Tuder vi lidt for meget?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » tirs 31. jul 2012 08:40

Og selv Hecko må da indrømme, at det her er lidt iøjnefaldende:

nielsm skrev:
LiseR skrev:((Til sidst - Niels, jeg vil tillade mig at stille tvivl ved hvorvidt det er lovligt at tage kopi af den debat og offentliggøre (latterliggøre? :) ) den på dette forum - ikke mindst en debat man ikke selv deltager i. Er dog ikke sikker men synes det kunne virke lidt halvuldent. Jeg er dog ret ligeglad. Jeg fik M&Ms.))

Det var så ikke mig der tog de screenshots af den, men Juliane (som deltog). Som jeg skrev, jeg var der ikke selv da det skete. Juliane linkede det så i en kommentar til et indlæg Allan (Eutaku) skrev senere omkring det, og jeg lavede så mit eget mirror af det.
Måske burde man have streget navnene ud og kun efterladt fornavne... men nu ligger det jo på nettet så der er ikke rigtig nogen vej tilbage :)



Dvs. det er en der har tilknytning til SVS, der lavede screenshot, som efterfølgende bruges af en Genki arrangører, og postes på AniManga af en Genki medarbejder. :D

Its a conspiracy! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Willow » tirs 31. jul 2012 08:51

:D Troll ssjgogo!
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » tirs 31. jul 2012 11:09

Willow skrev::D Troll ssjgogo!


Ja, jeg driller bare lidt (især Concreteface, men hun kan tage det).

Men mit oprindelige argument med, at debatten er ved at komme ude af proportioner står stadig.

Den eneste - ifølge mig - valide påstand er, at tidspunktet kommer til at påvirke besøgstallet hos enten SVS eller J-popcon. Det er primært arrangørernes hovedpine.

Jeg er stadig ikke enig i, at økonomien hos de unge er en del af denne debat, for som det er blevet understreget flere gange: "Har man pengene i november, har man dem vel også i marts". Hvis man ikke kan administrere sin økonomi, kan man eksempelvis give sine forældre det beløb og bede dem om at holde det til siden til marts.


Og så har man ikke husket de eventuelle positive effekter af denne "rykker". J-pop får adgang til flere/bedre lokaler (da det tilsyneladende er argumentet), og SVS vil formodentlig give dem kamp til stregen om at lave en super awesome con.! :)

Så som almindelig bruger, mener jeg, er der flere positive aspekter i dette end som så.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Willow » tirs 31. jul 2012 11:52

SsjGogo skrev:
Willow skrev::D Troll ssjgogo!


Ja, jeg driller bare lidt (især Concreteface, men hun kan tage det).

Men mit oprindelige argument med, at debatten er ved at komme ude af proportioner står stadig.

Den eneste - ifølge mig - valide påstand er, at tidspunktet kommer til at påvirke besøgstallet hos enten SVS eller J-popcon. Det er primært arrangørernes hovedpine.

Jeg er stadig ikke enig i, at økonomien hos de unge er en del af denne debat, for som det er blevet understreget flere gange: "Har man pengene i november, har man dem vel også i marts". Hvis man ikke kan administrere sin økonomi, kan man eksempelvis give sine forældre det beløb og bede dem om at holde det til siden til marts.


Og så har man ikke husket de eventuelle positive effekter af denne "rykker". J-pop får adgang til flere/bedre lokaler (da det tilsyneladende er argumentet), og SVS vil formodentlig give dem kamp til stregen om at lave en super awesome con.! :)

Så som almindelig bruger, mener jeg, er der flere positive aspekter i dette end som så.


DE ER ALLE GAMLE BITRE MÆND!
Jeg kan nu godt forstå, hvis svscon er en smule utilfredse, om end at de selvfølgelig kan prøve at vende det til egen fordel.

Skal vi ikke lave et sociologisk eksperiment? Lad os se, om mine holdninger til datoændringerne ændrer sig, nu jeg flytter til Århus. Jeg har alligevel tænkt at komme til begge to, da de har været så venlige at flytte j-popcon til min fødselsdag (HVAD? OG SÅ BROKKER JEG MIG IKKE ENGANG?), så jeg er nok alligevel hjemme på visit og så er jeg jo tættere på Herning.
Det kan være jeg ser tingene i et nyt lys, når alle connerne pludselig kræver dyre togbilletter for min tilstedeværelse.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf MangaAnimeLover » tirs 31. jul 2012 11:58

Willow skrev:Jeg har alligevel tænkt at komme til begge to, da de har været så venlige at flytte j-popcon til min fødselsdag.

J-pop ligger ALTID på min fødselsdag (i november). Hvilket jeg egentlig har delte meninger om. De penge, man får i gave, kunne gå til at dække indgangsbilletten og transport derover. Til gengæld må det jo så ske på bekostning af den fest, jeg plejer at holde for familien (som nogle gange dog kan udskydes til weekenden efter). Så det er ofte en god ting :)
Og så har man også en undskyldning for at fejre sig selv til connen sammen med sine venner, nu hvor de fleste i forvejen er samlet der~
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Willow » tirs 31. jul 2012 12:06

MangaAnimeLover skrev:
Willow skrev:Jeg har alligevel tænkt at komme til begge to, da de har været så venlige at flytte j-popcon til min fødselsdag.

J-pop ligger ALTID på min fødselsdag (i november). Hvilket jeg egentlig har delte meninger om. De penge, man får i gave, kunne gå til at dække indgangsbilletten og transport derover. Til gengæld må det jo så ske på bekostning af den fest, jeg plejer at holde for familien (som nogle gange dog kan udskydes til weekenden efter). Så det er ofte en god ting :)
Og så har man også en undskyldning for at fejre sig selv til connen sammen med sine venner, nu hvor de fleste i forvejen er samlet der~


Jeg tror alligevel ikke de penge, jeg fik, kunne dække alle omkostningerne. Jeg har en forholdsvis lille familie, så jeg er ikke vildt be-"gavet". Til gengæld har min far altid været god til at finde de animeer, jeg ønskede mig over ebay. 8)
Anyway, det er ikke noget, der går mig på. Det passer mig faktisk fint, fordi jeg så ikke behøver tage til KBH to gange inden for kort tid, men kan slå både visit hos familien og j-popcon sammen. Og nu bliver man jo en dag ældre hele tiden. Fødselsdage er rare ^_^ Men jeg overlever nok at skulle til con og lykønskes af alle mine venner lige den dag.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 7. aug 2012 15:14

Ingen har vendt den om og sagt at det er godt for miljøet, da Genki og J-popcon så ligger længere fra hinanden og de unge der så kun kommer til conner i det geografiske område vil have længere tid at spare op til begge og dermed give begge conner en vækst, da de unge åbenbart ikke kan planlægge forbi en con :P

En vækst vil så betyde at flere personer bliver en mere fastgroet del af miljøet og lærer om at der er også er con i Jylland de kan besøge og give vækst dertil.


Jeg kan forresten også se at J-popcon har meldt mere info ud om flytningen http://j-popcon.dk/da/news/87
Det hele får mig til at tænke lidt på den igangværende debat-eksplosion angående Telenor på en eller anden måde :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » tirs 7. aug 2012 16:41

Jeg havde vendt den Mathiasen, jeg havde vendt den :D
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster