Geek fitness!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Cazmill
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Re: Geek fitness!

Indlægaf Cazmill » lør 21. maj 2011 01:22

Om vinteren er det vidst fitness centeret der tiltaler mig mest. Jeg er utrolig kuldskær ^^"

Men jeg må nok hellere tage mig sammen til at løbe i sommerhalvåret først.
Og så begynde at stå op i ordentlig tid (hvilket kræver at jeg går i seng i ordentlig tid... så hvis vi kigger på klokken er vi nok klar over at det i hvert fald ikke sker inden for den nærmeste fremtid xD )

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Geek fitness!

Indlægaf Yoite » lør 21. maj 2011 16:25

Gah... har tænkt over det samme... det er virkelig nødvendigt at have en pæn mave for at vise et godt cosplay frem af den slags der behøver bar mave... altså ikke at man ik kan lave et FANTASTISK kostume...men det virker normalt bedre med en pæn mave right... *hulk :'(
Så det vidst også igang med træningen for mig!! :S ._.
Var for første gang i et fitness center i fredags!! :D *mega stolt*
Er bange for at gå udenfor så det var lidt svært, men fuck det var rart endelig at komme bare LIDT igang <-- the first step yir! 8) (Y) hehe :nom:
Og løbetræning kan jeg huske også var rigtig fedt, når man bare tog små skridt til at starte med.. ellers får kroppen jo heller ikke lov til at restituere også kan det jo gå grueligt galt, så det er rigtig vigtigt at vide -_-* ;)
ALLE der skal igang med at træne -> WE CAN DO IT!! :3 (Y)
Billede Billede Billede Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Geek fitness!

Indlægaf Kiwi » lør 21. maj 2011 21:04

Hvis man i forvejen er rimeligt slank synes jeg mave er noget af det nemmeste at træne. Man gør hurtigt fremskridt (noget med at det er en stor muskelgruppe) og man behøver ingen maskine / hjælpemidler.

Mht. løb (og for den sags skyld træning generelt) er mit råd at man ikke presser sig selv for meget i starten. Hvis man lægger ud med et program der siger løb 5 dage om ugen, og går amok i ting som pulszoner mv., skal man enten synes det er sjovt (og det er der meget få der synes i starten) eller også skal man have ekstrem selvdisciplin for at gennemføre. Det allerbedste man kan gøre er at finde en kammerat at træne med, så kan han hive dig afsted når du er flad og omvendt. I mit tilfælde træne jeg sammen med de ansatte i firmaet, og så ringer instruktøren fra fitness centeret hvis jeg springer over... Hvilket kan være ret irriterende :-P

Som LiseR siger er motion rigtig godt for ens psykiske velbefindende. Når man er veltrænet føler man sig også lige en tand mere lækker ;-)

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Geek fitness!

Indlægaf Oriolidae » søn 22. maj 2011 23:40

Jeg har løbet 2-3 gange om ugen i en længere periode for omkring et år siden, så er ret sikkert på hvordan jeg skal gøre. :P Det er bare lige med at komme igang. MEN! Mål for denne uge: løbe to mindre ruter. Nu får vi at se om målet bliver nået. :O

LiseR skrev:*entusiastisk cheerleader-dans*
GOGOGOGOGO YOU CAN DO IT!!!!

Yaaaay. :D
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Geek fitness!

Indlægaf LiseR » man 23. maj 2011 12:52

Jeg synes rigtig meget af det med at komme afsted og ud at løbe handler om psyken. Hvis man tænker "ej, nu _Skal_ jeg bare selv om det er nederen", så gider man ikke rigtig, og så er det federe lige at blive hjemme.l
Men hvis man tænker: nu skal jeg ud og bruge min krop, og se lidt på noget natur - så er det lidt lettere at få lettet møllen. (Som den nederste del af ryggen hedder her på Fyn!)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Lunch
Genin
Genin
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 20. maj 2011 17:25
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Geek fitness!

Indlægaf Lunch » man 23. maj 2011 15:28

LiseR skrev:Mit gode råd: det eneste der ikke virker er at holde op med at spise!!

Ja! Men man skal også passe på at ikke spise for meget.. jeg har lagt mærke til, at jeg altid bliver småsulten efter træning (specielt meget trænger jeg til lidt chokolade eller småkager at gnaske på). *_*

Umm, for dem der har Wii, vil jeg gerne anbefale Nintendo Wii Fit, da jeg synes det er en rigtig sjov måde at få lidt mere motion i daglidagen! Den er faktisk bedre end jeg troede. :3

Og her er et godt sted til inspiration og med en masse gode råd (på engelsk).
Billede

Brugeravatar
Burgundy
Chunin
Chunin
Indlæg: 153
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 21:22
Køn: Mand

Re: Geek fitness!

Indlægaf Burgundy » man 23. maj 2011 15:48

det vigtigste er sjovt nok at blot spise rigtigt, og ej for lidt.

det at hoppe morgenmaden over er rent faktisk det værste man kan gøre og er i mange tilfælde grund til at visse folk ikke kan tabe sig, fordi kroppen kræver at man spiser ret ofte, og hvis man prøver at hoppe over så spiser man bare ofte forkert og usundere senere!

altid vigtigt at sætte mål foran en, og forholde sig til dem, så man altid ved hvorfor, og at amn stadig kan se vejen fremad, gerne have en slags konkurrence kørende enten med en selv eller en man måske træner med.

Jeg har selv høj stofskifte, så jeg burde nok ikke sige for meget hehe, da jeg jo brænder mad af hurtigere end andre, dog æder jeg så også tilsvarende mere. =P

jeg småtræner selv mange gange i ugen, godt med en rutine, så man aldrig helt glemmer det også vil kroppen også følge trop. =D

Så når du føler at du er sulten, så spis endelig, det er sundere at spise lidt hver time, end at spise stort hvert 3. time, for så forbrænder kroppen rent faktisk også det du har spist, og den når at indtage mere næring, win win! xD
Billede

DanielG
Chibi
Chibi
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 9. maj 2011 21:16
Køn: Mand

Re: Geek fitness!

Indlægaf DanielG » man 23. maj 2011 19:51

ohh ja, nu skal i ikke også igang her, får dårlig somvitighed over at have et medlems skab og ikke bruger det, men kjommer nok igang, snart håber jeg, man skal jo blive sommer klar og vil gerne af med lidt op siden og makeres op igen ( lyder årdt bare og skrive det)
nå men løber med en klub nu 2 gang i ugen og vil selv løbe en 3 gang, men nu må vi se, som planen er skal jeg ud på de famøse 21,1 KM til august ( halv marton, og ja av) men ja lidt skal der til.
held og lykke til alle der kommer igang, det skal være lysten der driver det og ikke fordi nogle mene du skal, for så bliver det sq surt og så kommer man ikke afsted,
men hoppe på LiseR cheerlider dans( nok ikke kønt ) og god tur ud i det alt for dejlige vejr.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Geek fitness!

Indlægaf Gama » fre 27. jan 2012 14:09

Nu har jeg trænet i en del år, jeg ved ikke om det er direkte vigtigt for mig om man kan se jeg er trænet eller ej, jeg tror det vigtigste for mig nok er konditionen istedet, der er da ikke noget mere irriterende end at blive træt og udmattet midt i en dans, gåtur, whatever :)

Men jeg læste på et tidspunkt at det rent faktisk er et faktum at veltrænet krop+bedre kondi=bedre sex, så måske man alligevel tænker en lille smule på hvordan kroppen ser ud :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Geek fitness!

Indlægaf LiseR » fre 27. jan 2012 15:42

Ja klart da... sex er hårdt arbejde ;)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster