Make Kony famous 2012!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Make Kony famous 2012!

Indlægaf kishimotomochi » tors 8. mar 2012 19:10

http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc&feature=g-all-s&context=G2cd2eabFAAAAAAAABAA

Stop Kony, g'r ham ber'mt, det er forf;rdeligt det han laver...HAN SKAL STOPPES.

Tag jeres tid og se videon!!1
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
Exogenic
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 27. sep 2011 21:51

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf Exogenic » tors 8. mar 2012 19:53

Har lige set videon.

Kan ikke fatte, at der ikke er blevet gjort noget ved ham før nu. Håber at han bliver fanget.
I don't want to set the world on fire, i just want to start a flame in your heart~

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf SsjGogo » fre 9. mar 2012 10:35

Jeg synes, at formålet er fantastisk - men jeg vil dog gøre opmærksom på nogle af de kritiske røster der har været ift. gruppen, der har stået bag videon.

Eksempelvis: http://politiken.dk/kultur/tvogradio/EC ... -bagmaend/


Kritikken vedrører primært, at deres kampagne indeholder en del faktuelle fejl, bl.a. har Kony ikke befundet sig i Uganda de sidste 6 år - samtidig har gruppen også, tilsyneladende, givet deres støtte til den nuværende militærregering i Uganda.

Vil dog gerne gentage, at formålet er fantatisk - og jeg kan kun håbe, at dette sætter gang i den politiske maskine, således, at Kony kan blive stillet til regnskab.

Der kan dog gå mange år med dette - se blot med Karadzic og Mladic.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf nodokasa » lør 10. mar 2012 20:13

SsjGogo skrev:Jeg synes, at formålet er fantastisk - men jeg vil dog gøre opmærksom på nogle af de kritiske røster der har været ift. gruppen, der har stået bag videon.

Eksempelvis: http://politiken.dk/kultur/tvogradio/EC ... -bagmaend/


Kritikken vedrører primært, at deres kampagne indeholder en del faktuelle fejl, bl.a. har Kony ikke befundet sig i Uganda de sidste 6 år - samtidig har gruppen også, tilsyneladende, givet deres støtte til den nuværende militærregering i Uganda.

Vil dog gerne gentage, at formålet er fantatisk - og jeg kan kun håbe, at dette sætter gang i den politiske maskine, således, at Kony kan blive stillet til regnskab.

Der kan dog gå mange år med dette - se blot med Karadzic og Mladic.

De har skam besvaret kritikken. Selvom Kony ikke har været i Uganda i seks år betyder det ikke at de traumatiserede børn, der er der (søskende, ofre, nogle få der slap væk), forsvinder.
Og Invisible Children arbejder sammen med militæret.. Og ærlig talt, kan man blamere dem? Hvis ikke de gør, så bliver de sgu nok smidt ud. Desuden er de, de eneste, der har udstyret og ressourcerne til at fange Kony (og de har endda lovet, at de vil fange ham).

Hele Invisible Childrens svar: http://www.invisiblechildren.com.s3-web ... iques.html
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf SsjGogo » lør 10. mar 2012 20:20

Som sagt formålet er fantastisk, der har bare været kritiske røster. Alle nuancer skal vel med?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
tsukanoto kishimoto
Chunin
Chunin
Indlæg: 128
Tilmeldt: ons 16. nov 2011 20:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa
Kontakt:

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf tsukanoto kishimoto » lør 10. mar 2012 20:20

http://www.youtube.com/watch?v=c7jzwn45--Y ganske enkelt se lige den her, før i gør for meget :o
Happy Hearts/Singles Awareness/Valentines/Youdon'thavearelationship day xD

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf nodokasa » lør 10. mar 2012 20:49

Det sjove ved alt den negative kritik, Invisible Children får, er at det kun hjælper dem med at få mere støtte. xD

Når det er sagt:

De støtter ikke Uganda eller Sudans militær med penge. Dette er der intet belæg for. Det er stærkt usandsynligt (og så længe ingen beviser forlægger er det løgn).
De samarbejder med omtalte.. Og det skal de, ellers bliver de smidt ud af landet, af dem.
Et interessant kritikpunkt er at de bruger for mange penge på "Awareness" - og at folk derfor kan forvente at meget få af deres penge går til børnene. Husk lige, at når i ser på de tal, at det er tal fra sidste år. Med al den opmærksomhed, Invisible Children får nu, tror jeg godt vi kan regne med en betydelig stigning i indtægt og et fald i udgifter til "Awareness".
Det er også spændende, at høre, at "det hjælper ikke!"-kritikken. Ja, man har prøvet i flere år at nakke den her gut. Og det har ikke virket (og endda haft seriøse konsekvenser). Så derfor synes jeg, at vi helt skal lade være, ikke? Lad ham være, så bliver det hele sikkert meget bedre... Suk.
Det er jo fuldstændig hyklerisk, umenneskeligt endda! Måske hjælper det ikke, at øge kendskab, måske hjælper det ikke at prøve at stoppe ham. Men hvis du helt lader være og prøver intet overhovedet, så validerer og accepterer du hans aktioner! Det er fanme værre!
Ja, vi skal tænke over hvor vores penge går hen, ja vi skal være forsigtige med hvordan vi gør ting, ja, vi skal tænke os om, før vi griber kosten og sætter i sving og ja, vi skal rydde op efter os selv.
Det ved vi godt. Kritik er velkommen og vi skal nok rette op på de ting, der er skæve. Men det giver jer ikke ret til at lyve, negativt og bevisløst kritisere punkter, der slet ikke passer.
Og det betyder ikke, at sagen ikke er god. Så i stedet for, som så mange andre, at kritisere, så gør noget ved problemet. Det er så let - og har allerede givet tydelige, positive resultater.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf SsjGogo » lør 10. mar 2012 21:00

Der er jo ingen der sætter spørgsmålstegn ved formålet? Og hvem er de "jer" der tales om? Det blev blot skrevet, at der var kritiske røster.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf nodokasa » lør 10. mar 2012 21:14

SsjGogo skrev:Der er jo ingen der sætter spørgsmålstegn ved formålet? Og hvem er de "jer" du taler om? Det blev blot skrevet, at der var kritiske røster.

Sandt nok,ingen siger, de er i mod formålet. Men når de negativt udtaler sig - og aktivt fortæller folk, at de ikke skal støtte Invisible Children, så modarbejder de det jo. P.t. er Invisible Children den største og bedste mulighed for at stoppe Kony. Så, hvis du ikke støtter den (og heller ikke andet), er det naturligvis i orden. Bare din årsager god - og indtil videre kan jeg ikke se nogen årsag til ikke at støtte Invisible Children. :-)
De "jer" jeg snakker om er de, der negativt kritiserer Invisible Children, uden ordentligt, substantivt bevis.
Det er sandt, at Invisible Children ikke er perfekte. No argument. Og kritikken er skide god, det hjælper sagen. Men husk nu lige, at vær nuanceret. Den bedste kritik, jeg har læst til dato (og den eneste, jeg repekterer) er fra Lifehacker.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Make Kony famous 2012!

Indlægaf SsjGogo » lør 10. mar 2012 21:18

Jeg har netop selv skrevet, at vi skal have nuancerne med. Jeg kender til krig, død og frygt, og naturligvis skal den mand stå til regnskab. Men folk har tidligere lukreret på andres smerte, derfor er alle nuancer vigtige.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster