Motion og Diæt - tråden!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf LiseR » søn 19. jan 2014 00:11

Så må jeg hellere spise foran fjernsynet. Jeg har seriøse problemer med at indtage nok kalorier.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf ZeeZ » søn 19. jan 2014 00:13

Chuchu skrev:...

Personligt synes jeg kosten er den nemme del, selvom det kan være rigtig svært. Har fået spist mig nogle forkerte ting her de seneste uger, men der har helt klart også været en del gode dage :) det er i hvert fald mit første skridt, bare at sørge for kosten.


For mig er kosten nok den sværeste, men det er sikkert også fordi jeg som barn og helt til 22 års alderen bogstaveligt talt kunne spise lige hvad jeg havde lyst til og ikke tage så meget som et gram på.
Så for mig er det mest kosten som er den svære, det med at ændre vaner og sådan.



Tanerion skrev:
ZeeZ skrev: Spis ikke foran fjernsynet. Forsøg viser at vi spiser mere jo mere vi er distraheret fra måltidet.

Det er ihvertfald ikke sandt for mit vedkommende.
Og især hvis jeg sidder og gamer.

haha, fair nok, så er det jo bare det som virker best for dig :D
Time you enjoy wasting is not wasted time

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Chuchu » søn 19. jan 2014 00:53

ZeeZ skrev:For mig er kosten nok den sværeste, men det er sikkert også fordi jeg som barn og helt til 22 års alderen bogstaveligt talt kunne spise lige hvad jeg havde lyst til og ikke tage så meget som et gram på.
Så for mig er det mest kosten som er den svære, det med at ændre vaner og sådan.


I know that very well :D var selv et af de børn, og jeg blev da også stopfodret med forkerte ting, og det var herligt. Det kan egentlig godt være det stadig er tilfældet i dag, har ikke oplevet at vægten har steget i perioder med masser af det forkerte. Måske jeg skulle nyde det inden jeg bliver 22, haha :D ej, selvom det ikke står på vægten kan man sagtens mærke det på andre områder.

Men ja, det er svært at tage skridtet og begynde! :)

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Gama » søn 19. jan 2014 08:31

ZeeZ skrev:5: Hav frugter klar til når du er "lækker sulten" om aften. Kiwi, æbler, bananer, ananas, osv. kan hjælpe meget på at dæmpe for slik lysten. Det eneste er at du snupper et stykke frugt istedet for slik :)


Eller måske agurk eller gulerodder, for at undgå yderlige kulhydrater.


Jeg løfter vægte og træner noget MMA, samt køre kostplan på papir.

Jeg glæder mig til den første februar når folk er ved at glemme deres nytårs mål, og centrene igen bliver vores :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » søn 19. jan 2014 19:24

Du slipper for mig i centeret, jeg kan ikke overskue muskeldrengene, der bruger mere tid på spejlet end vægtene.

Det er tilfældet på mange centre i kbh
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Gama » søn 19. jan 2014 21:15

SsjGogo skrev:Du slipper for mig i centeret, jeg kan ikke overskue muskeldrengene, der bruger mere tid på spejlet end vægtene.

Det er tilfældet på mange centre i kbh


Personligt træner jeg i fitnessDK, hvor det er mere fitness orienteret end bodybuilding :)

Det er dog generelt med at vælge hvor man helst vil træne, der er 100% centre derude hvor der er mindre spejl folk :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf LiseR » man 20. jan 2014 00:29

Det kommer helt an på hvilket center du træner i i højere grad end hvilken kæde, er min erfaring. Her træner alle steroidvragene og solarietrunterne i Slotscenterets Fitnessworld, og de andre er mere blandede.
Jeg har været i Fitness World i Vanløse, som var vildt blandet, dog med et par rockertyper, Lygten som er et helt almindeligt center, og det nye på Frederiksberg som var ret dårligt indrettet, men også med almindelige folk.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » man 20. jan 2014 08:00

Der garanteret steder, hvor det er langt bedre.

Jeg har dog det udstyr, som jeg skal bruge ift træning hjemme. Romaskine, vægte, pull-up stang og hjemmets fred og ro. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Skymone » tirs 21. jan 2014 10:05

Jeg meldte mig ind i Fitness.dk lidt før jul - først havde jeg tænkt mig at tage derhen lige efter arbejde og træne, men har været der en enkelt gang efter arbejde - never again! Nu prøver jeg at finde ud af, om tidlig morgen før arbejde (dvs. 6-7 om morgenen) eller aften er bedst. Jeg er røv-træt ligemeget hvilken, jeg vælger, fordi jeg samtidig spiser et underskud af kalorier, og min krop skal vænne sig til chokket.

Noget af det, jeg synes er svært ved at prøve at spise sundt og komme i form er folks reaktion - min familie og mine kollegers reaktioner er alle, at de bliver nærmest forarget over, at jeg træner og holder øje med, hvad jeg spiser. Jeg har også i mange år været en af dem, der kunne spise lige hvad jeg ville uden at tage på. Tabte mig endda en del kilo efter jeg flyttede hjemmefra, bare ved at droppe de kiks, min mor har for vane at sætte frem i tide og utide. Men nu er jeg altså begyndt at tage på, hvis jeg bare spiser, hvad jeg kan komme til, og i stedet for at lade det ske og blive overvægtig som en del i min familie er, så vil jeg hellere gøre en indsats nu, før jeg er derhenne, hvor folk synes jeg bør gøre det. Men så bliver jeg beskyldt for at have et usundt syn på mig selv, have spiseforstyrrelser og hvad ved jeg.
Min familie døjer med osteoporose, overvægt, for højt kolesterol, blodtryk og hvad ved jeg - jeg synes netop, jeg burde gøre noget for at forebygge de problemer. Men heldigvis bor jeg alene, så jeg kan selv bestemme, hvad jeg gør med min tid og hvad jeg spiser. Så må min familie jo tænke, hvad de vil :)
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Brugeravatar
Selissa
Chunin
Chunin
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 14. jan 2013 17:33
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Selissa » tirs 21. jan 2014 10:07

Skymone skrev:Min familie døjer med osteoporose, overvægt, for højt kolesterol, blodtryk og hvad ved jeg - jeg synes netop, jeg burde gøre noget for at forebygge de problemer. Men heldigvis bor jeg alene, så jeg kan selv bestemme, hvad jeg gør med min tid og hvad jeg spiser. Så må min familie jo tænke, hvad de vil :)


Skal nok tage et billede af din cosplay snack-skål næste gang, hvis det kan berolige dem :P
95% Crazy
-
http://michellelouring.wordpress.com
“If life gives you lemons, make apple juice. Then make people wonder how the hell you did it.”


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster