Motion og Diæt - tråden!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Skymone » tirs 21. jan 2014 10:43

Selissa skrev: Skal nok tage et billede af din cosplay snack-skål næste gang, hvis det kan berolige dem :P


Haha, godt! :D
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » tirs 21. jan 2014 12:11

I forlængelse af Skymones indlæg kommer jeg selv fra en familie, hvor diabetes og højt blodtryk, samt kolesterol har været "synderen".

Det betyder, at folk som Skymone og jeg er særligt arveligt disponeret for overvægt og andre følgesygedomme.

I alderen 16-22 år, dyrkede jeg kung-fu, 4-5 gange om ugen. Jeg var besat af det, og var i "mit livs form" - med den prætentiøse "six pack" inkluderet.

Under en turnering fik jeg en slem skade, hvor mit knæ blev sparket ud af led. Kort tid efter droppede jeg kung-fu, og i løbet af de næste par år, tog jeg i omegnen af 30 kg på.

Jeg har afprøvet alle verdens diæter, træningsmetoder - og de har kortvarigt hjulpet, men hovedet var bare ikke med - og jeg toppede på et tidspunkt med en kampvægt på 108 kg - hvilket er MEGET, når man kun er 176 cm høj.

I januar endte jeg - hvilket formodentlig var grundet stress - på hjerteafdelingen i Hvidovre Hospital. Heldigvis havde jeg ingen blodprop og på nær en lille (mulig) hjertefejl, som nok er medfødt, var jeg rask.

Det var dog en wake up call, der ville noget - og jeg skiftede ikke over på en diæt, men tog en sort skraldespandspose og gennemgik hele mit køkken. Alt usundt røg ud!

Grundet lange arbejdstider har jeg ikke altid tid til at handle - hvilket min kone heller ikke har, hvorfor vi nu benytter nemlig.com, og bestiller mad 1 gang om ugen, og dermed er større herre over, hvad der bestilles.

Vores madindtag er simpelt:

Grove grøntsager, frugt, bær, nødder, magert kød og fisk.

Min morgenmad kan ex. være - en kop skyr med en håndfuld blåbær, samt valnødder.

Min frokost kan være kyllingebryst med asparges og broccoli salat, som kan vare til aftensmaden også.

Snacks kan være nogle spændende frugter - især de farverige, der giver de "rigtige ting".

Jeg drikker vand + grøn te.

Motion foregår i form af en romaskine, hvor jeg kører udholdenhed og 2 gange om ugen "Tabata" (intervaltræning), samt styrketræning (helkropsøvelser, squats med vægte, dødsløft m.m.).

På 2 uger er der smidt 4.8 kg, og jeg mangler yderligere 15 - førend jeg er ved "ønskede vægt" på 78-80 kg.

Men mest af alt, så er hovedet med denne gang, og mit trang til sødt, fastfood m.m. er forduftet. Blot en skam, at en indlæggelse skulle gøre forskellen.

Så mit råd - lad jer ikke narre af jeres unge alder, det vi gør ved kroppen nu, betaler vi for om ikke så længe!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Willow » tirs 21. jan 2014 17:33

Jeg har igennem det sidste års tid forsøgt at ændre min livsstil :3
Jeg måtte dog erkende, at motion ikke er for mig, ikke lige nu. Jeg hader det og tanken om det giver mig konstant dårlig samvittighed. Måske en dag, når jeg har privat pool.

Til gengæld har jeg omlagt min kost i hverdagene fuldstændig.

Morgenmad - natural yoghurt med frisk frugt
Mellemmåltider - gulerødder, frugt, knækbrød med lidt smør, fuldkornsyoghurt fra netto. Jeg spiser måske hver time til hveranden.
Frokost - to stykker rugbrød, pålæg
Aftensmad - 100 gram kød, salat, bønnesalat.
Jeg drikker kun vand.

Af og til spiser jeg suppe til aftensmad, favoritten for tiden er hokkaidogræskarsuppe. Hvis jeg spiser suppe tre gange på en uge, taber jeg mig meget hurtigt XD
Jeg skifter lidt mellem ugens salat. Den er ikke fedtfattig, jeg laver min egen eddikedressing til, og jeg propper alt efter humøret, feta, mozzarella, oliven, artiskokhjerter, whatever jeg har lyst til, i. Bønnesalat er i stedet for pasta og brød.
Kød er enten fisk, kylling eller svinekød. Jeg vil gerne begynde at spise lidt mere kød, men sparer lige nu op til Kinaophold.
Jeg har siden sommerferien tabt mig 6 kg, og vejer nu 66. I forhold til mine 176 cm, er jeg ganske tilfreds. Plus nu er der lidt råderum til at tage på i Kina, sidst tog jeg 10 kg på dernede XD

Men når det er weekend, spiser jeg chips og drikker cola! Og jeg taber mig stadigvæk. Jeg behøver ikke være ekstrem omkring det, og jeg nyder altså at synde af og til. Til gengæld har jeg ikke det vilde behov for hvidt brød længere, pizza og burger har jeg ikke lyst til særlig tit.
Jeg føler mig faktisk rigtig godt tilpas med mine nye madvaner, men når jeg så er hos familien, bestiller jeg nu alligevel bøffer, når moder min spørger, hvad jeg kunne tænke mig XD
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Skymone » ons 22. jan 2014 09:28

Forresten kan jeg anbefale app'en "Lifesum" til at holde styr på indtag af kalorier og forholdet mellem proteiner, kulhydrater og fedt. Det er en gratis app - ved, den findes til iPhone, tror også, man kan få den på Android. Jeg er positivt overrasket over, hvor mange mærkelige ting, der er deri - fx dansk mad, og hvis jeg køber noget tyrkisk i bazaren eller sådan noget, kender den også det. Man kan både skrive navnet på de ting, man spiser eller scanne stregkoden - De ting, jeg spiser, er som regel i databasen.
Selvfølgelig kan man også betale mere, og så holder den også styr på en masse andre fancy ting, men gratis-versionen er ganske fin.
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Gama » tors 23. jan 2014 00:08

SsjGogo skrev:dødsløft


>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) (N)

Her var en synd af en anden verden! Det hedder dødløft, da stangen ligger død inden man løfter den op! 8)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf ZeeZ » tors 23. jan 2014 01:34

Gama skrev: >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) (N)

Her var en synd af en anden verden! Det hedder dødløft, da stangen ligger død inden man løfter den op! 8)



Genopliver man så stangen når man er færdig? :P
Time you enjoy wasting is not wasted time

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf LiseR » tors 23. jan 2014 02:01

Da ordet ikke er optaget i Retskrivningsordbogen, så vidt jeg kan se, kan det engelske "deadlift" oversættes præcis som man vil :)

(at "dødløft" qua "dødvægt" giver mest mening er så en anden sag :D )
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Gama » tors 23. jan 2014 06:35

ZeeZ skrev:Genopliver man så stangen når man er færdig? :P


LiseR skrev:Da ordet ikke er optaget i Retskrivningsordbogen, så vidt jeg kan se, kan det engelske "deadlift" oversættes præcis som man vil :)


Av av av, mine øjne og mit hoved gør ondt! :sur: :zzz:
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » tors 23. jan 2014 06:40

Dødløft er den mest udbredte term, hvilket min iphone, hvormed beskeden blev skrevet " ikke var enig i.

LiseR gjorde os dog klogere, hvorved min iphone ikke var helt så dum.

Gama pas på øjnene, det er blot vægte og øvelser. ;)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf LiseR » tors 23. jan 2014 13:37

Dødsløft lyder også mere metal \m/ >_< \m/
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster