Den androgyne mand

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Den androgyne mand

Indlægaf SsjGogo » søn 31. jul 2016 15:57

Jeg læste denne artikel vedrørende "den nye type" mand, og hvad der opfattes som sexet. Det har dog været trenden i Asien i mange år, men det er nu meget interessant.

http://m.b.dk/globalt/asiens-mest-eftertragtede-mand

Europa og USA havde også en lignende periode, særligt i 1980'erne, hvor kunstnere som Boy George og David Bowie legede voldsomt med kønsroller og vores opfattelse af, hvad der definerer maskulinitet.

Der er ingen tvivl om, at der er langt fra Clint Eastwood til mange af de asiatiske boybands og skuespillere.

Samtidigt er det interessant, at vesten synes at gå mere mod andre dyder, mænd er enorm trænede, mystiske og er lidt bad ass.

Jeg gad godt høre Animangas kvinder (og mænd) om, hvad de synes om de asiatiske kunstnere og deres tilgang til maskuliniteten? :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Den androgyne mand

Indlægaf l.mathiasen » søn 31. jul 2016 19:00

Tanten vil ikke lade mig læse deres artikel, og jeg er for smadret til at finde en måde at læse den på, men den her tekst handler lidt om det emne http://www.animenewsnetwork.com/answerm ... 20/.103391
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Den androgyne mand

Indlægaf SsjGogo » man 1. aug 2016 14:44

Tja tjo - jeg kan godt se pointen i, at asiatere spiser anderledes og generelt har mindre hårvækst, men var Toshiro Mifune ikke også lidt af en sexsymbol i sin tid?

Men jeg kan godt se pointen i, at det hele er lidt mudret og at japanerne (i hvert fald i anime) går mere mod de trænede typer, mens vi i vesten begynder at lege med det androgyne look igen.

Det er også et svært emne at sætte i kasser.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Den androgyne mand

Indlægaf JoaCHIP » tors 1. sep 2016 23:02

Ja, der er ikke meget dybdegående journalistik i den artikel, men emnet er da interessant nok. Men så igen, ser man på historien har skønhedsidealet flyttet sig mange gange i tidens løb. Det her har f.eks. sansynligvis været mænds forestilling om en smuk og frugtbar kvinde for 25000-30000 år siden:

Billede

SsjGogo skrev:... og generelt har mindre hårvækst, men var Toshiro Mifune ikke også lidt af en sexsymbol i sin tid?

Det er også et interessant emne: Han er jo kendt for at været meget Jomon (Ainu) præget, og selvom det ikke er noget man taler højt om derovre, så var det sgu nok også tilfældet.

Her er der en masse eksempler på japanere der virkeligt ikke ligner hverken koreanere eller kinesere.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster