Anime efterår 2016

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
UniCiel
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 23. sep 2016 21:01
Geografisk sted: Greenland

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf UniCiel » fre 14. okt 2016 23:23

Well Har ste nogen af dem. og de mangler på den her liste det er lidt synd ;-;

Yuri!!! On Ice
Well det at stå på skøjter kombineret med nogle Bishounen fyre kan vel ikke gå helt galt, eller hvad?
Nogen mener det lidt Ligesom Free, et lidt tamt plot med en stor bunke fanservice.
Men alligevel på trods af dette er ser den nu ret lovende ud, Animationen er ret god, den har sådan en lidt special feel, den skiller sig lidt ud på nogen punkter. Intro sangen er ret god, den er faktisk på engelsk, det syntes jeg ikke jeg ser så tit... Karaktererne er udemærket, det nok lidt smag og behag.
men alt i alt noget jeg ser frem til.

Og så lige en ligegyldig ting, men jeg tror efterhånden bare at Japanere har et eller andet der får dem til elske karakterer fra slaviske lande eller lande der er modelleret efter dem, specielt Rusland? Dunno om det bare er mig?

Trickster: Edogawa Ranpo "Shounen Tanteidan" yori
Well, Jeg ser selv meget frem til den.
Cool Animation - alså baggrunde er tit flot tegnet, der er detaljer, og actionen scenerne er ret gode. det er nok lidt average
Unikke karakterer - Tjek eller sådan cirka? De er på en måde stereotypiske men alligevel, syntes jeg personligt de skiller sig lidt ud.
Storyline - Well det ser lovende ud. måske en smule stereotypisk med basic tingene. Men Ja. Det ser spændende ud.
Musik - Well den er vel Ok. introen er faktisk ret god.

Og så bare lige en Worthy mention.

Nanbaka
Sparkly weird Bishounen in prison, with weird guards. In linje for at lige opsummere den. Sjove Karakterer nok ret sterotypiske men det fungerer bare godt. Mange vilde i øje faldende farver men det virker alså bare ret godt.
Den er bare værd at se den er alså ret sjov, musikken fungerer, Karaktererne er altså bare sjove, og hele animationen og dens farver passer bare perfect til serien..
Se hvad jeg ser og læser for tiden;

MAL; UniCiel
https://myanimelist.net/profile/UniCiel

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf nielsm » fre 14. okt 2016 23:49

https://twitter.com/JannyMedvedeva/status/786485691995787264
Den nuværende verdensmester i kunstskøjteløb ser Yuri!! On Ice, og synes om den. Det må vel ses som et kvalitetsmærke?

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf l.mathiasen » ons 26. okt 2016 15:31

jeg har ikke rigtigt fået taget mig sammen til at se noget anime denne sæson, da jeg er i en af mine faste anime udbrændtheds-faser. Men jeg kan se at alle folk snakker om Yuri on Ice over alt.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf kaas » lør 29. okt 2016 12:40

Yuri!!! On Ice er ren yaoi-bait.
Men det er også en solid serie med velskrevne karakterer så vOv

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf kaas » tors 3. nov 2016 17:12

Ny karakter i Yuri!!! On Ice er ret aggressiv.
Billede
BilledeBilledeBillede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf l.mathiasen » tors 17. nov 2016 14:11

Jeg har endelig taget mig sammen til at se noget anime, og det er faktisk ret godt at vente til midt i sæsonen, så har andre luget det værste væk, og man kan se flere eps i træk.
Ting jeg godt kan lide indtil videre af nye serier, da jeg ikke har fået set nogle af fortsættelserne endnu.

Yuri!!! on Ice
Ja den er så god som folk siger, og jeg kan rigtigt godt lide animationen også. Vi snakker muligvis årets anime her, men der er en del fujoshibait som nok vil afholde nogle fra at se den.

Keijo!!!!!!!!
Den her serie har flere udråbstegn end Yuri!!! on Ice, så på det punkt vinder den i hvert fald. Jeg troede egentlig bare det ville være en gang dårlig fanservice anime men personerne er faktisk interessante og serien sjov, og jeg griner når der går battle shounen i deres ballekampe :D

March Comes in like a Lion
Jeg troede jeg skulle se en serie der ville lære os om brætspillet shogi, men det skulle jeg så ikke. En melankolsk dramaserie?

Girlish Number
Hvor Shirobako viste anime produktion fra den idealistiske side, er Girlish Number meget mere kynisk, men den er sjov selv om man nok glemmer den med det samme igen.

Kiss Him, Not Me
Man skal jo havde et skud romantisk shoujo komedie en gang imellem, og så når hovedrollen er fujoshi og hellere ser sine bejlere med hinanden i stedet for sig selv bliver det lige et tak sjovere. Siden der bliver shippet meget i den her historie tillader jeg mig selv at shippe Kae med Shima Nishina :3
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf l.mathiasen » tirs 6. dec 2016 22:04

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf l.mathiasen » man 19. dec 2016 16:03

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf nielsm » tirs 20. dec 2016 23:38

Og slutningerne er efterhånden begyndt at rulle ind.

Bordtennispiger: Meget levende og medrivende sportsanime, og det var heller ikke ligefrem et minus at være moe. Jeg håber der kommer en fortsættelse.

Magical Girl Raising Project: Jeg kan ikke sige at jeg nød at se denne, jeg udskød mange gange at se afsnit fordi jeg egentlig ikke havde lyst til at se flere dø. På den anden side, hvis jeg ikke så den færdig var der ingen mulighed for at nogen af karaktererne kunne få en form for ro, så jeg så den færdig. På næsten alle aspekter syntes jeg faktisk MGRP var enormt god: Karakterdesign, animation, fortællestruktur, lyd, osv. Der var bare lige den hage at selve præmissen for historien var virkelig ubehagelig for mig, altså et battle royale. Som maskotkarakter har Fav fint potentiale til at blive foragtet mere end Kyubey.

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf kaas » tors 22. dec 2016 13:35

Jeg tror Yuri!!! On ICE-folkene tog en lidt større bid end de kunne tygge - både animations- og fortællingsmæssigt. På 12 episoder gik de igennem 4 skøjtebegivenheder - hvoraf 3 havde både korte og frie programmer - der alle introducerede nye karakterer med nye baggrunde, nye konflikter, og nye programmer, der skulle animeres. Det er en stor mundfuld, og jeg synes det skred indimellem. Det betød også, at det ofte føltes som om, at forholdet mellem Victor og Yuuri gik lidt stærk.

Når det så er sagt, så er det stadig en rigtig god serie. Nogle kalder det årets bedste, hvilket er en vogn, jeg sikkert kunne hoppe med på, hvis jeg havde set mere end én serie i år. De forskellige karakterer spiller godt op mod hinanden, og Victor og Yuuri er et smukt par :)


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster