Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf nielsm » ons 28. mar 2012 23:09

Der har så—hvad jeg har hørt—faktisk været problemer til J-Popcon med ikke bare en deltager, men en arrangør, der dukkede op godt stiv på connen midt om natten. Det er kun noget jeg har hørt fra anden part så jeg kender ikke detaljerne, men det kan ske. Så vidt jeg ved skete der ikke noget super slemt i forbindelse med den episode.

Jeg synes det er i orden at servere alkohol under en con, så længe det kun sker på caféens område (dvs. ikke en håndbajer med ind i biografen eller sådan noget) og cafépersonalet holder øje med at der ikke er nogen der går over gevind.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Sunny88 » ons 28. mar 2012 23:11

Der har faktisk været problemer før, bl.a til Genki 2010 hvor jeg og 2-3 andre frivillige måtte ryde en masse øl dåser og flasker (samt bræk) op fra jorden/stenene ude foran indgangen til Valby kulturhus søndag morgen. Ja, det var deltagere der havde drukket :)
Billede

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gintoki » ons 28. mar 2012 23:15

Hecko X skrev:
Gintoki skrev:
Hecko X skrev:[EDIT CONFLICT]
Som nielsm nævner er det ofte selve lokationen der forbyder salg og indtagelse af alkohol på området, hvilket connerne er selvfølgelig er nødt til at respektere.
Nu er det jeg spørger om folks mening til dette og ikke hvad connerne må eller ej.

Så er det jo godt at jeg skrev mere end det du lige citerede, hva'? :) (Y)

Jep :3 Valgte kun at citere dette da nielsm også snakkede om det samme og at jeg ikke vil have tråden drejet over på et hvad er tilladt kontra ej emne men holde den på folk/gæsternes mening omkring dette emne :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gintoki » ons 28. mar 2012 23:22

nielsm skrev:Jeg synes det er i orden at servere alkohol under en con, så længe det kun sker på caféens område (dvs. ikke en håndbajer med ind i biografen eller sådan noget) og cafépersonalet holder øje med at der ikke er nogen der går over gevind.

Og det er lige sådan jeg forestiller mig det skal være men undres over så mange folk er imod dette :/ Her ville det også være en god idé med smagsprøvning på div. alkoholiske drikke fra Japan :3

Og til det angående børn til arrangementerne, så er der ingen problemer ved div. tegneseriemesser hvor der også er mulighed for at nyde en øl eller et glas vin i cafeen og snakke med hinanden også i dagstimerne medens der render børn rundt.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Sunny88 » ons 28. mar 2012 23:34

Gintoki skrev:Og det er lige sådan jeg forestiller mig det skal være men undres over så mange folk er imod dette :/ Her ville det også være en god idé med smagsprøvning på div. alkoholiske drikke fra Japan :3


Overvejer selv at deltage i enten Sake eller Whisky smagning til Anime2012. Men som du også kan læse i reglerne http://www.animecon.nl/program/events/other-events/sake-tasting På dette link, så er det bag lukkede døre for folk under 18.
- Som jeg sagde før, har jeg det fint med at folk nyder en kold øl i cafeen, men jeg holder stadig på helst at holde det ude for connens område. Nu er det ikke foreløbig sådan her i dk, men til Connichi is tyskland og diverse conner i sverige, får de faktisk tilskud fra kommunen hvis de holder deres con alkohol fri. Noget af en bonus at få for en con imo!
Billede

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gintoki » ons 28. mar 2012 23:36

Det event til Anime2012 syntes jeg virker som en fed idé :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Aabenhuus » ons 28. mar 2012 23:42

Min holdning til det, er at det ikke bør være tilladt.
Hvis folk gerne vil drikke en øl eller to kan de jo bare gå hen til den nærmeste kiosk og købe det, og nyde det udenfor connens område.
Jeg husker at jeg så en dreng der ikke har været mere end 13-14 år tumle rundt inde i sovesalen til Genki 2011, fordi han var stang stiv, og så vidt jeg ved var der også nogen der drak i sovesalen, og set synes jeg altså bare ikke er okay.
Det er jo ligesom med rygere, hvis de vil ryge går de udenfor.

Det er jo næsten ligesom at man ikke må spise medbragt mad på conner, det whiner folk jo ikke over, de accepterer det bare og spiser deres mad et andet sted, hvis de ikke vil købe det der serveres på connen.

Jeg har ikke noget imod alkohol som sådan, synes bare det er en dårlig idé.
Lad nu være med at skyde mig, det er bare min mening, at hvis man vil drikke en øl eller to, eller andre alkoholiske væsker, så må man gøre det udenfor connens område. :3
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf LiseR » ons 28. mar 2012 23:54

Tja. Min modstand mod alkoholen er bitter erfaring.
Ved ikke om det vil være det samme i animemiljøet som det har været for mange gange i rollespilsmiljøet, at folk ikke kan styre det og vakler stive rundt og ødelægger ting for andre. (Og det er folk 18+, nogle også 30+.)
Jeg kan super godt lide at drikke god alkohol, jeg synes bare ikke det er nødvendigt. Omvendt kan jeg godt se det coole i en sake-bar med hele pivtøjet til og synes det sætter prikken over i'et når jeg spiser sushi lige at tage en kande sake også. Så jeg kan sagtens se den anden side.

Jeg frygter egentlig også at man mister deltagere på at tillade alkohol.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf LiseR » ons 28. mar 2012 23:59

Og i samme åndedrag - jeg synes det var mega hyggeligt at sidde udenfor og drikke øller til Genki '10...
(Og det var ikke mig der kastede op!)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf SsjGogo » tors 29. mar 2012 00:00

Bare en tanke, burde man så overveje, at fjerne alt hvad der hedder yaoi, yuri og voldsspil fra gamingroom af hensyn til de unge og deres forældre? Eller er en gut med en Tuborg i hånden mere skadelig? Denne debat giver meget lidt tiltro til vores miljø, må jeg indrømme.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster