Er unge ledige for kræsne, eller...

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf Gintoki » fre 2. mar 2012 17:44

SsjGogo skrev:Det er bare svært, at regne med statistiker. Da jeg startede på Jura, inden krisen - var ledigheden ekstremt lavt.

Nu snakker jeg ikke statiusikker men at hvis man ved der om 4 år går 100 på pension inden for et bestemt erhverv, så kan man også regne med at der cirkus er brug for så mange nye på det tidspunkt.
Et eksempel er inden for ervhvervet stærkstrømsingeniør som kommer til at mangle mange folk om 3-4 år grundet der er utroligt mange der går på pension der og der ikke er udd. så mange inden for dette fag i de sidste par år. Kilde - mine stærkstrømslærere på DTU.

SsjGogo skrev:Jeg kan kun tale om mit eget erhverv, men her tæller erfaring rigtig meget. De store firmaer og tunge offentlige arbejdspladser tager dig ikke i betragtning, medmindre du kan præsentere hardcore erhvervserfaring.

Poster lige dette billede igen :P
Billede
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf SsjGogo » fre 2. mar 2012 18:27

Det gør man ved bl.a. at påtage sig frivilligt arbejde, der kan gavne en, samt at efteruddanne sig. Det har givet mig arbejde - og jeg blev færdiguddannet for et år siden.

Eksempelvis kan man tage et sprogkursus (virksomhederne anbefaler kinesisk), en del hjælpeorganisationer søger altid folk, og så kan man selv starte initativer (ex. AniManga).

Til en samtale kan - en hjemmeside for otakus - hurtig blive til - projektstyring af community, der består af 500 medlemmer, herunder kontakt med flere professionelle aktører i miljøet, der har givet mig erfaring med teamwork, samt organisering. ;)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Exogenic
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 27. sep 2011 21:51

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf Exogenic » fre 2. mar 2012 19:15

Det med frivilligt arbejde lyder fint, men hvor finder man sådan noget henne? Og hvor finder man noget, der rent faktisk giver noget på cv'et? Kan ikke forestille mig hvordan at stå med en raslebøsse, kan virke attraktivt.
I don't want to set the world on fire, i just want to start a flame in your heart~

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf SsjGogo » fre 2. mar 2012 21:38

Exogenic skrev:Det med frivilligt arbejde lyder fint, men hvor finder man sådan noget henne? Og hvor finder man noget, der rent faktisk giver noget på cv'et? Kan ikke forestille mig hvordan at stå med en raslebøsse, kan virke attraktivt.

Hvad kunne du tænke dig fremadrettet?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Zenzen
Chunin
Chunin
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 16:23
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf Zenzen » fre 2. mar 2012 22:29

Exogenic skrev:Kan ikke forestille mig hvordan at stå med en raslebøsse, kan virke attraktivt.

Det er dog ikke korrekt.
Det kan vise at du er villig til, at yde en ekstra indsats uden straks at forvente noget. (Jeg ville dog nok ikke gå ud en enkel søndag og skrive det på, men hvis det var noget man gjorde fast)
Mjah, mjoh.. Jeg er såmænd rar nok.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf LiseR » fre 2. mar 2012 23:37

Tjaeh, jeg har bl.a. siddet i bestyrelsen for rollespilsforeninger :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf Hecko X » lør 3. mar 2012 13:07

l.mathiasen skrev:
Hecko X skrev:Lol, seriously...

Altid godt at sige sådan for at vise at man ikke tager sin moddebattør seriøs, men ikke selv har noget sagligt at sige.

Sorry, jeg var ikke klar over at "dette samfund er blevet en gang neoliberal gang dansen om guldkalven" var ment i al alvorlighed. Jeg undskylder derfor for min kommentar og trækker den tilbage, selvom jeg stadig synes den er i overkanten og det at du rent faktist stopper for at hakke på "lol, seriously..." blot viser at du tager mig lige så lidt seriøst , hvilket alt taget i betragtning synes ret dobbeltmoralsk c:

l.mathiasen skrev:Min indgangsvinkel er altid at verden ikke er så sorthvid som den bliver gjort til

Taget i betragtning af at det er det vi alle sammen har sagt, så forstår jeg ikke helt hvorfor du siger vi hetzer, når du mener det samme... ;>.>
Jeg kan endnu engang ikke se hvor at nogen af os har genereliseret så groft som du får det til at lyde.

Exogenic skrev:Det med frivilligt arbejde lyder fint, men hvor finder man sådan noget henne? Og hvor finder man noget, der rent faktisk giver noget på cv'et? Kan ikke forestille mig hvordan at stå med en raslebøsse, kan virke attraktivt.

Jeg nævner gerne igen arrangørgrupperne for fx Genki, J-Popcon og SVScon, eventuelt også Roskilde Festivalen og når der er ting som Gay Pride Parade og den slags.

Ting du kan skrive på CV'et fra det er fx
  • God til at arbejde i store grupper, men også selvstændigt
  • Ansvarlig og pligtopfyldende
  • Kommer med kreative løsninger på problemstillinger
  • Vant til at skulle holde styr på store folkemængder
  • Etc.

Derudover kan du også bede om en anbefaling fra din arbejdsgiver eller formanden fra foreningen, afhængigt af hvor du laver frivilligt arbejde.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf l.mathiasen » lør 3. mar 2012 13:54

Hecko jeg har aldrig påstået at du kører hetz mod arbejdsløse, jeg har sagt at i tråden er der hetz, deri er der forskel, men er egentlig ret ligeglad med at du føler jeg skriver om dig.

Tilgengæld er kommentarer som "Det er helt sikkert en blanding af at folk er kræsne og som Writer siger, at folk er røvdovne og har en "kræver" mentalitet som jeg er ved at brække mig over.." og "Der er mange som bare sidder på kontant hjælp osv. for at få penge for ikke at lave noget, fordi de er for dovne til at arbejde." fra andre personer jo neoliberalistiske kommentarer der gang på gang har vist sig forkerte.

Men du forholder dig ikke til hvad jeg skriver og læser bare RØD RØD RØD RØD RØD og tænker han må stoppes for enhver pris da han ikke har de rigtige holdninger men du har omvendt ret i at jeg ikke tager dig seriøs mere, men mere på grund af din kommentar at man kan nøjes med 300kr for et månedskort og er dum hvis man køber en cykel i stedet.
Den ene zone 300kr ikke engang dækker her kan man lige så godt gå selv, det er også en del hurtigere end at vente 2 timer på bussen (i de perioder den altså kører). Man skal nok op i 1300kr for et månedskort for at komme et sted hen der er arbejde og den kan egentlig kun kan bruges af folk der arbejder i almindelig kontortid.

SsjGogo skrev:Og det er nu altså ikke en myte. Jeg tager dig gerne en tur til mit barndomsområde i Valby, hvor mange af mine venner - kører rundt i BMW'er og Audier, samtidig med, at de er på kontanthjælp. Jeg kan tælle de første 20 her.

Jeg må til Valby og leve af kontanthjælp, det lyder sku som et fedt sted :D (kigger trist ud på den gamle cykel model havelåge)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf SsjGogo » lør 3. mar 2012 15:25

Det forudsætter lidt sort arbejde, men en sarkastisk otaku vestjyde vil, uden pis, passe i kredsen af Balkan hoveder. Mht. de citater, så er de ikke, som jeg læser dem, skrevet generelt, men netop rettet mod dem, der spekulerer i socialt bedrageri.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Er unge ledige for kræsne, eller...

Indlægaf LiseR » lør 3. mar 2012 16:26

Nu er jeg aldeles mørkerød i mine politiske holdninger. Måske derfor:
Jeg tror at de fleste gerne vil arbejde, hvis de kan finde et job - her i Odense er det svært, både for uddannede og u-uddannede.
Måske søger mange ikke bredt nok - det kan være svært at komme igang med på et meget uoverskueligt arbejdsmarked. Kommunens jobsøgningstilbud giver jeg ikke meget for.
Et råd kunne være at søge alt, også det du tror du ikke kan eller ikke kan få (naturligvis alligevel indenfor en vis rimeligheds grænser.) Man starter alligevel de fleste jobs med at blive sat ind i tingene :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster