"Politikens turen går til" 10 bizarre ting i Japan

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: "Politikens turen går til" 10 bizarre ting i Japan

Indlægaf Kiwi » lør 18. jun 2011 11:27

Nu er det nok ikke det mest videnskabelige grundlag, Men hvis man dømmer udfra de mere realistiske serier der beskæftiger sig med cosplay (Genshiken, Comic Party osv.), er det ikke specielt anerkendt i samfundet dernede. Så måske er det mere bizart for en gennemsnitlig japaner end for en dansker.

Personligt har jeg ihvertfald ingen problemer med lidt "virkelighedsflugt" af og til. At have tid til at koble helt af, og glemme hverdagens stress og jag, er da næsten en nødvendig ;-) Cosplay er jo ikke anderledes end hvis du godt kan lide at male, lave modeltog, spille Warhammer og den slags.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: "Politikens turen går til" 10 bizarre ting i Japan

Indlægaf LiseR » lør 18. jun 2011 12:56

Jeg tror ikke ham skribent-fyren er super meget inde i ungdomskultur.
Jeg tror heller ikke det er særlig velset at være anderledes i Japan på nogen som helst måde, inkl. cosplayer. Kan godt være at samfundet er blødt op med vestlig indflydelse, men idealet er stadig at være som de andre.
Nu fandt jeg en artikel for nylig, efter besøg på min skole* af en gruppe japanere fra et Fountain House*, om sindslidende i Japan. Indtil 1996 var det lovligt at spærre psykisk syge mennesker inde i små bure i hjemmet. Pension i Japan er meget lav, så psykisk syge er nødt til at bo hos familien, hvor de typisk bliver gemt væk og man ikke snakker om dem :(

Så kom jeg naturligvis til at tænke på kattens bur i Fruits Basket. :O



*jeg er lærer på en daghøjskole for sindslidende.
*Fountain House er et brugerstyret dagtilbud for sindslidende, der findes i flere lande, incl. Danmark.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Burgundy
Chunin
Chunin
Indlæg: 153
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 21:22
Køn: Mand

Re: "Politikens turen går til" 10 bizarre ting i Japan

Indlægaf Burgundy » søn 19. jun 2011 22:54

hvem denne journalist enden er, så har personen aldrig haft glæden ved at klæde sig ud for sjov til noget som helst.

i do pity that person.

det jo blot som halloween party, all about the fun. =)
Billede

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: "Politikens turen går til" 10 bizarre ting i Japan

Indlægaf Yondoloki » man 20. jun 2011 00:25

Burgundy skrev:hvem denne journalist enden er, så har personen aldrig haft glæden ved at klæde sig ud for sjov til noget som helst.

i do pity that person.

det jo blot som halloween party, all about the fun. =)


Kom til at tænke på, at her i Danmark troede man også at børn og unge ville blive skizofrene af at spille live og pnp rollespil, da det begyndte af vinde frem xD

Det er jo bare en udvidelse af at rende rundt og lege cowboys og indianere i baghaven!
Igen, det er sjovt at klæde sig ud og lave spas :P
Billede


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster