J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf SsjGogo » søn 17. mar 2013 14:54

Kære alle,

Ja, titlen siger nok det hele. Hvad synes du om J-Popcon 2013 og hvorfor?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf nielsm » søn 17. mar 2013 17:52

Fra et teknisk perspektiv, af de dele jeg oplevede var det rigtig veludført. Checkin rushet fredag gled flot, det var næsten ingen aflysninger eller flytninger, de fleste overholdt deres vagter. Af klagepunkter vil jeg så sige præsentationen af programmet. Det var ikke så let at overskue og nogen af lokalerne var svære at finde for mange.

Oplevelsesmæssigt var stemningen god og det føltes ikke proppet. Desuden havde de fået flyttet det noget væk fra den rute de fleste svømmegæster til DGI byen bruger, så det var vist også et mindre problem end tidligere.

Jeg fik dog ikke set så mange events så jeg kan ikke udtale mig om dem. Alt i alt havde jeg en god con.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Gintoki » søn 17. mar 2013 19:18

Først risen: Teknikken var ikke speciel god, big surprise, problemer med lyden og videoen inden i Øksnehallen og folk der ikke kan finde ud af at justere lydniveauer "live" eller indstille en EQ således at diskantområdet ikke skære en i øret som knive..
Enig med nielsm omkring at det var en smule besværligt at finde rundt, der var ikke rigtigt noget brugbart kort over området og event oversigten virkede også en smule rodet.
Udluftning udluftning og atter udluftning, det kan vel ikke være så svært?! Gameroom stank af selvdød gnu meget af tiden og der var møg varmt, det samme gjaldt for Dealerroom der også havde en dårlig indeklima og ligeledes med Forsamlingshuset (Salen over for Dealerroom) hvor der var møg indelukket og varmt.

Dernæst rosen: Omrokeringen af områderne fungerede godt, at garderoben var flyttet inden for var rigtig dejligt så man slap for at stå i kø udendøre og fryse i 20 min. Køen ind til Øksnehallen fungerede også bedre i år, man skulle ikke stå i nogen lang kø og den gik hurtigt.
Flytningen af Artist Alley var også godt eftersom det gav mere luft omkring boderne ift. glasgangen over svømmehallen som de brugte før.

Personligt fik jeg ikke overværet så forfærdeligt mange events grundet jeg brugte det meste af min tid med at hilse på nye såvel som gamle ansigter og hygge/snakke med folk :3 Søndag var jeg slet ikke på connen grundet tømmermænd fra en hyggelig bytur lørdag nat :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf smile » søn 17. mar 2013 21:07

Jeg synes det var fantastisk til j-popcon! :D Men det var jo også min første con, så jeg har ingen idé om hvad standarten er ;) Tilgengæld mødte jeg ikke ligeså mange nye mennesker, som jeg havde håbet på ._. Men det skyldes nok at jeg kan være lidt genert :p Mine veninder sagde også at der var ret varmt indenfor. Men det kunne jeg ikke mærke da jeg havde bare arme og ben, så temperaturen var fin for mig! xD
Bøh!

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Cutepuppy » søn 17. mar 2013 21:13

Gintoki skrev:Først risen: Teknikken var ikke speciel god, big surprise, problemer med lyden og videoen inden i Øksnehallen og folk der ikke kan finde ud af at justere lydniveauer "live" eller indstille en EQ således at diskantområdet ikke skære en i øret som knive..
Enig med nielsm omkring at det var en smule besværligt at finde rundt, der var ikke rigtigt noget brugbart kort over området og event oversigten virkede også en smule rodet.
Udluftning udluftning og atter udluftning, det kan vel ikke være så svært?! Gameroom stank af selvdød gnu meget af tiden og der var møg varmt, det samme gjaldt for Dealerroom der også havde en dårlig indeklima og ligeledes med Forsamlingshuset (Salen over for Dealerroom) hvor der var møg indelukket og varmt.

Dernæst rosen: Omrokeringen af områderne fungerede godt, at garderoben var flyttet inden for var rigtig dejligt så man slap for at stå i kø udendøre og fryse i 20 min. Køen ind til Øksnehallen fungerede også bedre i år, man skulle ikke stå i nogen lang kø og den gik hurtigt.
Flytningen af Artist Alley var også godt eftersom det gav mere luft omkring boderne ift. glasgangen over svømmehallen som de brugte før.

Personligt fik jeg ikke overværet så forfærdeligt mange events grundet jeg brugte det meste af min tid med at hilse på nye såvel som gamle ansigter og hygge/snakke med folk :3 Søndag var jeg slet ikke på connen grundet tømmermænd fra en hyggelig bytur lørdag nat :P


Jeg ved at udluftningen i Gameroomet ikke kan forbedres, dørene ud til må ikke åbnes for brandmyndighederne, men vinduerne var åbnet... der er desuden et automatisk klima system i salen, som dog tydeligvis ikke kan håndtere mængden af mennesker.

Jeg ved ikke om det er samme issue i Dealerroom, men det vil jeg antage.

For ellers at besvare tråden får man nok den følelse af at J-Popcon nok ikke længere er for mig.
Der er masser af content til overgearede teens, og nada til os andre... de der 18+ events var nok mere for 18-20 årige... eller også er jeg bare gnaven.

Åbningsshowet var horribelt, men det påpegede jeg også til J-popcon feedback, derudover 38 minutter forsinket cosplay show (Lørdag), og 30 minutter forsinket afslutnings ceremoni, begge 2 uden noget som helst information i ventetiden, og så selvfølgelig de tekniske issues ved afslutnings showet... suk altså.
Teknikken kostede i 2010 200.000 kr, og er ikke blevet billigere med årene, og det var godt nok ringe, skærmene var ca. 1 sekund bagud i forhold til lyd hvilket var pikke irreterende.

Jeg vil stadig komme for at hilse på dem jeg kender, men jeg vil ikke være der så længe af gangen før der begynder at komme ordentlige events, eller nogen fornuftige interessante gæster.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf SsjGogo » søn 17. mar 2013 21:22

Jeg var ikke personligt med til årets messe, hvorfor jeg ikke kan udtale mig om kvaliteten heraf, men grunden til at jeg blev væk var lidt i forlængelse af Cutepuppys indlæg (tænk at vi skulle være enige om noget! :P).

Målgruppen synes efterhånden begrænset, og udover det rent sociale ved at møde folk, er der intet, der lokker mig ved J-Popcon, tværtimod.

Jeg kørte om lørdagen forbi DGI-byen og fik hilst på nogle enkelte, som var der, men jeg ville næppe bruge 300+ kr. for at rende rundt i en varm sal - så heller bruge de 300 kr til en kold øl i byen! :D

Når det er sagt - så virker det yngre segment utrolig glad for messen - og alt respekt til alle arrangørerne og de frivillige, som har brugt ressourcer på dette utaknemlige arbejde!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf psyg » søn 17. mar 2013 21:56

Cutepuppy skrev:der er desuden et automatisk klima system i salen, som dog tydeligvis ikke kan håndtere mængden af mennesker.


slår den type ting ikke fra når man åbner vinduer? :P

gameroom virkede på mig som et af de beste rum tilgængeligt på conen, ikke at de havde ret meget som intresere mig -_-*

dealer roomet er stadig til grin, alt for mange ting i ringe kvalitet og alt for meget bootleg, og så er tingende stadig helt vildt dyre 400% mark up fra retail pris er på ingen måder ok :P

events: jeg er tydeligvis ikke i deres målgrupe mere, det er helt utroligt tørt hvad der er af udvalg. foruden det så var den tolk de havde fået fat i til at oversætte til kuroda akiras paneler langt langt ud over hvor han kunne bunde, det var på ingen måder godt nok, der blev i gennemsnit dropped ca 50% information fra vært svar, og der var ret mange meningsforstyrende fejl i de ting der slap igennem, det er pisse hamrende svært at oversætte live på den måde, så man burte have investeret i en bedre tolk til formålet.

hvis ikke det var fordi der kom folk man kender så ville jeg aldrig nogen sinde dukke op igen :P
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf LiseR » søn 17. mar 2013 23:25

Jeg hører fra dem der var derovre at connen var bedre end den plejer at være. "Dem der var derovre" er dog først i tyverne, da 25+ segmentet af min cosplay-vennekreds har valgt connen fra.

- hvis man synes at der mangler events til éns målgruppe, ku' man jo eventuelt stå for et selv, eller foreslå dem til arrangørerne?
Altså, ikke at jeg selv gør det, selv om jeg også synes de mangler til os følsomme voksne, for jeg er for ustabil til det. Godt nok vrider jeg hjernen for at finde ud af hvad de skulle være, men jeg aner det ikke, jeg synes som regel det der foregår til cons er sjovt nok.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Gintoki » man 18. mar 2013 01:06

Jeg syntes selv mange af de events der er virker sjove nok men ellers så kunne jeg godt savne nogle mad/drikke orienterede events. Ved godt der var sake smagning inkl. et foredrag men hvad jeg syntes var nitte ved det var at det kostede kr150! og der var begrænset antal pladser til.. Det må da kunne gøres billigere end det..
Alternativt kunne der bare være foredrag om japansk madlavning, hvor der ved eksempler blev vist hvordan man laver sushi, ramen etc. dette ville ikke koste ligeså meget som prøvesmagning til en masse mennesker. Men dette er en snak til en anden diskussion/tråd end denne :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Manna » man 18. mar 2013 06:47

Jeg var ikke til et eneste event, brugte lidt tid i dealerummet og i gameroom, og var ellers mest på mit hotelværelse med en masse venner eller hang ud forskellige steder. Jeg tror jeg har kigget på programmet en gang, der var ikke noget der fangede mig overhovedet, desværre.
Jeg kom primært for at hilse på folk jeg ikke havde set længe, samt for hyggeligt socialt samvær og så fordi jeg alligevel bor på øen.

Til ros skal det dog siges at de nye indgange og lokaler fungerede rigtig godt, og at check-in forløb forholdsvis hurtigt.
~Queen of the night~


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster