BLOG: Congængeren

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf LiseR » tirs 8. apr 2014 23:11

Det med at bootleg og original koster det samme, har jeg hørt, men jeg har altså også hørt - og set - det modsatte :/
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf psyg » tirs 8. apr 2014 23:16

ved ikke hvad for noget bootleg du snakker om og hvornår, men de priser som der bliver taget for det hos j-popcon for en uge siden var der intet billigt over på i værtfald 80% af det.

jeg skal ikke kunne udelukke at der har været enkelte bootleg forhandlere med rimelige priser på deres bootleg.
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf LiseR » tirs 8. apr 2014 23:26

I mine øjne er alt sådan noget merchandise for dyrt. Hidtil har jeg oplevet at bootleg-figurer (og plushies) har været lidt billigere end dem hvor der har stået "official something" på pakken, men det kan sagtens være at de er blevet ligeså dyre, jeg har ikke gidet kigge på dukker i år :)

(Rettet fordi jeg kom i tanker om hvad man kalder dem..)
Senest rettet af LiseR tirs 8. apr 2014 23:35, rettet i alt 1 gang.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf psyg » tirs 8. apr 2014 23:35

så det du siger er det bootleg som vær mærked "officielt" sælger lidt dyre end det bootleg som ikke har været det?
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf LiseR » tirs 8. apr 2014 23:35

Nah, det virkede pænt meget som officielt merch. F.eks. stod der Shounen Jump original på mærket på Narutobamserne.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf psyg » tirs 8. apr 2014 23:37

jeg tror ikke helt du forstår hvordan det her fungere ^^;
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf nielsm » tirs 8. apr 2014 23:38

Japanske licenserede produkter koster det det nu koster på grund af de mærkelige idéer japanske firmaer har omkring prisstrukturer på niche-produkter. Det er en anden, kun svagt relateret diskussion, som nok ikke hører til her, men grundlæggende går de aldrig efter "billigt til masse-markedet" men efter "så dyrt som vore kerne-målgruppe kan lokkes til at betale", hvilket blandt andet forklarer Blu-ray diske med ét eller to afsnit på, til priser svarende til over 250 kr stykket. De priser amerikanske plade-udgivelser af anime er gået til har altid været ren discount i forhold til de japanske priser.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf LiseR » tirs 8. apr 2014 23:40

Ork jo - jeg har selv stået og solgt kopivarer på en stand på Camden Market i London for ti år siden. Jeg ved godt at fakes kan være meget overbevisende, men dem jeg så og kalder "ægte" betyder "efter min bedste overbevisning er der faktisk tale om licensed merch, og ikke bare en dygtigt efterlignet label."
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf LiseR » ons 9. apr 2014 01:27

Som jeg også har spurgt i Jpopcon gruppen:
Hvis nogen har supertips til at skille skæg fra snot, de ægte varer fra kopierne, så kom da endelig med dem - det kunne da være en oplagt artikel eller blogindlæg :)

Jeg sidder f.eks. med en Narutobamse der har et mærke i numsen hvor der står "licensed by Great Eastern Entertainment Co." - de har licensen til merchen på det amerikanske marked.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf Trieu » ons 9. apr 2014 01:54

copypaster lige fra facebook

Hvis man ikke ved hvad der ellers skal kigges efter, så kan man altid kigge efter copyright symbolet, der ser sådan her ud © Det vil siger C inde i en cirkel. Alle produkter lavet på licens skal have copyright symbolet på selve produkter, og også på emballagen, hvis emballagen skjuler copyright symbolet på produktet.

Bemærk at placering af copyright symbolet kan være meget skjult. For eksempel har ringe det ofte indgraveret på indesiden, det kan stå med meget småt tekst, hvis produktet er lille, som for eksempel nøgleringer eller kan være på et mærke som er syet på ligger inde i en taske og kræver man lige åbner og roder inde i for at finde det.

Figurer er mere tricky hvis man ikke har original at sammenligner med, eller har set tilstrækkelige med originale figurer, til at kunne lægge mærke til kvalitets forskellen. Her vil jeg referer til good smile company guide: http://partner.goodsmile.info/support/eng/fake/

med hensyn til den narutobamse, så er det højt sandsynligvis officelt. hvis du vil være helt sikkert, så check om copyright symbolet er der, efterfulgt af Kishimotos navn eller initialer plus det forlag som har rettighederne til at udgiver naruto.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster