Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Gintoki » ons 28. okt 2015 20:33

JoaCHIP skrev:Jeg føler med dig, Manna. Gruppearbejde sutter så meget numse, og gør det endda mere eller mindre umuligt for læreren at bedømme hvem der kan hvad.

Og hvis det er et forsøg på at "gøre folk mere sociale", bør de måske lave nogen workshops med dét som tema, i stedet for at forplumre undervisningen i andre fag med det elendige koncept.

Det er vist godt jeg ikke går i skole længere. Jeg ville nok hurtigt blive smidt ud. Igen.

De laver gruppearbejde netop pga. det sparer lærene en del tid, færre opgaver der skal læses igennem end hvis hver enkelt i klassen afleværede en rapport etc. Og det igen skyldtes de arbejdsforhold en skolelære har i dag.
På gymnasielt og universitetsniveau etc. der er det lidt ala samme årsag til det samt i mange tilfælde er der ikke mulighed for at hver enkelt elev kan lave sit eget projekt, især hvis det involverer laboratoriearbejde etc. der er måske ikke nok arbejdspladser til alle eleverne samt det vil også tage væsentligt mere tid, så det er en måde at skære alle over en kam.

Ligesom de har gjort nu hvor alle special eleverne ikke går i en separat klasse men går sammen med alle de andre. Det trækker niveauet i klassen tæt ned til laveste fællesnævner desværre :/

DK graver, for tiden, sin egen grav uddannelsesmæssigt og det har den gjort en del år efterhånden.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Manna » tors 29. okt 2015 13:14

JoaCHIP skrev:Jeg føler med dig, Manna. Gruppearbejde sutter så meget numse, og gør det endda mere eller mindre umuligt for læreren at bedømme hvem der kan hvad.

Og hvis det er et forsøg på at "gøre folk mere sociale", bør de måske lave nogen workshops med dét som tema, i stedet for at forplumre undervisningen i andre fag med det elendige koncept.

Det er vist godt jeg ikke går i skole længere. Jeg ville nok hurtigt blive smidt ud. Igen.

Jeg er også så glad for at jeg er færdig om lidt, jeg er slet ikke skabt til at sidde stille og skrive opgave efter opgave +o(

Gintoki skrev: De laver gruppearbejde netop pga. det sparer lærene en del tid, færre opgaver der skal læses igennem end hvis hver enkelt i klassen afleværede en rapport etc.

DK graver, for tiden, sin egen grav uddannelsesmæssigt og det har den gjort en del år efterhånden.

Vi har lige afleveret asluttende projekt, og der er ikke betalt tid til at lærer og censor kan læse opgaven igennem, og den tæller ikke i vurderingen, det er så useriøst som noget kan være, og utrolig demotiverende :sur:
~Queen of the night~

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » tors 29. okt 2015 14:37

Det er også forbløffende, at man vurderer at DKS stærkeste eksport bliver "know how", samtidig med at man vil finansiere mere politi via ungdomsuddannelser.

Prioritererne og fornuften er væk i Christiansborg, hvor populismen kontrollerer alt.

Skæmmende - og det gør sig gældende på begge dele af det politiske spektrum!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Gintoki » tors 29. okt 2015 15:24

SsjGogo skrev:Prioritererne og fornuften er væk i Christiansborg, hvor populismen kontrollerer alt.

Og så lige spørgsmålet til 1.000.000 Kr, har den nogensinde været der? :-P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Shadari » tors 29. okt 2015 15:25

Tvangstanker :sur:
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Kiwi » tors 29. okt 2015 15:35

Det er vidst ikke noget nyt fænomen. Da jeg gik i folkeskole var vi kun 13 i klassen de første seks år. Derefter besluttede kommunen at nedlægge en anden lokal skole, så vi endte med at blive 28 i klassen.
Selv for en bette knægt som mig var det tydeligt at de ekstra børn, gav lærerne en ekstra arbejdsbyrde. Lærere som vi aldrig havde hørt hæve stemmen, begyndte pludselig at skælde ud. Før havde vi heller aldrig haft en "rigtig" vikar. De sjældne gange der var brug for afløsning, var det altid en af de lærere vi kendte der overtog.
Det værste var at vi "mistede" en kammerat. Han endte i special klasserne da han ikke kunne følge med / fungere i den større klasse. På papiret var det måske den bedste løsning, idet der var bedre mulighed for at styrke hans faglige evner. Men socialt set må det have været en katastrofe for en 12 årig knægt.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » tors 29. okt 2015 15:48

Prioritererne og fornuften er væk i Christiansborg, hvor populismen kontrollerer

Flygtningepolitikken er måske baseret på popuælisme, det jo også nemt, da der er tale om besparelser, men siden hvornår har den nye dagpengereform, besparelserne på de svage grupper: syge, ældre, arbejdsløse været baseret på poppularisme, det hvis kun i ultra liberale kredse at det er populært.

De her besparelser har heller ikke noget med popularisme at gøre, da jeg ret sikker på de fleste ikke ligefrem mener politiet skal finansieres af uddannelsesyatemet.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » tors 29. okt 2015 16:22

Jeg mener at dansk politik D.d er fotrinsvis midtersøgende og overvejende drevet af populisme, især når man eksempelvis vælger at prioritere emner, som man ved vil give et afkast i meningsmålingerne, selvom det går mod bedre vidende - her samtlige råd fra alle økonomiske eksperter om, at uddannelserne er på tilbagetog og vil koste penge i fremtiden og konkurrenceevnen.

Behovet for et større politi er i mange diskussioner udløst af netop flygtninge og migrations debatten. Flere indbrud skyldes ifølge dem flere migranter, risikoen for terror, flere migranter osv. Eller det er ihvertfald billeder man vil danne og mange danskere føler sig utrygge over udviklingen. Det er det, som fylder i medierne.
Og så flytter man penge (planlægger) fra et område, som er mindre "In" nu, dvs uddannelse. Rettere ungdomsuddannelse (som et af andre punkter). Jeg er bevidst om, at mange unge demonstrerer m.v., men det er mit indtryk, at mange danskere er ligeglade, da trygheden eller manglen heraf fylder mere.

Dagpenge politikken er også en besparelse, som skal finansiere bla. et andet, generelt populistisk emne, skatten. Nedsættelse af overførselsindkomst, besparelse, osv.

Det er ikke upopulære indgreb - de fleste arbejdende danskere, som betaler en ret voldsom skat, mener ikke det er for meget, at skære i det. Se fx:

http://www.information.dk/telegram/531284

Jeg er ikke bekendt med, hvordan den nye regering har sparet på de ældre og syge, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Realpolitisk, hvad er så forskellen mellem Venstre, Socialdemokraterne og DF? De tre største partier. Alle tre partier er midtersøgende - selvom de på papiret burde stå vidt forskellige steder på det politiske spektrum.

Men det her en sidediskussion, som der er mange bestemte meninger om og som ikke passer inder under denne tråd. :)

Så vi må tage det i en anden tråd eller en dag over chatten. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » tors 29. okt 2015 18:15

Gogo vi behøver ikke diskutere det her længere, men den meningsmåling du linker til, dækker jo ikke den kontantshjælp reform de snakker 8m nu for der jo netop ikke tale "bare"om at genindføre det vi havde under den tidligere blå regering, og den stammer også fra før de udlade deres forslag.

Desuden siger bemærkninger som voldsom skat for de arbejdende siger jo alt om din mening, for det står der ikke noge tom i artiklen , og desvære er du nok ikke den eneste der kun interesserer dig for de ting der vedrører dig selv og derfor ikke har fuldt med i alle de forringelser der sket på de svage grupper, og du anser garenteret også satspuljen som noget godt der indført for de svage.

Og den politil som både socialdemokratiet og Venster står for nu er kun mindterpolitik, hvis man er ultraliberal.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf JoaCHIP » tors 29. okt 2015 18:33

Kiwi skrev:Lærere som vi aldrig havde hørt hæve stemmen, begyndte pludselig at skælde ud.
Wow!

Kiwi skrev:Det værste var at vi "mistede" en kammerat. Han endte i special klasserne da han ikke kunne følge med / fungere i den større klasse.
Og han var måske kommet vellykket igennem sin skoletid, hvis klasserne ikke var blevet lagt sammen. Hvor er det dog trist.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 76 gæster