Det er ved at være den tid på året hvor vi ser tilbage, men det er nok mest fordi året slutter nu
Derfor er det tid til vore årlige tradition med at vælge vores favorit anime fra året, eller vores årlige tradition med at folk på chatten lover mig at de nok skal udfylde listen når de lige har set næste serie færdig. (jeg har heller ikke set alle serierne, jeg har ikke nået Re:Zero endnu som nok kommer på nogle folks lister, sådan er livet, så må jeg jo vælge hvad jeg har set
De anime i vælger behøver ikke være startet i 2016, men de skal være afsluttet i løbet af året.
Kategorierne er som følger:
Bedste stykke musik i en anime:
Bedste mandlige rolle:
Bedste kvindelige rolle:
Mest skuffende anime:
Mest positivt overraskende anime:
Dårligste anime:
Og som rosinen i pølseenden, top 5 anime i rækkefølge:
Anime året 2016 on ice!
Redaktør: Willow
- l.mathiasen
- Le Critique
- Indlæg: 3147
- Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
- Kontakt:
Anime året 2016 on ice!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord
- nielsm
- Missing-Life
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
- Køn: Mand
- Geografisk sted: 輪場
- Kontakt:
Re: Anime året 2016 on ice!
Jeg kan ikke rigtig tage mig sammen til at tage stilling til roller eller musik, så springer umiddelbart de kategorier over. For resten:
Mest skuffende: Dimension W - oplægget er spændende, karaktererne virker umiddelbart gode, men det løber ret meget ud efterhånden.
Eller måske Kumamiko...
Mest positivt overraskende: Momokuri - her lyder oplægget til gengæld ikke videre tiltalende, men det viser sig at være en ganske charmerende og morsom fortælling.
Og vil også nævne Luck & Logic som kandidat til titlen, for på trods af at være i "magisk skole-lignende" genren at give et meget ærligt-virkende indtryk, med mere troværdige og mindre firkantede karakterer end flertallet.
Dårligste: Af dem jeg har set noget af, som også faktisk ville se sig selv seriøst... Bloodivores, med en tæt andenplads til Idol Memories. Mage til juks skal man lede længe efter.
Top 5:
1. Tanaka-kun for at være så lykkeligt doven og have så gode venner
2. Yuri!!! on ICE for at turde og ville, og fortælle overordentlig godt
3. Flip Flappers for inspirerede og inspirerende verdener og generelt være flot
4. Sansha Sanyou for god dynamik og imponerende flot animation
5. KonoSuba for at være en god isekai komedie med de værste helte
Og jeg vil også nævne uden nogen særlig rækkefølge, som fortsættelse til en top 10:
Sound! Euphonium S2
Amanchu!
Grimgar
Momokuri
New Game
Mest skuffende: Dimension W - oplægget er spændende, karaktererne virker umiddelbart gode, men det løber ret meget ud efterhånden.
Eller måske Kumamiko...
Mest positivt overraskende: Momokuri - her lyder oplægget til gengæld ikke videre tiltalende, men det viser sig at være en ganske charmerende og morsom fortælling.
Og vil også nævne Luck & Logic som kandidat til titlen, for på trods af at være i "magisk skole-lignende" genren at give et meget ærligt-virkende indtryk, med mere troværdige og mindre firkantede karakterer end flertallet.
Dårligste: Af dem jeg har set noget af, som også faktisk ville se sig selv seriøst... Bloodivores, med en tæt andenplads til Idol Memories. Mage til juks skal man lede længe efter.
Top 5:
1. Tanaka-kun for at være så lykkeligt doven og have så gode venner
2. Yuri!!! on ICE for at turde og ville, og fortælle overordentlig godt
3. Flip Flappers for inspirerede og inspirerende verdener og generelt være flot
4. Sansha Sanyou for god dynamik og imponerende flot animation
5. KonoSuba for at være en god isekai komedie med de værste helte
Og jeg vil også nævne uden nogen særlig rækkefølge, som fortsættelse til en top 10:
Sound! Euphonium S2
Amanchu!
Grimgar
Momokuri
New Game
- nielsm
- Missing-Life
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
- Køn: Mand
- Geografisk sted: 輪場
- Kontakt:
Re: Anime året 2016 on ice!
Hvis der er nogen der har behov for en liste over anime afsluttet i løbet af året, er det noget i den her retning:
Spoiler: vis
- l.mathiasen
- Le Critique
- Indlæg: 3147
- Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
- Kontakt:
Re: Anime året 2016 on ice!
Her vil komme en del overraskelser for folk, jeg var i hvert fald selv overrasket over min smag denne gang!
Bedste stykke musik i en anime: Theme of King J.J. fra Yuri!!! on Ice. Teksten er muligvis noget vrøvl, men den fungerer i sammenhængen.
Bedste mandlige rolle: Victor Nikiforov fra Yuri!!! on Ice (eller hvordan man nu skal stave et russisk navn fra engelske tekster fra en japansk serie). Den mest vindende personlighed i anime længe.
Bedste kvindelige rolle: Chitose Karasuma fra Girlish Number. Desværre Megumin, Chii-sama var med sin kynisme lige en my bedre.
Mest positivt overraskende anime: Keijo!!!!!!!! Jeg havde forventet en tynd gang fanservice, men jeg fik en rimelig god sports-serie der ikke er ked af lave homage til store turnerings-shounen.
Mest skuffende anime: Macross Delta. Det er naturligvis min egen skyld at jeg havde så store forventninger, men det er jo derfor vi har kategorien.
Dårligste anime: Kumamiko: Girl Meets Bear. Ja der er sikkert anime der er dårligere, men dem opgav jeg efter få min. Her har vi en anime der snød mig til at tro at den var god i starten, mens den udsatte den stakkels angst-ramte hovedperson for mere og mere ydmygende ting indtil hun til sidst brød sammen. Jeg forstår at selv skaberen af den originale manga var utilfreds med hvad den anime gjorde, og folk afbestilte deres forudbestillinger af serien igen.
TOP 5
5: Kiss Him, Not Me Jeg kan bare så godt lide hovedpersonen i denne anime.
4: Yuri!!! on Ice Jeg blev også ramt af kunstskøjtebølgen, Nogle gange så jeg skøjtescenerne 2 gange i træk bare for at nyde animationen.
3: New Game! Hvordan laver man videospil? Sikkert ikke på helt samme måde som i denne anime, men det gør nu ikke noget så længe jeg morer mig.
2: Girlish Number Det her er Shirobako's onde tvilling, for de handler begge om anime-industrien, med Shirobako som den idealistiske, er Girlish Number så den mere kyniske.
1: KonoSuba – God’s blessing on this wonderful world!! En serie baseret på en light novel om en person der ender en slags rollespilsverden, og så endda lavet af Studio Deen mens de havde gang i 3-4 andre anime, det måtte jo gå galt, mærkeligt nok fungerede den meget godt det meste af tiden. Jeg er faktisk overbevist om at de kom til at lave den så god ved en fejl!
Bedste stykke musik i en anime: Theme of King J.J. fra Yuri!!! on Ice. Teksten er muligvis noget vrøvl, men den fungerer i sammenhængen.
Bedste mandlige rolle: Victor Nikiforov fra Yuri!!! on Ice (eller hvordan man nu skal stave et russisk navn fra engelske tekster fra en japansk serie). Den mest vindende personlighed i anime længe.
Bedste kvindelige rolle: Chitose Karasuma fra Girlish Number. Desværre Megumin, Chii-sama var med sin kynisme lige en my bedre.
Mest positivt overraskende anime: Keijo!!!!!!!! Jeg havde forventet en tynd gang fanservice, men jeg fik en rimelig god sports-serie der ikke er ked af lave homage til store turnerings-shounen.
Mest skuffende anime: Macross Delta. Det er naturligvis min egen skyld at jeg havde så store forventninger, men det er jo derfor vi har kategorien.
Dårligste anime: Kumamiko: Girl Meets Bear. Ja der er sikkert anime der er dårligere, men dem opgav jeg efter få min. Her har vi en anime der snød mig til at tro at den var god i starten, mens den udsatte den stakkels angst-ramte hovedperson for mere og mere ydmygende ting indtil hun til sidst brød sammen. Jeg forstår at selv skaberen af den originale manga var utilfreds med hvad den anime gjorde, og folk afbestilte deres forudbestillinger af serien igen.
TOP 5
5: Kiss Him, Not Me Jeg kan bare så godt lide hovedpersonen i denne anime.
4: Yuri!!! on Ice Jeg blev også ramt af kunstskøjtebølgen, Nogle gange så jeg skøjtescenerne 2 gange i træk bare for at nyde animationen.
3: New Game! Hvordan laver man videospil? Sikkert ikke på helt samme måde som i denne anime, men det gør nu ikke noget så længe jeg morer mig.
2: Girlish Number Det her er Shirobako's onde tvilling, for de handler begge om anime-industrien, med Shirobako som den idealistiske, er Girlish Number så den mere kyniske.
1: KonoSuba – God’s blessing on this wonderful world!! En serie baseret på en light novel om en person der ender en slags rollespilsverden, og så endda lavet af Studio Deen mens de havde gang i 3-4 andre anime, det måtte jo gå galt, mærkeligt nok fungerede den meget godt det meste af tiden. Jeg er faktisk overbevist om at de kom til at lave den så god ved en fejl!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord
- SomethingPurple
- Animangaorakel
- Indlæg: 1279
- Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
- Køn: Kvinde
Re: Anime året 2016 on ice!
Generelt har det været et rigtig godt anime år for mig. Det er også et år, der har budt på utrolig mange forskellige slags serier og en del overraskelser, selv min forhadte kategori af LN adaptioner bød på en overraskelse i år.
Positive overraskelser
Skuffelser
Dårligste anime
Årets bedste anime
10.
9.
8.
7.
6.
5.
4.
3.
2.
1.
Bedste mandlig og kvindelig karakter:
Bedste øjeblikke
Bedste temasange
Nummer 5. https://youtu.be/utliy2wn9GQ
Nummer 4. https://dai.ly/x4ko2dr
Nummer 3. https://youtu.be/qvQA8WH2iPE
Nummer 2. https://youtu.be/mW9z1AEU7lg
Nummer 1.https://youtu.be/bVSNKn3YTew
Bedste slutsang
Nummer 5. https://youtu.be/CemuoowT3ZA
Nummer 4. https://youtu.be/mFVOlvNWkCQ
Nummer 3.https://youtu.be/i5wUn9Vi9Rg
Nummer 2. https://youtu.be/IPABBsm9ND4
Nummer 1.https://youtu.be/WMu50SruIeM
Positive overraskelser
Spoiler: vis
Skuffelser
Spoiler: vis
Dårligste anime
Spoiler: vis
Årets bedste anime
10.
Spoiler: vis
9.
Spoiler: vis
8.
Spoiler: vis
7.
Spoiler: vis
6.
Spoiler: vis
5.
Spoiler: vis
4.
Spoiler: vis
3.
Spoiler: vis
2.
Spoiler: vis
1.
Spoiler: vis
Bedste mandlig og kvindelig karakter:
Spoiler: vis
Bedste øjeblikke
Spoiler: vis
Bedste temasange
Nummer 5. https://youtu.be/utliy2wn9GQ
Nummer 4. https://dai.ly/x4ko2dr
Nummer 3. https://youtu.be/qvQA8WH2iPE
Nummer 2. https://youtu.be/mW9z1AEU7lg
Nummer 1.https://youtu.be/bVSNKn3YTew
Bedste slutsang
Nummer 5. https://youtu.be/CemuoowT3ZA
Nummer 4. https://youtu.be/mFVOlvNWkCQ
Nummer 3.https://youtu.be/i5wUn9Vi9Rg
Nummer 2. https://youtu.be/IPABBsm9ND4
Nummer 1.https://youtu.be/WMu50SruIeM
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...
Re: Anime året 2016 on ice!
Jeg kan se, at jeg skal til at nyde noget kunstskøjteløb snart! Tak for jeres fine anmeldelser.
www.gogonoter.dk
Re: Anime året 2016 on ice!
Jeg har også lige lavet min version af året 2016.
Bedste stykke musik i en anime: Mob Psycho 100 Opening: "99" af MOB CHOIR
Elsker den opening.
Bedste mandlige rolle: Reigen Arataka
Han var bare boss i Mob Psycho 100.
Bedste kvindelige rolle: Rem
Jeg er en ReZero fanboy, så Rem tager titlen.
Mest skuffende anime: Ao no Kanata no Four Rhythm
Ao no Kanata var ikke "dårlig" men genren var angivet som romance i starten, så jeg havde andre forventninger.
Mest positivt overraskende anime: YURI!!! on Ice
Havde ingen forventninger til Yuri on Ice. Så jeg blev meget overrasket over serien.
Dårligste anime: Jeg droppede flere anime, så jeg ved ikke helt.
Top 5 anime i rækkefølge:
ReZero
Jojo
YURI!!! on ICE
Mob Psycho 100
Ajin
Bedste stykke musik i en anime: Mob Psycho 100 Opening: "99" af MOB CHOIR
Elsker den opening.
Bedste mandlige rolle: Reigen Arataka
Han var bare boss i Mob Psycho 100.
Bedste kvindelige rolle: Rem
Jeg er en ReZero fanboy, så Rem tager titlen.
Mest skuffende anime: Ao no Kanata no Four Rhythm
Ao no Kanata var ikke "dårlig" men genren var angivet som romance i starten, så jeg havde andre forventninger.
Mest positivt overraskende anime: YURI!!! on Ice
Havde ingen forventninger til Yuri on Ice. Så jeg blev meget overrasket over serien.
Dårligste anime: Jeg droppede flere anime, så jeg ved ikke helt.
Top 5 anime i rækkefølge:
ReZero
Jojo
YURI!!! on ICE
Mob Psycho 100
Ajin
Re: Anime året 2016 on ice!
Jeg har også lige lavet min version af anime året 2016.
Bedste stykke musik i en anime: Mob Psycho 100 Opening.
Bedste mandlige rolle: Reigen Arataka
Bedste kvindelige rolle: Rem
Mest skuffende anime: Ao no Kanata no Four Rhythm
Mest positivt overraskende anime: YURI!!! on Ice
Dårligste anime: har ikke nogen
Top 5 anime i rækkefølge:
ReZero
Jojo
Yuri on Ice
Mob Psycho 100
Ajin
Bedste stykke musik i en anime: Mob Psycho 100 Opening.
Bedste mandlige rolle: Reigen Arataka
Bedste kvindelige rolle: Rem
Mest skuffende anime: Ao no Kanata no Four Rhythm
Mest positivt overraskende anime: YURI!!! on Ice
Dårligste anime: har ikke nogen
Top 5 anime i rækkefølge:
ReZero
Jojo
Yuri on Ice
Mob Psycho 100
Ajin
Re: Anime året 2016 on ice!
l.mathiasen skrev:Keijo!!!!!!!! Jeg havde forventet en tynd gang fanservice, men jeg fik en rimelig god sports-serie der ikke er ked af lave homage til store turnerings-shounen.
Ahh jeg ved sgu ikke... jeg må nok sige at de første par afsnit netop virker som en tynd gang fanservice.
RYST OG NYD!
- l.mathiasen
- Le Critique
- Indlæg: 3147
- Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
- Kontakt:
Re: Anime året 2016 on ice!
JoaCHIP skrev:l.mathiasen skrev:Keijo!!!!!!!! Jeg havde forventet en tynd gang fanservice, men jeg fik en rimelig god sports-serie der ikke er ked af lave homage til store turnerings-shounen.
Ahh jeg ved sgu ikke... jeg må nok sige at de første par afsnit netop virker som en tynd gang fanservice.
Altså det er jo stadig en serie hvis raison d'être er at have unge piger i badetøj kæmpe med deres bagdele og bryster You must look beyond the booty!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster