Nausicaä premiere

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Nausicaä premiere

Indlægaf l.mathiasen » tors 23. jun 2011 14:51

Den kun 27 år gamle pre-Ghibli Miyazaki film Nausicaä fra Vindenes Dal har fået premiere i Danmark, desværre kun i art house biograferne i København og Århus, men lidt er bedre end ingenting.

Det er jo filmen der reelt skabte Ghibli og ligner da også en sådan, en ung Hideki Anno fik også sit gennembrud med denne film som animator, så den har også haft sin betydning for Gainax senere skabelse.

Nu har jeg så ikke selv set den i biograferne, men synes stadig den holder på min megen mindre skærm, men det er jo også en af mine favoritfilm nogensinde så jeg er ikke neutral i mine holdninger :D

Her er den første anmeldelse jeg fandt fra Information, http://www.information.dk/271661 jeg synes anmelderen gør et godt stykke arbejde med at forklare Nausicaä og Miyazaki for non-belivers og lader til at vide hvad hun skriver om.
Jeg vil linke til flere anmeldelser hvis jeg falder over dem, i mellemtiden kan i snakke om hvor god filmen er.
Tantens anmeldelse http://www.b.dk/film/baeredygtig-action rimelig kort anmeldelse
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf Etex » tors 23. jun 2011 15:26

Jeg var en af de heldige der kom ind til premieren her i dag. Heldig og heldig, der var omkring 10 - 15 personer i salen. Men jeg syntes at den var skide god,og oplevelsen var lige så god som da jeg var inde og se Prinsesse Mononoke, som er en af mine yndlings film, hvis ikke, så er det min yndlings film. Og jeg vil varmt anbefale Nausicaä til alle.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf l.mathiasen » tors 23. jun 2011 20:26

Etex skrev:Jeg var en af de heldige der kom ind til premieren her i dag. Heldig og heldig, der var omkring 10 - 15 personer i salen.

Folk ved ikke hvad de går glip af... 10-15 mennesker, hvilken skam. Der har heller ikke været så meget snak herinde om filmen så en masse animefans der heller ikke ved hvad de går glip af -_-*
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf Etex » tors 23. jun 2011 20:34

Når der ikke er lavet TV reklamer for den, og dens hjemmeside ikke er oppe endnu, så er det klart at der ikke er nogle der kender til den.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf l.mathiasen » tors 23. jun 2011 20:56

Tror ikke tv reklamer ville nogensinde have betalt sig hjem, gør de kun med de store titler.
Eneste grund til at Camerafilm overhovet tager den i biografen er fordi de er ejet af Grand Teatret og derfor købte en kopi til sig selv, havde Cinemaxx og Nordisk film biograferne købt en stor flok kopier til deres biografer skulle du nok have set tv reklamer ^_^
Smalle titler er nødt til at bero sig på viral omtale, og den skal nok tjene sig hjem på dvd salg og visning på DR2 senere så jeg er såmænd tryg nok for at de udgiver resten af Ghibli titlerne de mangler.
Mere nervøs for at vi kun er 2 mennesker der siger noget på en tråd om Nausicaä på sådan et forum her
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf vampyrsten » tors 23. jun 2011 21:10

Så den med en ven. Den var god nok.

Er du tilfreds nu L.mathiasen ;D
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf Etex » tors 23. jun 2011 21:15

Det skal lige siges at det er Grand Teatret der ejer Camera Film, og ikke omvendt. Bare så der ikke kommer nogle misforståelser.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf *Wish* » tors 23. jun 2011 21:22

Copy paste fra min blog...

Jeg havde håbet, at jeg ville få mulighed for at se Nausicaä i biografen, nu jeg ikke var i landet de fire dage, som Princess Mononoke kørte i Århus. Men jeg tager altså ikke til København for at gå i biografen, og jeg kom heller ikke lige til Århus i morges kl. 8.00.

Nausicaä står allerede på min hylde som dvd, men jeg ville da gerne have støttet initiativet om at vise den i biografen i Danmark.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf l.mathiasen » tors 23. jun 2011 21:25

Etex skrev:Det skal lige siges at det er Grand Teatret der ejer Camera Film, og ikke omvendt. Bare så der ikke kommer nogle misforståelser.

Skrev jeg også
l.mathiasen skrev:Eneste grund til at Camerafilm overhovet tager den i biografen er fordi de er ejet af Grand Teatret


vampyrsten skrev:Så den med en ven. Den var god nok.

Er du tilfreds nu L.mathiasen ;D
Aldrig :3
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf Etex » tors 23. jun 2011 21:42

Min fejl, jeg troede at der stod er ejer af. Sorry :)
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 25 gæster