA (Attack All Around), Hello!Project (og de fleste af deres undergrupper) Arashi, NEWS og Kat-tun
- Det er alt sammen mere over i det poppede, og så har jeg hørt MEGET musikken fra Prince of tennis, sammen med Kimeru, men igen det er poppet musik, men jeg syntes det er godt :D
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf SsjGogo » fre 20. jul 2012 10:34

Personligt hører jeg primært ældre japansk musik, herunder især traditionelt japansk musik.

Den nye popbølge af, Japo-American-College rock, som især kører meget som theme i anime er mig skrækkeligt. (sorry, hvis jeg træder nogen over tæerne).

Der er dog noget fedt japansk rock - og eksempelvis end-song i Fist of the North Star er epic.!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
sander
Chunin
Chunin
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 21:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Kartoffelrækkerne
Kontakt:

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf sander » fre 20. jul 2012 15:12

Ja, jeg blev så miljøskadet af at bo i Taiwan, som sandsynligvis er det mest japanofile land på kloden foruden Japan selv.
Det var mest igennem nogle arkade-maskiner, mine klassekammerater introducerede mig til. - Spillet kaldes Jubeat, jeg ved ikke om nogen af jer har hørt om det evt?
Jeg kan klart anbefale det - man kan også få det til ipad og iphone (men pas på: I vil have den japanske version af spillet - den amerikanske version har ikke japansk musik).

Det er et sådan lidt guitar-hero blandet med whack-a-mole agtigt, så selvom sangudvalget er bredt, er det mest sangene med højt tempo, som er fede at spille.

Således lærte jeg Polysics, Capsule, Kors K og Mitsuhiko Izumi at kende.
Er ret glad for japansk happy-hardcore. Det synes jeg de er rigtig gode til, men kan også godt lige klare lidt af den hyggelige shibuya-kei stil engang imellem. :$
Grunden til at jeg ikke ser nok anime for tiden: #sygtsystem og afvikling af Sexologisk Klinik med Amnesty International Danmark.
Stamgæst på Jpopcon.

Brugeravatar
dekamara
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 20. jul 2012 20:30

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf dekamara » fre 20. jul 2012 20:44

Jeg hører selv mest j-rock specielt Visual Kei genren. Hvis jeg lige skal ryste nogle navne udaf ærmet på fede v-kei bands skulle det være

Kuroyume, Buck-Tick, Luna Sea, L’Arc en Ciel, Dir en Grey, Kagrra, Stance Punks, Maximum the Hormone, Alice Nine, Kra, Metronome, ViViD, Nightmare, Tokami, D’espairs Ray, AnCafe, 9Goats Blackout

De gode gamle, Kuroyume, Buck-Tick, X-Japan, Luna Sea, D’erlanger etc. er jo must have! Men mange nyere bands er rigtig spændende og innovative.

Kra er meget glad rock, Metronome noget mere elktronisk og avantgarde. Kagrra, der desværre er stoppet som band, har en dejlig fed blanding af traditionel musik og rock musik. L'arc En Ciel er noget det mere tilgængelige og grænser til pop, men de er superdygtige og meget gode sangskriver IMO.

GazettE som nævnt tidligere er uverfede, og laver meget varieret musik - så lidt for enhver smag. Min personlige favorit er nok, ud over klassiske , det realtivt nye navn Alice Nine (アリス9号)som man nemt kan finde noget med på Grooveshark, hvis ellers ens ISP ikke blokker den. ;)

Andre der har nogle spændende favoritter?
Everyone has a sword within their hearts; the purer the heart, the sharper the sword.


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster