Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf SsjGogo » tors 17. jul 2014 00:03

Det er på ingen måder acceptabelt - men desværre en risiko, når man færdes i områder som Braband. Der svarer til at gå i en pikachu kostume gennem Mjølnerparken, kommentarerne skal nok komme.

En skam at det er blevet sådan.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Sylveon » fre 25. jul 2014 22:09

Ved ikke om det er relateret, og jeg var ikke engang en del af det, men oplevede engang nogle Naruto Cosplayere råbe grimt af hinanden til J-popcon, fordi de vist nok ikke kunne lide hinandens valgte karakterer. Måske var det bare en del af 'cosplay-delen', men i betragtning af at det dybest set var tre personer der svinede én person til.. :kys:

Var dog som sagt ikke en del af det. Just an innocent bystander.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Shadari » fre 25. jul 2014 22:25

Jeg er aldrig blevet mobbet eller overfaldt men har da set folk kigge lidt mere på mig end normalt :p
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf LiseR » lør 26. jul 2014 01:20

Sylveon skrev:Ved ikke om det er relateret, og jeg var ikke engang en del af det, men oplevede engang nogle Naruto Cosplayere råbe grimt af hinanden til J-popcon, fordi de vist nok ikke kunne lide hinandens valgte karakterer. Måske var det bare en del af 'cosplay-delen', men i betragtning af at det dybest set var tre personer der svinede én person til.. :kys:

Var dog som sagt ikke en del af det. Just an innocent bystander.


Nu kan jeg kun tale for mig selv, men når jeg gør sådan noget er det in-character, altså som den figur jeg er, og jeg gør det kun med venner jeg kender godt og ved synes det er sjovt. Os Narutards har det med at kende hinanden og drille hinanden som "vores roller" :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf nielsm » søn 27. jul 2014 18:14

Der er/har netop været en snak på Genkis Facebook side, hvor flere nævner at de har oplevet at andre har taget billeder op ad skørt/kjole når det har blæst lidt eller de var på en trappe.
Dem der har en Facebook konto kan læse diskussionen her: https://www.facebook.com/groups/91510012441/permalink/10152619943972442/

Sammenfatning:
Der er flere som har oplevet det.
Der er en anbefaling om at købe nogen shorts at have på under kjoler.
Det er formentlig også ulovligt, særligt hvis det går ud over en mindreårig.
Hvis man oplever det, eller ser nogen forsøge at tage upskirt-billeder, så hiv fat i ham. (Eller hende!)

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Gintoki » søn 27. jul 2014 18:52

nielsm skrev:Der er/har netop været en snak på Genkis Facebook side, hvor flere nævner at de har oplevet at andre har taget billeder op ad skørt/kjole når det har blæst lidt eller de var på en trappe.
Dem der har en Facebook konto kan læse diskussionen her: https://www.facebook.com/groups/91510012441/permalink/10152619943972442/

Sammenfatning:
Der er flere som har oplevet det.
Der er en anbefaling om at købe nogen shorts at have på under kjoler.
Det er formentlig også ulovligt, særligt hvis det går ud over en mindreårig.
Hvis man oplever det, eller ser nogen forsøge at tage upskirt-billeder, så hiv fat i ham. (Eller hende!)

Samt hiv fat i personalet på stedet.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf SsjGogo » søn 27. jul 2014 19:36

Jeg ville kontakte politiet omgående og anmelde vedkommende. Det er naturligvis ulovligt og kan formodentlig straffes efter straffelovens paragraf 232.

Folk må lære det på den hårde måde!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Shadari » søn 27. jul 2014 20:25

SsjGogo skrev:Jeg ville kontakte politiet omgående og anmelde vedkommende. Det er naturligvis ulovligt og kan formodentlig straffes efter straffelovens paragraf 232.

Folk må lære det på den hårde måde!

(Y)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Sylveon » søn 27. jul 2014 22:38

LiseR skrev:
Sylveon skrev:Ved ikke om det er relateret, og jeg var ikke engang en del af det, men oplevede engang nogle Naruto Cosplayere råbe grimt af hinanden til J-popcon, fordi de vist nok ikke kunne lide hinandens valgte karakterer. Måske var det bare en del af 'cosplay-delen', men i betragtning af at det dybest set var tre personer der svinede én person til.. :kys:

Var dog som sagt ikke en del af det. Just an innocent bystander.


Nu kan jeg kun tale for mig selv, men når jeg gør sådan noget er det in-character, altså som den figur jeg er, og jeg gør det kun med venner jeg kender godt og ved synes det er sjovt. Os Narutards har det med at kende hinanden og drille hinanden som "vores roller" :)


Det tænkte jeg også i starten, men den anden person så ikke just begejstret ud, og det var tre mod én. :S
Og de var ret grove. :nom:
Men så igen - Jeg var ikke en del af det, og du har sikkert ret i at det bare var en del af hele Cosplay-fidusen.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 29. jul 2014 20:12

I USA er sexchikane til connerne blevet et så stort problem at det her i forbindelse med Comic Con kom op og trak overskrifter i mainstream medier.

Lige et par links ud af mange:
http://www.washingtonpost.com/news/morn ... -so-comic/
http://www.huffingtonpost.com/2014/07/2 ... ostpopular
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster