Stilhed og inaktivitet på AniManga

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf JoaCHIP » tirs 25. aug 2015 13:30

Jeg mener i det hele taget, at hvis man føler at folk giver én for meget shit, så sig fra.
Det er sgu bedre at komme ud med det, end at gå og blive mere og mere frustreret.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf Spreeunit » tirs 25. aug 2015 20:27

Nu har jeg ikke været her specielt længe eller sådan aktiv nok. Men af den tid jeg har været her på forummet så har det været meget posetivt, og synes at det er det stadig.
Hvad der er sket i Animangas fortid blander jeg mig ikke i som sådan, da jeg jo ikke var der :P
Med inaktivitet generelt, deler jeg samme mening som Manna. Andre store social sites napper næsten alle og så er forums nok bare generelt ved at uddø. Jeg har selv været på andre, og de er også stille og rolig væk.
Det er svært at komme på noget nyt. Dels da jeg ikke selv har den store interesse som sådan inden for anime/manga/generelt Japan til at starte en ny diskution og have viden om det, til at kunne opretholde diskutionerne. Dem som allerede er startet eller jeg selv ville starte.
Men måske er det dersens Facebook en af vejene frem til få folk til som l.mathiasen nævnte. Men Facebook er heller ikke noget jeg har erfaring med, så om det vil få flere folk til at komme på animanga kan vel kun afprøves. Hvis man finder en der har lyst til at styre og opretholde en facebook side.
--

Nu har jeg også læst lidt i den tråd om chatten fra 2013. Og for mig virker den stadig som et lukket land. Det føles som om man allerede skal kende hinanden i flere år for at kunne være med i en samtale :P men fred være med det da. Fint sted for nogle få at snakke sammen 24/7 også selvom hvis forummet en dag skulle ophøre med at eksistere, så er det da rart for dem stadigvæk at være samlet et sted.
Og nej jeg har ikke lyst til et svar omkring det her i offentligheden,
~Avatar created by me~

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf SsjGogo » tirs 25. aug 2015 22:24

Tak for dine bemærkninger Spreeunit - og jeg er da glad for, at du opfatter tonen positiv.

Vi har faktisk en Facebook side - men den er - ironisk nok - også inaktiv!

Skulle en aktiv fjæser have lyst til at køre det - meld endelig ind!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf supergummibear » ons 26. aug 2015 00:09

Jeg oplever heller ikke at tonen herinde en hård/grov på nogen måde, ja der har været debatter, men man har været god til at kvæle ilden når bølgerne er gået lidt for højt :) Men jeg har også kun været her i nogle år, så det med den hårde tone kan sagtens være før min tid :/

Chatten er for mig stadig et lukket land, men jeg har heller ikke rigtigt gjort noget for at være med, og så er jeg ret dårlig til at kommunikere med folk generelt, så det er nok aldrig en ting jeg kommer til at bruge særlig meget #ogsåerjegherredårligtilatskrivehurtigt *_*

Der kan være mange årsager til inaktiviteten på forummet bl.a.:
1. Årstiden (det "danske" sommervejr har det jo lidt med at tage energien fra os alle :S )
2. For få aktive brugere.
3. Og for få brugere generelt
4. Mangel på nyt indhold på siden, (nye afstemninger og nyheder osv.).

Jeg har gjort mig nogle tanker...
Jeg tænker at det største problem nok er at der ikke er så mange brugere på siden, vi kan så diskutere om man overhovedet vil have flere brugere ind på siden, men hvis det er det man ønsker kunne man overveje at lave:
- Fri bruger tilmelding igen (jeg ved godt det er bøvlet, men det kan for mange være grænseoverskridende at skulle maile til helt fremmede mennesker for at få en bruger på et site)
- En mere imødekommende forside, animanga er et forum til anime og manga m.m. måske man skulle vise det lidt mere end med bare 3 onigiris i toppen af siden :/

Men altså uanset hvad så skal man jo huske på at det nok er begrænset hvor mange danske animefans der er der ude :p
Og når ja i skal da være velkommen til at lave en facebookgruppe, men det bliver uden mig, jeg er en lille "skabs-otaku" som gerne vil forblive forholdsvis anonym og ikke har en interesse i at blande min hobby sammen med mine private relationer på facebook *_* (det er ikke ment på nogen form for ond måde ;-))
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf SsjGogo » ons 26. aug 2015 08:37

Tak for din feedback - jeg er helt enig i, at siden trænger til en stor brush-up!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf JoaCHIP » ons 26. aug 2015 18:37

Spreeunit skrev:... chatten fra 2013. Og for mig virker den stadig som et lukket land. Det føles som om man allerede skal kende hinanden i flere år for at kunne være med i en samtale

Et par dage eller måske en uge er faktisk typisk nok, omend der nok altid vil være nogen der taler helt sort. Det kan ikke undgås, og det skal man bare ignorere. ;)

Men de fleste nye besøgende på chatten er der typisk mellem 30 sekunder og 2-3 minutter - typisk for kort til at vi overhovedet kan nå at sige mere end "hej". Dem kan vi ikke rigtigt redde, selvom vi flere gange har prøvet. Det er jo svært at lære folk at kende, hvis de smider røret på med det samme. :D

supergummibear skrev:... en facebookgruppe, men det bliver uden mig, jeg er en lille "skabs-otaku" som gerne vil forblive forholdsvis anonym og ikke har en interesse i at blande min hobby sammen med mine private relationer på facebook *_* (det er ikke ment på nogen form for ond måde ;-))

Det kan jeg helt klart godt forstå. Facebook er et meget meget offentligt sted. Bare se hvor stor en procentdel af alle danskere der er på! -_-*
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf Manna » ons 26. aug 2015 18:49

Jeg har indimellem været på chatten i længere tid af gangen, men for det meste hopper jeg ind, ser om der lige sker noget interessant, og hopper af igen.
Men det er nok mest fordi jeg ikke er så god til det med chat, jeg mister hurtigt fokus og glemmer at jeg er på :D
Men man kunne måske godt lave aftaler om at man fra klokken x til xy er på og snakker om f.eks. en ny anime, en anden serie, eller noget helt andet. Måske det virker lidt mere tillokkende, end at skulle finde på et emne der måske virker interessant for helt fremmede mennesker. (Synes det lyder som om det har været gjort før, men måske man skulle give det et forsøg igen?)


Derudover ligger det meste af aktiviteten her nok i Generelt-delen, og det synes jeg er meget fælles for de fora hvor jeg er aktiv. Det er begrænset hvor mange gange man kan diskutere de samme ting igennem, eller finde på noget helt nyt, så er det nemmere med lidt "small-talk" om alt og intet, i nogle af de evighedstråde der er ;)
~Queen of the night~

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf Gama » tirs 16. maj 2017 16:52

Som jeg har nævnt før så tror jeg bare at forskellighederne blandt brugere er for stor! Jeg finder mange få mennesker herinde jeg kan diskutere manga med, fordi vi læser forskellige mangaer... Jeg er gået til reddit's manga side.

Og så er jeg blevet far, går i skole og arbejder ved siden af, så fritid hænger ikke på træerne længere :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf l.mathiasen » tirs 16. maj 2017 17:05

Gama skrev:Som jeg har nævnt før så tror jeg bare at forskellighederne blandt brugere er for stor! Jeg finder mange få mennesker herinde jeg kan diskutere manga med, fordi vi læser forskellige mangaer... Jeg er gået til reddit's manga side.

Vil lige nævne generelt og ikke til Gama, at denne tråd er flere år gammel og handler om forholdende på daværende tidspunkt, så indlæg er måske ikke relevante for situationen på siden i dag.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf Gama » tirs 16. maj 2017 17:06

l.mathiasen skrev:Vil lige nævne generelt og ikke til Gama, at denne tråd er flere år gammel og handler om forholdende på daværende tidspunkt, så indlæg er måske ikke relevante for situationen på siden i dag.



Betyder det så at aktivitets niveauet også er noget andet? :)

Det er bare nysgerrighed! Jeg har været tilbage i ca 14 minutter!
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster