J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf SsjGogo » man 18. mar 2013 07:04

Nu kan jeg kun tale på vegne af mig selv - men syntes ikke, at det kun er et spørgsmål om events - men også selve atmosfæren. Det virker bare ikke tiltalende.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Gintoki » man 18. mar 2013 09:29

SsjGogo skrev:Nu kan jeg kun tale på vegne af mig selv - men syntes ikke, at det kun er et spørgsmål om events - men også selve atmosfæren. Det virker bare ikke tiltalende.

Syntes atmosfæren var god, folk virkede glade :3 Men smag og behag vil jeg tro :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf SsjGogo » man 18. mar 2013 09:53

Bestemt - og "atmosfære" kræver naturligvis en uddybning, idet den ikke var møntet på de folk der besøger messen. Folk virkede super glade ved mit besøg sidst, og dem jeg mødte i 2013 gjorde også - så der var ikke en dårlig atmosfære blandt de besøgende overhovedet.

J-Popcon (hvad jeg mente med atmosfære) virkede/virker mere som værende fokuseret på udstillinger fremfor det sociale aspekt, som jeg vægter.

Det er naturligvis et bevidst valg, og er måske i sig selv formålet med en messe, men jeg fortrækker en mere afslappet, tilbagelænet feeling, hvor meget virkede hektisk for mig sidst - og var grunden til at jeg primært holdt mig til AniMangas lille bod.

Beliggenhed er naturligvis også en faktor her - men den ved jeg er svær, at ændre på.

Det er igen en smagssag, og det skal ikke forstås som, at jeg ikke værdsætter J-Popcons betydning i miljøet, samt (og især!) det stykke frivllige arbejde, der ligger bag!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf CAPTAIN N » man 18. mar 2013 15:48

Jeg syntes arrangementet overall var bedre end sidste år. Altid lå tættere på hinanden og der var flere ting at lave også.
Der var masser spil i Game Roomet, masser af boder at købe fra og masser af muntre mennesker som altid.
Vi stødte også ind i en flok Bronier i igennem weekenden, hvilket også var rigtigt hyggeligt :)
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf LiseR » man 18. mar 2013 16:13

Gogo, jeg er enig med dig i at der er en anderledes atmosfære til Jpop, den er mere "messe" end "con". På godt og ondt :) - jeg tror det er en af grundene til at jeg ikke føler mig tilpas derovre.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Gintoki » man 18. mar 2013 16:25

LiseR skrev:Gogo, jeg er enig med dig i at der er en anderledes atmosfære til Jpop, den er mere "messe" end "con". På godt og ondt :) - jeg tror det er en af grundene til at jeg ikke føler mig tilpas derovre.

Jeg må sige at deres omrokering og nye lokaler faktisk gjorde en stor forskel på det punkt ift. sidste j-popcon, der var en mere hyggelig atmosfære med de flere små auditorier de havde tilgængelige samt deres manga-reading hjørne var større og mere hyggeligt også end det sidste gang :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf LiseR » man 18. mar 2013 16:28

Nice! Mine mennesker, som var afsted, var også meget begejstrede. Kan være man skal give det en chance næste år.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Sneffe » man 18. mar 2013 16:34

Dette var min første con, så jeg har ikke rigtigt mulighed for at sammenligne det med andre oplevelser. Dog synes jeg, at det var ekstremt hyggeligt, og det var fantastisk at møde så mange anime og manga entusiaster, og have nogle lange og underholdende diskussioner med dem. Dog havde jeg som førstegangsdeltager en smule svært ved at finde rundt til de mange event lokaler, som var placeret rundt omkring i bygningen (men det er nok primært min egen fejl xD). Alt i alt nød jeg det utroligt meget og jeg vender med sikkerhed tilbage til næste år ^^

Desuden vandt jeg den del af AMV konkurrencen, hvor dem der havde indsendt videoer kunne stemme på hinandens, hvilket gjorde oplevelsen så meget bedre :D

Brugeravatar
Kirito
Chibi
Chibi
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 14. jan 2013 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: Viborg

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Kirito » man 18. mar 2013 21:27

Der jeg ikke har vært til andre con før, synes jeg at det har vært en fantastik oplevelse at se så mange menneske, vær glad for noget de virkeligt gå op i. Jeg snakker dog ikke med særligt mange nye menneske der jeg er rimlig grenet :$ :( , gik for det meste bare rundt og kigget på det forskelige bod. Men ellers har det vært sjov.

og dog jeg synes ikke at man skal sammenligne det med andre con, der de har hver deres måde.

Men turen på vej hjem gik ikke helt så godt :D
(Ɔ ˘⌣˘) (˘⌣˘ C)
┌( ಠ_ಠ)┘
(づ。◕‿‿◕。)づ
(• ε •)

Brugeravatar
Seph
Chibi
Chibi
Indlæg: 26
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:16
Køn: Mand
Geografisk sted: コペンハーゲン

Re: J-Popcon 2013 - din oplevelse/vurdering

Indlægaf Seph » tirs 19. mar 2013 09:35

Jeg vil ikke svare på så meget, men bare sige at vi på J-popcon virkelig arbejder hårdt på at få sat nogle events op for ældre fans, men vi har svært ved at finde ud af hvad det skal være. Jeg stod i år personligt for to nye events rettet mod et lidt mere seriøst publikum, nnemlig "En Otaku's Guide til Japan"(Som jeg fik inspiratiomn til på SVS), og "Et år i Japan", hvor jeg prøvede at give gode råd til de der måtte være interesserede i et længere ophold i Japan.

Vi ville være meget glade for at få nogle forslag ind på event@j-popcon.dk til de mere 18+ orienterede events I savner. Vi kigger altid på dem, men at få dem afholdt kræver naturligvis at der er en arrangør der har tid, lyst og forstand nok på emnet til at gøre det.

Mht. udstyret til teknikken er det ikke os, men DGI-byen der står for det, så evt. problemer med delays mellem lyd og billede kan vi ikke gøre noget ved, ud over at vi selvfølgelig kører en dialog med dem om hvad vi ønsker at se blive forbedret.

*Redigeret for at specificere at vi selvfølgelig tager de problemer vi oplever op med DGI-byen.
Senest rettet af Seph tirs 19. mar 2013 14:53, rettet i alt 2 gange.


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster