Japansk musik - Hvad høre I? :)

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf Vincent » tors 2. aug 2012 03:08

Jeg hørte en del japansk musik på et tidspunkt. De bands jeg kraftigste kan anbefale folk at hører er Boris, Rin Toshite Shigure, The Pillows og Straightener. Alle fire bands lægger dog relativt uden for det normale j-rock/j-pop som jeg oplever at andre folk lytter til.
Billede

Brugeravatar
dekamara
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 20. jul 2012 20:30

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf dekamara » ons 15. aug 2012 23:28

Tak for tippet! Vil se om jeg kan snuse lidt op på nettet og lytte til.
Everyone has a sword within their hearts; the purer the heart, the sharper the sword.

Brugeravatar
Mion
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: lør 11. aug 2012 06:29
Køn: Mand
Geografisk sted: Kolding baby!

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf Mion » fre 17. aug 2012 00:18

Der er fucking meget godt musik i japan, jeg er dog kommet over min J-Rock periode så det høre jeg ikke stort set.
Jeg elsker dog stadig japansk musik, men det kommer mere i form af elektronisk, hardcore og post-rock.
Så hvis i er friske på at prøve noget lidt anderledes musik end hvad japan bliver forbundet med musisk har jeg en liste i skal tjekke, det er alt fra rock til elektronisk til hardcore osv. osv.

Té, Toe, Boris (som Vincent nævnede), Envy, Heaven in her arms, Mono, Miaou, Mouse on the keys,
Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Japansk musik - Hvad hører I? :)

Indlægaf JoaCHIP » søn 16. sep 2012 13:06

Den japanske musik-scene er stort set uendelig. Havde det ikke været for japanerne, havde jeg aldrig fået øjnene op for hverken punk eller decideret pop (jeg plejer at være mere til undergrunds-ting.)
I min samling af japansk musik er der både klassisk, pop, rock, hiphop, drum'n'bass, industrial, techno, house, electronica, dub-reggae, enka og helt traditionel gammel japansk folkemusik med koto, shakuhachi og hele pivtøjet. Man bliver først færdig med at opdage fed japansk musik, den dag man holder op med at lede.

PS: Jeg faldt lige over den her lige nu: http://www.youtube.com/watch?v=zOStJ2h31Cc
RYST OG NYD!

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 16. sep 2012 14:14

Utada Hikaru, Origa, Abingdon Boys School, Kana Nishino, Lia, Angela, Mizuki Nana, Yui, Shimokawa Mikuni, Heavenly6, Maon Kurosaki, Kalafina, Miho Fukuhara -- og mange andre.

Lytter dog mest til koreansk musik for tiden, heriblandt 2NE1 og Secret :)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

P1xas
Chibi
Chibi
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirs 28. aug 2012 21:00
Køn: Mand

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf P1xas » søn 16. sep 2012 14:40

a
Senest rettet af P1xas tirs 22. okt 2019 18:36, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
jewer
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 16. sep 2011 17:56
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf jewer » søn 16. sep 2012 21:51

høre ikk såår mange forskelige j-band men det er mest j-rock eller lignene
men mest : nana kitade, eu phoria, Danger Gang, og Aural vampire . :)

min liste :)
http://www.youtube.com/watch?v=M561Vt7q ... plpp_video

Brugeravatar
angelmoonstar2
Chibi
Chibi
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 20. okt 2012 14:39
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf angelmoonstar2 » lør 20. okt 2012 16:18

Dav med jer!

Mit number one band er the GazettE og udover dem kan jeg også lide at lytte til Glay, Vistlip, Pluncklock, L'arc~en~ciel, Aucifer, Kiyoharu (kuroyume) og mange blandede japanske sange.

Nogen der kender nogle gode japanske rap sange?
I do not care what car you drive. Where you live. If you know someone who knows someone. If your clothes are this years cutting edge. If your trust fund is unlimited. I only care about the words that flutter from your mind. They are the only thing you own. The only thing I will remember you by. I will not fall in love with your bones or skin. I will not fall in love with the places you have been. I will not fall in love with anything but the words that flutter from your extraordinary mind. 

Brugeravatar
dekamara
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 20. jul 2012 20:30

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf dekamara » lør 27. okt 2012 00:50

Angelmonstar, I like your style! Kender du Versailles? Et af mine favorit Vkei bands sammen med naturligvis Alice Nine, An Cafe og GazettE.
Senest rettet af dekamara lør 27. okt 2012 00:55, rettet i alt 1 gang.
Everyone has a sword within their hearts; the purer the heart, the sharper the sword.

Brugeravatar
dekamara
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 20. jul 2012 20:30

Re: Japansk musik - Hvad høre I? :)

Indlægaf dekamara » lør 27. okt 2012 00:55

Rap-sange.. hah, det første band jeg tænker på er Soul'd Out (http://en.wikipedia.org/wiki/Soul'd_Out) som jeg var lidt fan af! Men ellers er der jo også Rip Slyme, Kick the Can Crew, Orange Range, og mange flere.
Everyone has a sword within their hearts; the purer the heart, the sharper the sword.


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster