Anime året 2016 on ice!

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Anime året 2016 on ice!

Indlægaf l.mathiasen » fre 23. dec 2016 18:20

Det er ved at være den tid på året hvor vi ser tilbage, men det er nok mest fordi året slutter nu ;D
Derfor er det tid til vore årlige tradition med at vælge vores favorit anime fra året, eller vores årlige tradition med at folk på chatten lover mig at de nok skal udfylde listen når de lige har set næste serie færdig. (jeg har heller ikke set alle serierne, jeg har ikke nået Re:Zero endnu som nok kommer på nogle folks lister, sådan er livet, så må jeg jo vælge hvad jeg har set
De anime i vælger behøver ikke være startet i 2016, men de skal være afsluttet i løbet af året.

Kategorierne er som følger:
Bedste stykke musik i en anime:
Bedste mandlige rolle:
Bedste kvindelige rolle:
Mest skuffende anime:
Mest positivt overraskende anime:
Dårligste anime:
Og som rosinen i pølseenden, top 5 anime i rækkefølge:
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf nielsm » søn 25. dec 2016 21:52

Jeg kan ikke rigtig tage mig sammen til at tage stilling til roller eller musik, så springer umiddelbart de kategorier over. For resten:

Mest skuffende: Dimension W - oplægget er spændende, karaktererne virker umiddelbart gode, men det løber ret meget ud efterhånden.
Eller måske Kumamiko...

Mest positivt overraskende: Momokuri - her lyder oplægget til gengæld ikke videre tiltalende, men det viser sig at være en ganske charmerende og morsom fortælling.
Og vil også nævne Luck & Logic som kandidat til titlen, for på trods af at være i "magisk skole-lignende" genren at give et meget ærligt-virkende indtryk, med mere troværdige og mindre firkantede karakterer end flertallet.

Dårligste: Af dem jeg har set noget af, som også faktisk ville se sig selv seriøst... Bloodivores, med en tæt andenplads til Idol Memories. Mage til juks skal man lede længe efter.

Top 5:
1. Tanaka-kun for at være så lykkeligt doven og have så gode venner
2. Yuri!!! on ICE for at turde og ville, og fortælle overordentlig godt
3. Flip Flappers for inspirerede og inspirerende verdener og generelt være flot
4. Sansha Sanyou for god dynamik og imponerende flot animation
5. KonoSuba for at være en god isekai komedie med de værste helte

Og jeg vil også nævne uden nogen særlig rækkefølge, som fortsættelse til en top 10:
Sound! Euphonium S2
Amanchu!
Grimgar
Momokuri
New Game

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf nielsm » tors 29. dec 2016 16:52

Hvis der er nogen der har behov for en liste over anime afsluttet i løbet af året, er det noget i den her retning:
Spoiler: vis
12-sai: Chicchana Mune no Tokimeki
91 Days
Ace of Diamond: Second Season
Active Raid - s1 & s2
Aikatsu!
Ajin - s1 & s2
Alderamin on the Sky
Amanchu!
Ame-iro Cocoa in Hawaii
Ange Vierge
Anitore! XX
Anne Happy
Aokana: Four Rhythm Across the Blue
Aria the Avvenire
Arslan Senki: Dust Storm Dance
Assassination Classroom season 2
B-Project: Kodou*Ambitious
Bakuon!!
Bananya
Battery
Berserk
Big Order
Bloodivores
Boku Dake ga Inai Machi / ERASED
Brave Beats
Brave Witches
Bubuki Buranki - s1 & s2
Bungo Stray Dogs - s1 & s2
Cardfight!! Vanguard G GIRS Crisis
Cardfight!! Vanguard G Stride Gate
Cheating Craft
Cheer Boys!!
Code Geass: Akito the Exiled
Concrete Revolutio: The Last Song
Crane Game Girls
Cute High Earth Defense Club LOVE! LOVE!
D.gray-man Hallow
DAYS
Dagashi Kashi
Danganronpa 3: Despair Arc
Danganronpa 3: Future Arc
Dimension W
Divine Gate
Dream Festival
Drifters
Durarara!!x2 Ketsu
Endride
Fairy Tail Season 2
Fate/kaleid liner Prisma Ilya 3rei!!
Final Fantasy XV: Brotherhood
First Love Monster
Flip Flappers
Flying Witch
Fudanshi Koukou Seikatsu
Fune wo Amu
Future Card Buddyfight 100
GATE: Thus The JSDF Fought There season 2
Gakuen Handsome
Garo: Guren no Tsuki
Gintama°
Girlish Number
Girls Beyond the Wasteland
God Eater
Go! Princess Precure
Grimgar of Fantasy and Ash
Hagane Orchestra
Haifuri / High School Fleet
Haikyuu!! - Second Season + Karasuno vs Shiratorizawa
Handa-kun
HaruChika
Haven't You Heard? I'm Sakamoto
Heavy Object
Hibike! Euphonium 2
Hitori no Shita: The Outcast
Honobono Log
Hundred
Izetta: The Last Witch
JK Meshi!
JOKER season 3
JoJo's Bizarre Adventure: Diamond is Unbreakable
Joker Game
Kabaneri of the Iron Fortress
Kagewani: Shou
Kaijuu Girls
Keijo!!!!!!!!
Kiitaro's Youkai Picture Diary
Kiss Him, Not Me
Kiznaiver
Konosuba
Koyomimonogatari
Kumamiko
Kuromukuro
Kyoukai no Rinne season 2
Lostorage Incited WIXOSS
Love Live! Sunshine!!
Lovely Muco!
Luck & Logic
Lupin III Part 4
Macross Delta
Magi: Adventure of Sinbad
Magic of Stella
Magic-Kyun! Renaissance
Magical Girl Raising Project
Mahou Shoujo Nante Mou Ii Desukara - s1 & s2
Mahou Shoujo? Naria Girls
Masou Gakuen HxH
Matoi the Sacred Slayer
Mayoiga / The Lost Village
Miss Bernard Said
Mob Psycho 100
Mobile Suit Gundam Thunderbolt
Mobile Suit Gundam Unicorn RE:0096
Mobile Suit Gundam: Iron Blooded Orphans
Momokuri
My Hero Academia
My Wife is the Student Council President!+
Myriad Colors Phantom World
Natsume Yuujinchou Go
Nazotokine
Netoge / And You Thought There is Never a Girl Online?
New Game!
Norn9
Nurse Witch Komugi-chan R
Occultic;Nine
Ojisan to Marshmallow
Onara Gorou
Onigiri
Ooya-san wa Shishunki!
Orange
Osomatsu-san
Ozmafia!!
Pan de Peace!
Pandora in the Crimson Shell
Phantasy Star Online 2 The Animation
Phoenix Wright: Ace Attorney
Planetarian
Please Tell Me! Galko-chan
Poco's Udon World
Pokemon XY & Z
Prince of Stride: Alternative
Qualidea Code
Ragnastrike Angels
Rainbow Days
Re:Zero
ReLife
Regalia: The Three Sacred Stars
Reikenzan: Hoshikuzu-tachi no Utage
Rewrite
Saiki Kusuo no Psi-nan
Sailor Moon Crystal season 3
Sansha Sanyou / Three Leaves, Three Colors
Scared Rider Xechs
Schwarzesmarken
Scorching Ping Pong Girls
Seisen Cerberus: Ryuukoku no Fatalite
Sekkou Boys
Servamp
She and Her Cat: Everything Flows
Shin Atashin'chi
Shokugeki no Soma season 2
Shounen Maid
Show By Rock!! #
Show By Rock!! Short!!
Showa Genroku Rakugo Shinju
Snow White with Red Hair season 2
Soul Buster
Space Patrol Luluco
Super Lovers
Sushi Police
Sweetness and Lightning
Tabi Machi Late Show
Taboo Tattoo
Tales of Zestiria the X
Tanaka-kun is Always Listless
Tawawa on Monday
Teekyu - s7 & s8
Terraformars Revenge
The Asterisk War season 2
The File of Young Kindaichi Returns season 2
The Glass Mask Year 3 Class D
The Morose Mononokean
The Seven Deadly Sins: Seisen no Shirushi
This Art Club Has a Problem!
This Boy is a Professional Wizard
Thunderbolt Fantasy
Time Travel Girl: Mari, Waka, and the Eight Scientists
To Be Hero
Tonkatsu DJ Agetarou
Touken Ranbu Hanamaru
Tsukiuta. The Animation
Undefeated Bahamut Chronicle
Under the Dog
Usakame
Ushio and Tora season 2
Uta no Prince-sama Legend Star
Utawawerumono: The False Faces
ViVid Strike!
WWW.Working!!
Wagamama High Spec
World Trigger
Yami Shibai season 3
Yuri!!! on Ice

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf l.mathiasen » tors 29. dec 2016 19:56

Her vil komme en del overraskelser for folk, jeg var i hvert fald selv overrasket over min smag denne gang!

Bedste stykke musik i en anime: Theme of King J.J. fra Yuri!!! on Ice. Teksten er muligvis noget vrøvl, men den fungerer i sammenhængen.

Bedste mandlige rolle: Victor Nikiforov fra Yuri!!! on Ice (eller hvordan man nu skal stave et russisk navn fra engelske tekster fra en japansk serie). Den mest vindende personlighed i anime længe.

Bedste kvindelige rolle: Chitose Karasuma fra Girlish Number. Desværre Megumin, Chii-sama var med sin kynisme lige en my bedre.

Mest positivt overraskende anime: Keijo!!!!!!!! Jeg havde forventet en tynd gang fanservice, men jeg fik en rimelig god sports-serie der ikke er ked af lave homage til store turnerings-shounen.

Mest skuffende anime: Macross Delta. Det er naturligvis min egen skyld at jeg havde så store forventninger, men det er jo derfor vi har kategorien.

Dårligste anime: Kumamiko: Girl Meets Bear. Ja der er sikkert anime der er dårligere, men dem opgav jeg efter få min. Her har vi en anime der snød mig til at tro at den var god i starten, mens den udsatte den stakkels angst-ramte hovedperson for mere og mere ydmygende ting indtil hun til sidst brød sammen. Jeg forstår at selv skaberen af den originale manga var utilfreds med hvad den anime gjorde, og folk afbestilte deres forudbestillinger af serien igen.

TOP 5
5: Kiss Him, Not Me Jeg kan bare så godt lide hovedpersonen i denne anime.

4: Yuri!!! on Ice Jeg blev også ramt af kunstskøjtebølgen, Nogle gange så jeg skøjtescenerne 2 gange i træk bare for at nyde animationen.

3: New Game! Hvordan laver man videospil? Sikkert ikke på helt samme måde som i denne anime, men det gør nu ikke noget så længe jeg morer mig.

2: Girlish Number Det her er Shirobako's onde tvilling, for de handler begge om anime-industrien, med Shirobako som den idealistiske, er Girlish Number så den mere kyniske.

1: KonoSuba – God’s blessing on this wonderful world!! En serie baseret på en light novel om en person der ender en slags rollespilsverden, og så endda lavet af Studio Deen mens de havde gang i 3-4 andre anime, det måtte jo gå galt, mærkeligt nok fungerede den meget godt det meste af tiden. Jeg er faktisk overbevist om at de kom til at lave den så god ved en fejl!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf SomethingPurple » ons 4. jan 2017 01:38

Generelt har det været et rigtig godt anime år for mig. Det er også et år, der har budt på utrolig mange forskellige slags serier og en del overraskelser, selv min forhadte kategori af LN adaptioner bød på en overraskelse i år.

Positive overraskelser
Spoiler: vis
Re:ZERO -Starting Life in Another World-
Selvom magisk skole genren, inden for LN adaptioner, gerne er den helt store stinker, så er Isekai genren også utrolig udvandet efterhånden. Begyndelsen af Re:Zero gør heller ikke så meget for at skille sig ud, men det er en serie, hvor det er værd at sidde igennem den første mindre interessante indledende del, for at komme dertil, hvor serien rigtig brillere. Seriens hovedperson er på mange måder usympatisk, irriterende og ikke videre smart, men han er også noget af det mere realistiske inden for otaku-hovedroller, selvom man ved, at han ender med at klare tingene i sidste ende, så er han ikke en helt. Han begår fejl på fejl og oplever konsekvenserne og reel PTSD af alle de gange han dør i serien. Han oplever også at føle sig udødelig, og kommer i den forbindelse til at lade sine handlinger og konsekvenserne deraf, gå ud over den pige som han har forelsket sig i, og i stedet for bare at skrue tiden tilbage til før den hændelse, lader serien ham arbejde ekstra hårdt for at råde bod hans fejltagelse. Så på trods af at serien indeholder utrolig mange af elementer som jeg normalt hader ved LN, endte RE:Zero faktisk med at blive en decideret god serie.

Keijo!!!!!!!!
Jeg havde aldrig troet, at jeg ville komme til at følge med i, og nyde en serie, som handler om unge kvinder i badetøj, der dyster om at vippe hinanden i vandet ved hjælp af for- og bagpartiet, men Keijo fungerer faktisk, uden at blive klam, som en reel sportsserie, med alle de klicheer vi kender fra den genre som venskab og rivalisering, og så har serien også en masser sjove parodier på klassiske anime angreb fra alt fra JoJo til Fate og de mest fantastiske og sjove bryst- og bag angrebsteknikker.

My Hero Academia
Da jeg hørte denne serie beskrevet som den nye Naruto, dalede mine forventninger en del.Det viste sig dog, Naruto sammenligningen nok mere var ment som, at MHA var den nye store Jump serie, MHA har i hvert fald ikke meget til fælles med Naruto, udover de fællestræk som man finder i de fleste shonen-serier. Det er ikke en serie, der er nyskabende på nogen måde, men den er ganske underholdende og godt animeret i forhold til de fleste shonen-serier og holder pauser mellem sæsonerne, så serien ikke ender i 100 filler-episoder.



Skuffelser

Spoiler: vis
Dimension W
Serien startede rigtig godt ud, men fortælling og animation faldt lige så stille sammen som serien skred frem. De 3 manga-bind jeg siden har læst gjorde det klart, at animen havde udlagt store dele af mangaens historie og af karakterisering af personerne, så helt klart en på alle måder skuffende adaption.


Izetta: The Last Witch
En original serie, som startede ganske lovende ud, men som faldt fuldstændig fra hinanden i form dårlig plotudvikling, karakterudvikling og dum fan-service.

Macross Delta
Efter Frontier, havde jeg nok sagt forventninger for meget op, men dette indslag i Macross-universet var ikke videre god.



Dårligste anime
Spoiler: vis
Bloodivores
En af de nye tendenser i anime er, kinesiske co-produktioner, desværre har ingen af dem været særlig gode endnu, og Bloodivores var særlig slem, dårlig og billig animation ødelagde alle muligheder for bare lidt ordentlig action og historie og karakterer var alt for flade.

Super Lovers
Det kan godt være, at serien hverken var incest eller shotacon, den yngre fyr er 15 før noget decideret seksuelt heller ”romantisk” sker, men serien endte alligevel med at være en omgang ækel omgang, af det man betegner som seksuel prægning af en mindreårig, de fleste af seriens kvinder var selvfølgelig onde og med den fokusering på at de var familie, selvom de ikke var vokset op sammen eller var beslægtet biologisk, gjorde det tydeligt, at det nok bare var for at omgå de nye regler om at ting med incest kun må læses af folk over 18 år, at mangakaen ikke gjorde dem til biologiske brødre.



Årets bedste anime

10.
Spoiler: vis
Haikyu!! 3 Sæson
Forud for denne mini-sæson på 10 episoder, var jeg en smule skeptisk, da sæsonen var en volleykamp. Sæsonen blev dog aldrig langtrukken og der var en god brug af spændingskurven, så man flere steder følte trang til at holde vejret, mens bold eller mand langsomt faldt. Der var også plads til reel karakterudvikling, og animation var stadig i top med nye fantastiske spilsekvenser.


9.
Spoiler: vis
The Great Passage
Handler om noget så usexet som at lave ny japansk ordbog. Det bliver aldrig direkte sagt, men det tydeligt, at seriens hovedperson, Majime lider af en form for autisme, som volder ham store problemer i hans omgang med andre mennesker, men som også gør ham perfekt til at afløse den tidligere ordbogsredaktør, som står til at gå på pension. Serien handler ikke kun om de problemer, som opstår i processen med at udgive en ny ordbog, den handler også om Majimes venskab med hans udadvendte kollega, Nishioka og de andre i afdelingen og ikke mindst hans møde med kærligheden i form af den kvindelige kok, Hayashi som resulterer i en utrolig sjov og akavet nedskrevet kærlighedserklæring.


8.
Spoiler: vis
JoJo's Bizarre Adventure: Diamond is Unbreakable
Scenen var denne gang var flyttet til en lille by og og hovedfjenden en seriemorder, en JoJo-serie der var mere "slice of life" end tidligere, men som stadig indeholdt action og alt det herlige gakkede, der gør JoJo så fantastisk. Helt bestemt den JoJo-serie jeg indtil videre bedst har kunnet lide både grafisk og historiemæssigt.


7.
Spoiler: vis
Drifters
En på alle måder fantastisk adaption af Hiranos(Hellsing) manga, som på trods sit forholdsvis tidligere sendetidspunkt var lige så grafisk og blodig som mangen og ikke mindst lige så sjov. Hirano humor er en smagssag og i Drifters tilfælde afhænger den utrolig meget af, om man er bekendt med de historiske personer som serien opererer med. Det jeg især altid har elsket ved Drifters er, at selvom tonen ikke er alvorlig, så synes jeg Hirano fanger essen af, hvordan disse historiske personer rent faktisk ville reagere, hvis de befandt sig i Tolken-inspireret univers med elver, dværge og drager. Drifters har også den bedste Oda Nobunaga.



6.
Spoiler: vis
Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge
Det virker til, at de fleste først rigtig fik øjnene op Tanaka efter et par episoder, personlig kunne jeg godt lide den fra starten af, selvom der ingen tvivl er om, at serien virkelig begyndte at brillere for alvor, da flere af bipersonerne er blevet præsenteret, det er i høj grad deres sammenspil med den kronisk dvaske Tanaka, der gør serien så sjov. Tanaka er en af de bedste komedieserie jeg set længe, dejlig underspillet og med elskelige karakterer af begge køn.


5.
Spoiler: vis
Boku dake ga Inai Machi
Boku Dake fik en del høvl for slutningen, og jeg vil godt medgive, at serien havde brug for lidt flere episoder for at blive afrundet på ordentligvis, men jeg dybt af uenig med de folk, der mente, at serien faldt sammen, fordi det var for tydelig, hvem morderen var. For mig var Boku Dake aldrig en serie, som handlede om at finde frem til morderen, det var en del af fortællingen, men det var ikke det serien handlede om. For mig var Boku Dake en serie om desillusioneret voksen mand, som fik en ny chance for redde den pige han følte havde svigtet, skabe et varigt forhold til både venner og sin mor, og befri sig selv for den ennui, der var ved at ødelægge hans fremtid. Så i min optik fungerede Boku Dake som en følelsesladet og stemningsfuld serie, som havde et eminent brug af kameravinkling og visuel fokusering, der formåede at fange seriens store førelsesladede scener på den den helt rigtige måde. Boku Dake er ikke en perfekt serie, men det stadig en rigtig god serie, så længe man ikke lægger hovedvægten på mysterie elementet.


4.
Spoiler: vis
Yuri on Ice
Ja, jeg også ramt af skøjtefeberen. Jeg var aldrig den store fan af Free, hvor karaktererne virkede alt for flade. Yuri leverer til gengæld et rigt og underholdende persongalleri og er simpelthen sådan en dejlig varm serie, hvor dramaet aldrig bliver for melodramatisk, og hvor der også er plads til små twists undervejs, og ikke mindst er det en serie, som er sexet på den helt rigtige måde, men med Sayo Yamamoto bag roret havde ikke forventet andet, ligegyldig om hun har kvinder eller mænd i hovedrollerne, så har alle hendes serier altid budt på masser af seksualitet af den slags som fungerer i seriens favør, og ikke bare går hen og bliver en omgang dårlig eller sexistisk fan-service.


3.
Spoiler: vis
91 Days
Til trods for store produktions problemer, som resulterede i en recap-episode og masser af fejlslagen animation undervejs, formåede 91 days alligevel at fortælle et medrivende hævn tragedie i bedste Scorsese-still med plads til input fra Shakespeare, græsk tragedie og diverse gangsterfilm. En serie, som på mange måde er meget lidt anime, og samtidig også kun sådan en type serie som japanerne kunne finde på at fortælle igennem animation.



2.
Spoiler: vis
Mob Psycho 100
Efter første episode, som var baseret på et omake, kunne Mob umiddelbart godt minde om ONE´s tidlige serie One-Punch Man, allerede i seriens egentlige første episode, begyndte man dog at kunne ane, at denne serie havde mere tilfælles med FLCL end One-Punch Man, ikke at Mob benytter de samme karakterer eller fortællestil, men fordi de begge er serier, der handler om pubertet og lader animation være en stor del af alternativet. Mob bryder undervejs med flere etablerede shonen klicheer og har flere sjove twists undervejs og god karakter udvikling for flere af bipersonerne. Selvom Mobaldrig bliver det enorme hit som One-Punch Man blev, så er Mob i min optik en langt bedre, sjov og personlig serie, men reelle budskaber og fantastisk eksperimenterende animation leveret af Bones og instrueret og storyboardet af en af animescenes nye store talenter, Yuzuru Tachikawa, som også stod bag min nummer 1 serie sidste år, Death Parade.


1.
Spoiler: vis
Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu
Studio DEEN er måske nok berygtede for deres billige og sparsomt animerede produktioner, Rakugoer dog den bedste serie, de hidtil har lavet, også selvom serien har sine øjeblikke, hvor animationen fejler. Serien er instrueret af Mamoru Hatakeyama, som allerede med sin håndtering af Sankarea viste, at han havde sin egen grafiske direktørstil og evne til at tilføre forbedringer til til det original materiale han arbejder med, noget som kommer til fuld udtryk i Rakugo, som har en fantastisk stemningsfuld og direkte smuk grafisk stil og direktion nogle steder som jeg kun har set overgået af Makoto Shinkai. Rakugos største styrke er dog selve fortællingen, som både er en kærlighedserklæring til rakugo, men også et eminent historisk og menneskeligt drama, som tager sin begyndelse i Showa-perioden for så at gå tilbage i tiden. Det en serie, som både formår at være et personligt drama, men samtidig også handler om flere af de forandringer som Japan gennemgik efter 2. verdenskrig og de menneskelige konsekvenser de medførte. Det er også en serie, der på trods af sit meget japanske omdrejnings formår at være ganske tilgængelig, og takket være godt stemmeskuespil og klipning, formår serien ikke kun at gøre rakugo sekvenserne medrivende, men også at illustrere forskelligheden i de forskellige personers rakugo.

Rakugo er ikke kun den bedste anime jeg set i år, det en af de bedste anime jeg nogensinde har set og min eneste frygt er, at anden del af fortællingen, som kommer her til januar ikke kan leve op til første del.



Bedste mandlig og kvindelig karakter:

Spoiler: vis
Reigen Mob Psycho 100
I starten af serien fremstår han som en irriterende charlatan som udnytter Mobs psykiske kræfter til egen fordel, men han viser sig faktisk at være en reel støtte og mentor for Mob og har også seriens bedste øjeblikke.

Shiraishi fra Tanaka-kun is Always Listless
Shiraishi forgæves forsøg på komme romantisk tættere på Tanka-kun, som hun fejlagtigt tror var i stand til at se hendes sande jeg, er både utrolig nuttet og sjov på samme tid.

Osamu Dazai fra Bungo Stray Dogs
Lidt for meget en selvmord joke i starten af serien, men i seriens langt bedre anden halvdel, hvor hans fortid bliver fortalt, og hans karakter bliver mere udviklet, viser han sig at blive hele seriens hjerte og de andre karakterers samlingspunkt.



Bedste øjeblikke





Bedste temasange

Nummer 5. https://youtu.be/utliy2wn9GQ
Nummer 4. https://dai.ly/x4ko2dr
Nummer 3. https://youtu.be/qvQA8WH2iPE
Nummer 2. https://youtu.be/mW9z1AEU7lg
Nummer 1.https://youtu.be/bVSNKn3YTew


Bedste slutsang

Nummer 5. https://youtu.be/CemuoowT3ZA
Nummer 4. https://youtu.be/mFVOlvNWkCQ
Nummer 3.https://youtu.be/i5wUn9Vi9Rg
Nummer 2. https://youtu.be/IPABBsm9ND4
Nummer 1.https://youtu.be/WMu50SruIeM
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf SsjGogo » fre 6. jan 2017 18:31

Jeg kan se, at jeg skal til at nyde noget kunstskøjteløb snart! Tak for jeres fine anmeldelser. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Akikuza
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. jan 2017 18:40
Køn: Mand

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf Akikuza » søn 22. jan 2017 20:22

Jeg har også lige lavet min version af året 2016.

Bedste stykke musik i en anime: Mob Psycho 100 Opening: "99" af MOB CHOIR
Elsker den opening.

Bedste mandlige rolle: Reigen Arataka
Han var bare boss i Mob Psycho 100.

Bedste kvindelige rolle: Rem
Jeg er en ReZero fanboy, så Rem tager titlen.

Mest skuffende anime: Ao no Kanata no Four Rhythm
Ao no Kanata var ikke "dårlig" men genren var angivet som romance i starten, så jeg havde andre forventninger.

Mest positivt overraskende anime: YURI!!! on Ice
Havde ingen forventninger til Yuri on Ice. Så jeg blev meget overrasket over serien.

Dårligste anime: Jeg droppede flere anime, så jeg ved ikke helt.

Top 5 anime i rækkefølge:
ReZero
Jojo
YURI!!! on ICE
Mob Psycho 100
Ajin

Brugeravatar
Akikuza
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. jan 2017 18:40
Køn: Mand

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf Akikuza » søn 22. jan 2017 20:32

Jeg har også lige lavet min version af anime året 2016.

Bedste stykke musik i en anime: Mob Psycho 100 Opening.

Bedste mandlige rolle: Reigen Arataka

Bedste kvindelige rolle: Rem

Mest skuffende anime: Ao no Kanata no Four Rhythm

Mest positivt overraskende anime: YURI!!! on Ice


Dårligste anime: har ikke nogen

Top 5 anime i rækkefølge:
ReZero
Jojo
Yuri on Ice
Mob Psycho 100
Ajin

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf JoaCHIP » man 27. mar 2017 09:48

l.mathiasen skrev:Keijo!!!!!!!! Jeg havde forventet en tynd gang fanservice, men jeg fik en rimelig god sports-serie der ikke er ked af lave homage til store turnerings-shounen.

Ahh jeg ved sgu ikke... jeg må nok sige at de første par afsnit netop virker som en tynd gang fanservice. ._.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime året 2016 on ice!

Indlægaf l.mathiasen » man 27. mar 2017 13:30

JoaCHIP skrev:
l.mathiasen skrev:Keijo!!!!!!!! Jeg havde forventet en tynd gang fanservice, men jeg fik en rimelig god sports-serie der ikke er ked af lave homage til store turnerings-shounen.

Ahh jeg ved sgu ikke... jeg må nok sige at de første par afsnit netop virker som en tynd gang fanservice. ._.

Altså det er jo stadig en serie hvis raison d'être er at have unge piger i badetøj kæmpe med deres bagdele og bryster :D You must look beyond the booty!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 21 gæster