K-pop i DK?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
UniCiel
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 23. sep 2016 21:01
Geografisk sted: Greenland

K-pop i DK?

Indlægaf UniCiel » man 27. mar 2017 19:22

Hej folkens.

Så..
Når man nu begynder at gå en smule op i Anime & Manga, lærer man rimeligt hurtigt K-pop at kende...
Blev personligt interesseret i det langt før at jeg seriøst begyndte at gå op i Anime & Manga...
Men...

Er der nogle butikker/Aktive forums/Klubber/Conventions Anything inden for Kpop i DK?
Der var en del om Kpop i Dk for et par år siden, men er det bare dødt nu i DK?
Ved at der vist for et par år siden var en "Korea&Japan Wave" i DK hvor Kpop, Anime & Manga, slik osv. bleve meget populært og der kom en del om det. Det er vist lidt dødt nu i DK, men stadig væk? Er der noget inden for Kpop, en del inden for Anime & Manga lever jo stadig væk?

Er blevet nysgerrig, nu hvor man ser der jo er noget omkring Japan i form af, Anime & Manga Forum/Conventions/Butikker osv.

/UPDATE/
Måske bare noget Forum eller so om Koreansk Kultur, hvor der er et emne om Kpop... Just Anything really, vile bare gerne finde noget forum eller noget hvor jeg måske kan finde andet..
Senest rettet af UniCiel tirs 28. mar 2017 20:58, rettet i alt 1 gang.
Se hvad jeg ser og læser for tiden;

MAL; UniCiel
https://myanimelist.net/profile/UniCiel

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: K-pop i DK?

Indlægaf JoaCHIP » tirs 28. mar 2017 00:29

Årh den var svær. Jeg kan godt huske der var én herinde på et tidspunkt som vist havde rigtigt godt styr på K-pop, men selv ved jeg ikke særligt meget om Korea, andet end at deres filmindustri er helt fantastisk, og så har jeg nogle få eksempler på mere traditionelle (klassiske) koreanske musikgenrer liggende, som f.eks. Pansori (trommer og historiefortælling), Pungmul (det lyder helt crazy) og Sanjo (ret meditativt, minder mere om japansk koto-musik end noget kinesisk). Måske er der nogen andre herinde der har nogen tips... ? :)

Men var er en anime/manga "bølge" ligefrem? Jo måske der for ca. 10 år siden. Men jeg synes det virker lidt som om det ligger og ulmer, og dukker sporadisk op hist og her. Jeg havde ingen kontakt med noget evt. anime-nørd miljø der i starten af 90erne hvor jeg selv opdagede det, så jeg ved ikke om det har været større dengang. :/
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: K-pop i DK?

Indlægaf nielsm » tirs 28. mar 2017 17:32

Prøv at få fat på Manna her på forummet, så vidt jeg husker er hun lidt en K-pop nørd.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: K-pop i DK?

Indlægaf Gintoki » tirs 28. mar 2017 19:18

JoaCHIP skrev:Årh den var svær. Jeg kan godt huske der var én herinde på et tidspunkt som vist havde rigtigt godt styr på K-pop, men selv ved jeg ikke særligt meget om Korea, andet end at deres filmindustri er helt fantastisk, og så har jeg nogle få eksempler på mere traditionelle (klassiske) koreanske musikgenrer liggende, som f.eks. Pansori (trommer og historiefortælling), Pungmul (det lyder helt crazy) og Sanjo (ret meditativt, minder mere om japansk koto-musik end noget kinesisk). Måske er der nogen andre herinde der har nogen tips... ? :)


Ja Pungmul er godt nok skørt :P Deres påklædning og dans minder mig lidt om noget tyrkisk.

Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: K-pop i DK?

Indlægaf Gintoki » tirs 28. mar 2017 19:25

Og så har der åbenbart været nogen og optræde med Pungmul på strøget i KBH.

Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
UniCiel
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 23. sep 2016 21:01
Geografisk sted: Greenland

Re: K-pop i DK?

Indlægaf UniCiel » tirs 28. mar 2017 20:55

JoaCHIP skrev:Årh den var svær. Jeg kan godt huske der var én herinde på et tidspunkt som vist havde rigtigt godt styr på K-pop, men selv ved jeg ikke særligt meget om Korea, andet end at deres filmindustri er helt fantastisk, og så har jeg nogle få eksempler på mere traditionelle (klassiske) koreanske musikgenrer liggende, som f.eks. Pansori (trommer og historiefortælling), Pungmul (det lyder helt crazy) og Sanjo (ret meditativt, minder mere om japansk koto-musik end noget kinesisk). Måske er der nogen andre herinde der har nogen tips... ? :)

Men var er en anime/manga "bølge" ligefrem? Jo måske der for ca. 10 år siden. Men jeg synes det virker lidt som om det ligger og ulmer, og dukker sporadisk op hist og her. Jeg havde ingen kontakt med noget evt. anime-nørd miljø der i starten af 90erne hvor jeg selv opdagede det, så jeg ved ikke om det har været større dengang. :/


Nå jeg tænker over det så bliver jeg lidt usikker på om dte var en bølge. Jeg ved ikke helt om det var en bølge, men det virkede i hvertfald bare kort som om det blev mere poulært..? Specielt K-pop...

Er helt enig i den koreanske filmindustri er fantastisk. De laver nogle gode film & Serier.

Håber at der komme noget ud af det og jeg måske kan finde noget Korea kultur Forum i det mindste, bare noget der stadig lever i Dk vdr. Koreas kultur (Specielt K-pop).. Har prøvet at søge lidt men det virker rimeligt dødt i Dk. Hahaha :)
Jeg leder videre!
Se hvad jeg ser og læser for tiden;

MAL; UniCiel
https://myanimelist.net/profile/UniCiel

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: K-pop i DK?

Indlægaf JoaCHIP » tirs 28. mar 2017 21:38

UniCiel skrev:Nå jeg tænker over det så bliver jeg lidt usikker på om dte var en bølge.

Vi kan jo kalde det for "et lille skvulp". :D

Ting er aldrig særligt store eller vilde her i danmark...
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: K-pop i DK?

Indlægaf Manna » ons 29. mar 2017 07:50

Jeg tror du har ret i at der i følget på Gangnam Style blev åbnet mere op for musik fra Asian, deriblant især k-pop. Derfor tror jeg at der opstod et lille skred i hvad folk hørte, en lille del blev fanget af hele stilen og konceptet, og dem der normalt lyttede til k-pop fik rig mulighed for at anbefale og dele info uden at fremstå super nørdede. Men som med så mange andre ting, så går ting tit i sig selv igen efter et stykke tid. Og jeg tror at "de gyldne år" for asiatisk kultur har skabt rigtig mange venskaber og kontakter på kryds og tværs, der er vokset med over på fb. Derfor tror jeg det bliver svært at finde deciderede fora dedikeret kun til k-pop, for med så meget andet er interessen, desværre, flyttet til fb.
Personligt er jeg meget større fan af fora, men jeg er også elendig til at holde med i live. Og hvis man ser på sider som arto og blackmarket, der begge har været kæmpe fora men som nu er lukket, så er det desværre en stigende tendens. Så jeg kan kun anbefale at gøre som du har gjort her, og starte en tråd rundt omkring, og forsøge at finde ligesindede. På den måde kan det måske blive nemmere at blive introduceret til netværk, der kan give muligheder for aktiviteter, debatter ol.

Og jeg må desværre skuffe dig, jeg er ikke den store k-pop nørd, jeg har bare i en periode hængt sammen med folk til cons der har været yders interesseret i emnet, desværre ikke nogle jeg snakker med længere.
~Queen of the night~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: K-pop i DK?

Indlægaf JoaCHIP » ons 29. mar 2017 13:20

Jeg er iøvrigt kæmpe musik-nørd, men lige præcis pop er dog en undtagelse for mig.

Det er undergrunden og/eller de forskellige landes traditionelle og oprindelige musikkultur der virkeligt interesserer mig.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: K-pop i DK?

Indlægaf Gintoki » ons 29. mar 2017 18:23

Manna skrev:Jeg tror du har ret i at der i følget på Gangnam Style blev åbnet mere op for musik fra Asian, deriblant især k-pop. Derfor tror jeg at der opstod et lille skred i hvad folk hørte, en lille del blev fanget af hele stilen og konceptet, og dem der normalt lyttede til k-pop fik rig mulighed for at anbefale og dele info uden at fremstå super nørdede. Men som med så mange andre ting, så går ting tit i sig selv igen efter et stykke tid. Og jeg tror at "de gyldne år" for asiatisk kultur har skabt rigtig mange venskaber og kontakter på kryds og tværs, der er vokset med over på fb. Derfor tror jeg det bliver svært at finde deciderede fora dedikeret kun til k-pop, for med så meget andet er interessen, desværre, flyttet til fb.
Personligt er jeg meget større fan af fora, men jeg er også elendig til at holde med i live. Og hvis man ser på sider som arto og blackmarket, der begge har været kæmpe fora men som nu er lukket, så er det desværre en stigende tendens. Så jeg kan kun anbefale at gøre som du har gjort her, og starte en tråd rundt omkring, og forsøge at finde ligesindede. På den måde kan det måske blive nemmere at blive introduceret til netværk, der kan give muligheder for aktiviteter, debatter ol.

Og jeg må desværre skuffe dig, jeg er ikke den store k-pop nørd, jeg har bare i en periode hængt sammen med folk til cons der har været yders interesseret i emnet, desværre ikke nogle jeg snakker med længere.

Lige med hensyn til Arto og Black Market, de er lukket som følge af en masse kriminalitet der bl.a. har udsprunget af de sider :/

Og jeg foretrækker helt klart selv fora :D Især også fordi jeg afskyr fb :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster