Shadari undrer sig...

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf JoaCHIP » man 7. okt 2013 15:34

Shadari skrev:SpørgsmålNu hvor jeg har tegnet i hånden en del tænkte jeg på at uddybe det lidt til at lære at tegne på computeren da man altid kan viske det ud uden at der kommer streger og lægge farver på som man vil!

Prøv programmet InkScape som er gratis og endda rigtigt godt.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf nielsm » man 7. okt 2013 16:36

Shadari skrev:Et jeg har tænkt mig at skaffe nogle små frøer ( gerne ikke større end 5 centimeter )
Til et land terrarium altså de skal altså leve på land :)
Har kigget på dba og kan kun finde store frøer :'(
Jeg mener at jeg på er tidspunkt har set nogle meget flotte forskellig farvede frøer - dem kunne jeg godt li xD og hvis i kender til sådan nogle frøer må i meget gerne skrive lidt om dem evt links til information :]
Vh Shadari

Jeg vil virkelig anbefale at gå til en professionel dyrehandler.
En dyrehandler kan både sælge dig nogen frøer du kan tage dig af, et passende terrarium og tilbehør, og sørge for at du får den rigtige slags foder.
Desuden så giver det dig også nogen at gå til hvis der bliver problemer senere hen.

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Houkou » man 7. okt 2013 22:25

Shadari skrev:Et jeg har tænkt mig at skaffe nogle små frøer ( gerne ikke større end 5 centimeter )
Til et land terrarium altså de skal altså leve på land :)
Har kigget på dba og kan kun finde store frøer :'(
Jeg mener at jeg på er tidspunkt har set nogle meget flotte forskellig farvede frøer - dem kunne jeg godt li xD og hvis i kender til sådan nogle frøer må i meget gerne skrive lidt om dem evt links til information :]
Vh Shadari


De frøer du taler om lyder som dem vi ser i zoologiskehaver, disse frøer er giftig og jeg er derfor sikker på at du ikke kan holde dem hjemme. Men husk alle frøer skal havde vand, uanset om de lever mest på land, da deres hud ikke kan klare det ellers.
Billede

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » tirs 8. okt 2013 17:13

Houkou skrev:
Shadari skrev:Et jeg har tænkt mig at skaffe nogle små frøer ( gerne ikke større end 5 centimeter )
Til et land terrarium altså de skal altså leve på land :)
Har kigget på dba og kan kun finde store frøer :'(
Jeg mener at jeg på er tidspunkt har set nogle meget flotte forskellig farvede frøer - dem kunne jeg godt li xD og hvis i kender til sådan nogle frøer må i meget gerne skrive lidt om dem evt links til information :]
Vh Shadari


De frøer du taler om lyder som dem vi ser i zoologiskehaver, disse frøer er giftig og jeg er derfor sikker på at du ikke kan holde dem hjemme. Men husk alle frøer skal havde vand, uanset om de lever mest på land, da deres hud ikke kan klare det ellers.

DEm jeg har kigget på hedder noget ned dendrobates - er de giftig?e
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Tanerion » tirs 8. okt 2013 17:35

Shadari skrev:DEm jeg har kigget på hedder noget ned dendrobates - er de giftig?e

det står der på http://en.wikipedia.org/wiki/Dendrobates at de er :/
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Kitty » tirs 8. okt 2013 19:08

En god huskeregl, kig på frøens farver, hvis de nærmest "Skriger" "spis mig ikke, jeg er utrolig farlig og giftig" så er de det somregl :)
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Tanerion » tirs 8. okt 2013 20:18

Det er faktisk en regel for de fleste dyr.
De mere farvestrålende dyr har færre naturlige fjender... de er godt nok ikke altid giftige men de kan som regel forsvare sig (som tigre for eksempel)
Tror det har noget at gøre med hvor trygge de føler sig.
Husdyr har som regel flottere farver end vilde dyr... sikkert fordi de ikke har brug for camouflage.

Såeh zebraer... ja de er godt nok dumme :p
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Gintoki » tirs 8. okt 2013 22:07

Tanerion skrev:Det er faktisk en regel for de fleste dyr.
De mere farvestrålende dyr har færre naturlige fjender... de er godt nok ikke altid giftige men de kan som regel forsvare sig (som tigre for eksempel)
Tror det har noget at gøre med hvor trygge de føler sig.
Husdyr har som regel flottere farver end vilde dyr... sikkert fordi de ikke har brug for camouflage.

Såeh zebraer... ja de er godt nok dumme :p

Hvordan passer papegøjer og ligende fugle lige ind i den logik? Eller mange tropefisk for den sags skyld?
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf l.mathiasen » tirs 8. okt 2013 22:20

http://www.dendromania.dk/index.php Her er et forum for farvede frøer i hvert fald, der er også lidt salg af dem og snak om hvordan man passer dem.

http://exotiskedyr.dk/levende-dyr-1/dyr ... roeer-102/
Her er også frøer til salg. Jeg ved desværre intet om frøer, så mere ved jeg ikke.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Tanerion » tirs 8. okt 2013 22:22

Gintoki skrev:Hvordan passer papegøjer og ligende fugle lige ind i den logik? Eller mange tropefisk for den sags skyld?

Siden stærke farver i dyreriget normalt betyder at dyret er farligt så har nogle mere ufarlige dyr udviklet stærke farver udelukkende som en forsvarsmekanisme.

fact 8)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster