Genki?

Diskussion af Genki
Tomikichiyu
Chibi
Chibi
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 26. nov 2013 10:47

Re: Genki?

Indlægaf Tomikichiyu » fre 17. jan 2014 16:32

Hi,

I saw the blog by Maibritt.h.Pedersen, she has checked my Facebook wall about this case but I still haven`t written on that.

I just posted that the situation is gradually getting better now.
https://www.facebook.com/hideyuki.shima

and please send friend requests if you would like.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf l.mathiasen » fre 17. jan 2014 19:10

Som virksomhed overholder Genkis hjemmeside faktisk ikke loven lige nu på flere punkter.
Ikke at det nødvendigvis er alvorlige ting og tvivlsomt at det er gjort i ond tro, men lov er lov og lov skal holdes :P
Men jeg gider ikke løbe rundt og finde den ansvarlige, og da de nok ikke kigger her på forum så er der egentlig ikke så meget grund til at poste dem her heller.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » fre 17. jan 2014 19:30

l.mathiasen skrev:Som virksomhed overholder Genkis hjemmeside faktisk ikke loven lige nu på flere punkter.
Ikke at det nødvendigvis er alvorlige ting og tvivlsomt at det er gjort i ond tro, men lov er lov og lov skal holdes :P
Men jeg gider ikke løbe rundt og finde den ansvarlige, og da de nok ikke kigger her på forum så er der egentlig ikke så meget grund til at poste dem her heller.


Den holder ikke - hvis du mener, der er ulovligheder på siden, så bør du gøre opmærksom på det - detaljeret.

Jeg skal nok sørge for, at de læser det.

Det skal ikke virke, som om vi bevidst forsøger, at lynche deres foretagende - hvilket jeg ved hverken er din eller andre på AniMangas formål.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf JoaCHIP » fre 17. jan 2014 20:27

Tomikichiyu skrev:... and please send friend requests if you would like.

I would like to, but I don't use facebook.
Anyway, I'm just glad it all came out okay in the end, at least for now.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » lør 18. jan 2014 01:33

Send da problematikken i en mail til Genki, så kan de jo rette fejlene uden det behøver udstilles :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf Eutaku » man 27. jan 2014 03:56

Mig og Victor følger med i forummet! Mht. Makoo så er det en projekt vi startede med nogle fra Jylland for at lave en billet system som vi kunne styre selv fra den periode hvor vi ikke havde de billet muligheder vi ville have for gæsterne og til at planlægge connen udefra.

De første gange vi brugte billetnet, var der problemer med billet formuleringen, fordi de forstod ikke vi ikke havde faste sidde eller stå pladser som sådan, og med Billetto har det været fra firmaets start vi har været med hvor der har manglet en del ydelser som jeg er glad for de nu har! Tanken ved vores egen billetsystem makoo, var faktisk som tjeneste til alle cons der ville samle deres billet salg et sted, og lave en system der fungerede bedre til at tilbyde muligheder for tilvalg som mad, merchandise, sovesal, billet typer, osv. Men projektet har været mindre relevant der vi underskrev sammenarbejds aftale med Billetto mht. firmaet, så vi også kunne bruge dem til at trouble shoote vores billet problemer, altså hver gang der går noget galt med en billet at det er dem der tager sig af det og kan rette op på det!

I giver den bare gas med spørgsmål, det har ikke været helt nemt at rette alt til, men vi er godt i gang!
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » man 27. jan 2014 09:00

Hej Allan og Victor,

Tak fordi I tager jer tid til at besvare spørgsmål.

Jeg vil igen henvise til de tidligere stillede spørgsmål, idet jeg ikke havde mulighed for at deltage i jeres "pressekonference".


Søger de offentlige tilskud, og i givet fald, hvilke skattemæssige konsekvenser er der, når et privat firma driver messen?

Kan det private firma udtage overskud som lønindtægt - efter aftale med SKAT?

Hvilken skat betales heraf?

Hvordan stilles frivilligt arbejdskraft, når en privat virksomhed driver messen?

Her skal det bemærkes, at så længe det frivillige arbejde ikke sædvanligvis udbydes som lønnet arbejde er der som udgangspunkt ingen begrænsninger i den frivilliges ret til at yde en frivillig indsats.

Når messen dog drives af en virksomhed, og I potentielt udtager et beløb som eget indtægt, kan jeres gophere, som måtte være på dagpenge eller kontanthjælp, risikere at miste deres ydelser.

Hvordan stilles tidligere kreditorer ved evt. overskud?

Er initiativtagerne bag virksomheden, som nu driver Genki, registrerede i RKI - og burde evt. særlige gæster orienteres herom? (Det skal dog nævnes, at det er op til den enkelte, som måtte yde en betalt ydelse for Genki, at undersøge dette med RKI, og Genkis ledelse er på ingen måder forpligtet, at besvare dette spørgsmål!).

Yderligere er det interessant:

Betaler I moms på nuværende tidspunkt (billetsalg m.m.), og blev moms betalt under 2013, idet messen også blev drevet af en virksomhed der?

Såfremt det ikke er tilfældet, er Genki blev undtaget herfor via SKAT?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf l.mathiasen » man 27. jan 2014 17:24

Så kan jeg jo godt sige hvad problemerne er med hjemmesiden, først den mangler et cvr nummer, tror godt den må være på kontakt siden.
Der skal naturligvis også stå virksomhedens fulde navn.
Siden der står post adresse kan der godt være man skal oplyse fysisk adresse for virksomheden også, men er ikke helt sikker.

Der skal stå om billetprisen er med eller uden moms, jeg kan godt se at mange andre steder der sælger billetter egentlig ikke skriver sådan noget, og connen henvender sig ikke til firmaer, så måske ret svært at tage fejl.

Der skal stå hvordan man behandler personoplysninger http://startvaekst.dk/personoplysninger

I teorien er der også en cookielov der skal overholdes, men den lov svarer lidt til at stoppe alle billister i 5 min på vejen for at fortælle om at de skal passe på for andre bilister kan være farlige.

De nævnte ting gælder naturligvis geekcore siden

Nå jeg har et indlæg der skal skrives på min blog som ingen læser, så håber den mangelfulde tekst var nok :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf Hecko X » tirs 28. jan 2014 01:05

First off vil jeg lige lægge ud med at sige tak for al den konstruktive feedback. Hvis I har mere skal I være velkomne til at skrive mere her eller kontakte os direkte via feedback [ved] genki [punktum] dk

Jeg vil efter bedste evne prøve besvare spørgsmål, og dem jeg ikke kan besvare tager jeg videre til konsultation for at sørge for at spørgsmålet (eventually) vil besvares.

Inden jeg kommer for langt ud i at svare skal jeg dog huske at nævne at vi stadig er ved at få rådgivning omkring vise ting i forbindelse med at køre iværksættervirksomheden, og at dette års Genki sandsynligvis fortsat vil stå under Eutaku, men det afhænger meget af hvad vi finder ud af over den næste måneds tid.

Siden introen er lidt lang skal jeg prøve besvare resten i kortform, men bed gerne om uddybning hvis nødvendigt.

Gogo
  • Der søges tilskud i form af sponsorater, men der skulle ikke være nogle skattemæssige konsekvenser i det, dog er det ikke alt der kan søges netop fordi det er et privatfirma der står bag. Vi dobbelttjekker dog, for at være helt sikre.
  • Vi kan udtage overskudet, men har ingen intentioner om at gøre det, førend vi også kan lønne/kompensere dem der hjælper til. Vores førsteprioritet er desuden at overskudet går til at dække gælden.
  • Det ville anses som egenindkomst, så almindelige skatteregler gælder, plus en 4% lønsumsafgift af hele overskudet.
  • Vi er er ved at undersøge situation med frivillig hjælp, da vi ikke ønsker at folk skal komme i klemme fordi de ønsker at være hjælpsomme.
  • De øvrige spørgsmål overlader jeg til Allan, da han har bedre mulighed for at besvare dem.

l.mathiasen
Jeg har noteret mig dine kommentarer og de vil blive implementeret snarest muligt c:

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » tirs 28. jan 2014 10:58

Tak for svar!
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster