Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf l.mathiasen » man 8. jan 2018 13:57

Spreeunit skrev:Jpopcon har valgt at fjerne Artists Alley nu? og at de ikke gider at svare når man skriver til dem. Jeg vil godt vide hvorfor og hvorledes og alt det andet men jeg må nok se det i øjnene at inkompetente mennesker er ordet jeg skal kigge efter.

Desværre er realiteten nu at det eneste sted i kbh til den slags er Genki, som jeg ikke er meget for at støtte på nogen måder, overhovedet.
*sighs*

for at bruge et godt jysk ord, det er da virkeligt træls at det er blevet sådant, det virkede ellers til at blive lidt bedre for andre ting end cosplay, men det holdt så ikke ved kan jeg høre.

Måske overveje en af de der små arrangementer for egne tegneserier, selv om publikum naturligvis er et helt andet:
https://www.facebook.com/N%C3%B8rrebron ... 975725262/
https://www.facebook.com/cphzinefest/
https://www.facebook.com/smallpresscph/
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf nielsm » man 8. jan 2018 18:08

Spreeunit skrev:Jpopcon har valgt at fjerne Artists Alley nu? og at de ikke gider at svare når man skriver til dem. Jeg vil godt vide hvorfor og hvorledes og alt det andet men jeg må nok se det i øjnene at inkompetente mennesker er ordet jeg skal kigge efter.

Desværre er realiteten nu at det eneste sted i kbh til den slags er Genki, som jeg ikke er meget for at støtte på nogen måder, overhovedet.
*sighs*

Er det noget de direkte har meldt ud, eller er noget du gætter fordi de ikke skriver et eneste ord om det på deres hjemmeside nu? For det er rigtig nok mærkeligt at det bare er væk.

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Spreeunit » man 8. jan 2018 21:06

det er det jeg aldrig fik svar på. jeg satte også spørgsmål til om de stopper det. men der kommer intet svar. Jeg skrev første gang til dem omkring slut sommeren/Start sensommer et par gange til diverse mails de siger man skal kontakte. så snakkede jeg med Gintoki om det og der blev nævnt at de vist nok havde meldt ud før at de ikke ville sætte fokus på Artists Alley mere. Men jeg kan kun forholde mig til at de sælger billetter nu og at de ikke svare mig tilbage.

Og jeg har ikke facebook eller twitter, eller andet gøjl til at skulle kunne kontakte dem anderledes.
~Avatar created by me~

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Manna » man 8. jan 2018 21:40

Spreeunit skrev:Og jeg har ikke facebook eller twitter, eller andet gøjl til at skulle kunne kontakte dem anderledes.


Jeg har lige skrevet på fb og spurgt, skal nok melde eventuelt svar tilbage ;)
~Queen of the night~

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Spreeunit » man 8. jan 2018 22:06

det er jeg glad for at høre Manna! Tusind tak for din hjælp :)
~Avatar created by me~

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf nielsm » man 8. jan 2018 22:30

Men ja rigtigt, sidste år var Artist Alley gemt godt væk i en sal i et hjørne af kælderen, og de gange jeg var der inde var der langt fra fyldt op på alle pladser.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » tirs 9. jan 2018 22:01

Er tiden ikke generelt løbet lidt fra de danske j-pop/cosplay messer?

Miljøets medlemmer - hvis man kan definere det som et miljø - bliver ældre, og jeg tror fokus er på indhold.

Det har hverken Genki eller JP vel reelt leveret. Ikke som jeg hører det på de mennesker, som har besøgt messerne fast.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf JoaCHIP » tirs 16. jan 2018 13:43

Man kan vel nærmest sige det gamle anime/manga miljø ganske langsomt er gået i opløsning fordi folk er blevet gamle og har travlt med at passe børn og sidde fast i morgentrafikken på vej til arbejde, mens en ny cosplay/gaming generation fuldstændigt har overtaget - selvom de to gruppers overlap i interesse kun er begrænset.

Så det er et andet miljø nu. De kommer tilfældigvis bare til nogen ting der hedder det samme som dengang, og foregår de samme steder.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Sneffe » tirs 16. jan 2018 15:08

JoaCHIP skrev:Man kan vel nærmest sige det gamle anime/manga miljø ganske langsomt er gået i opløsning fordi folk er blevet gamle og har travlt med at passe børn og sidde fast i morgentrafikken på vej til arbejde, mens en ny cosplay/gaming generation fuldstændigt har overtaget - selvom de to gruppers overlap i interesse kun er begrænset.

Så det er et andet miljø nu. De kommer tilfældigvis bare til nogen ting der hedder det samme som dengang, og foregår de samme steder.


Jeg tror delvist du har ret, men jeg har også oplevet at der er flere i den yngre generation, der ikke har interesse i cosplay og lignende, men som har en brændende passion for anime. Jeg tror sådanne mennesker bliver holdt væk fra connerne netop fordi de ikke kan identificere med majoriteten af de mennesker de møder. Så jeg tror ikke miljøet er dødt, men at det har mistet sit forum til fordel for en ny kultur, der er sprunget op.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » ons 17. jan 2018 20:53

Tror I begge har ret.

Jeg tror dog der aldrig rigtig var et samlet miljø, men en masse fragmenter

RTL2 - generationen, de lidt ældre og til tider kritiske personer, som aldrig selv engagerede sig for meget (tilhører selv denne)

De Sociale - folk der gik/går op i arrangere events og træf m.v., hvor anime og manga ikke nødvendigvis er centrum, men måske mere rammen

Cosplayerne - også en blandet skare med en masse undergrupper

De nye retro fans - folk med fokus på “kvalitets anime”, den nye aristokrati.

I har sikkert selv nogle navne
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster