Er AniMangas Chat - lukket land?!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf SsjGogo » ons 6. mar 2013 13:08

Kære alle

Jeg har skrevet med nogle forskellige brugere/venner på AniManga, som begge, uafhængigt, kom ind på, at de ikke rigtig følte, at chatten var noget for dem.

Jeg spurgte venligst om, hvorvidt jeg måtte tage dette til diskussion i forum, hvilket de var indforstået med.

De pointerede, at:

1) Chattens brugere bestod af de samme 10 brugere

2) Brugerne diskuterede primært indforståede emner, hvorfor man hurtigt følte sig udenfor

3) Det blev også påpeget, at det primært var kvindelige brugere, der fik opmærksomhed i chatten.


Jeg vil naturligvis gerne høre, hvad I synes om det, og såfremt ovenstående kan bekræftes, hvad vi kan gøre for at åbne mere op.

*EDIT* efter fint input kan man også besvare:

1) Hvad forventer du/I af chatten?

2) Hvad skal der til for at du/I vil bruge chatten hyppigere?

Personligt er jeg enig i, at det er en begrænset skare, der benytter chatten. Dette skal dog ses i lyset af, at vi er en lille og ydmyg hjemmeside, hvor antallet af aktive brugere formodentlig ligger omkring 25 - det til trods, at vi har flere hundrede tilmeldte.

De brugere, der benytter chatten, har været her fra starten af, og det har naturligvis affødt en særlig sprogbrug, som kan virke "indforstået".

Tilgengæld synes jeg, at de fleste brugere i chatten gør en dyd ud af, at hilse pænt på ny tilkomne og forsøge at introducere dem for de forskellige emner, der nu snakkes om på chatten.

Emnerne kan virke mærkelige - men vi er nu engang en mærkelig gruppe mennesker.

Vedrørende punkt 3 - så kan jeg ikke rigtig udtale mig om, hvorvidt kvindelige brugere får mere opmærksomhed, men jeg vil vove at påstå, at det er tilfældet på næsten alle hjemmesider online. :)

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

PS! Det er også blevet pointeret overfor mig, at min tråd kan læses som, at chatten reelt er "LUKKET" land. Det synes jeg, henset til det jeg har skrevet om chatten, herunder hvordan nye bliver mødt, ikke er tilfældet. Jeg håber derfor ikke, at folk læser det sådan!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf psyg » ons 6. mar 2013 13:48

1. yea der er ikke så mange aktive brugere på chatten, men den har så også en tendens til at blive helt vildt uoverskuelig når der er mange på, vilket formetenlig heller ikke er indbydene.

er det et problem det de samme folk der er på ?

2. vi diskutere ALT, hvis folk har noget intresandt at sige så hopper vi på det, folk har self deres intereser og det sker ofte vi taler om manga/anime (mest ny anime).

tror det er vigtigt her at gøre opmærksom på at der ikke er nogen der sider på chatten for at underholde andre, og hvis man vil have noget ud af det så må man selv ligge en insats.

3. ehh... er det her den samme chat vi snakker om? animanga chatten, og animanga i det hele taget virker på mig utroligt køns neutralt.
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf nielsm » ons 6. mar 2013 13:50

Med hensyn til punkt 3, der er en grund til at "there are no girls om the internet" blev memetisk i tidernes morgen: Der er generelt så mange flere mandlige brugere rundt omkring at kvinderne naturligt bliver mere interessante.

På den anden side synes jeg også --og jeg har ingen data til at bakke det op-- at af de nye der bevæger sig ind på chatten er pigerne mere snaksagelige. Naturligt får den der taler mere det mere opmærksomhed. Jeg håber ikke vil skal til at indføre kønskvoteringer...

Hvad kan man så gøre ved den lukkede kultur? Ærlig talt, ikke så meget. Over 20 års erfaring med fællesskaber på nettet fortæller at "lurk more" er det eneste der rigtig virker. Sidde stille, prøve at følge lidt med, og efterhånden selv komme med indslag. Det er hårdt for den nye, men i sidste ende giver det meget bedre payoff og er mere holdbart.

Man kan komme med anbefalinger og regler om at holde emneaftener, give lige opmærksomhed og være inklusiv/forklarende i sin form, men i sidste ende vil det være antiproduktivt. I sin grundform handler et fællesskab som AniManga om at have det sjovt, og regler som de ting går imod det grundprincip. I stedet kan de føre til ud brænding og mistet interesse hos de gamle brugere, for det er bare ikke sjovt at skulle ligge under sådanne regler.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf l.mathiasen » ons 6. mar 2013 14:21

Er det ærligt talt ikke et non issue at ikke alle folk føler at chatten er for dem?
Hvis man gerne vil have flere folk på chatten så lad være med at have den som et lille obskurt tekst link under brugermenuen hvor man skal være logget ind og kigge der tilfældigt for overhovedet vide der er en chat :P

Nu ved jeg også godt at du gerne vil gøre ting sort/hvide i dine diskussioner, men der er ikke noget at komme efter her synes. Jo nogle gange skal nogle overivrige teenagedrenge bankes på plads fordi de lige pludselig har adgang til at snakke med hunkønsvæsner, men det gør vi med glæde >:) >:) >:) >:) >:) >:)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf SsjGogo » ons 6. mar 2013 14:30

Nu var det ikke en forsøg på, at gøre diskussion sort/hvid (forstår dog ikke denne kommentar helt, så det må du ved lejlighed forklare nærmere eller bidrage med dine farver), men - for at uddybe - så blev det nævnt, at én af de 2 jeg skrev med, overvejede at forlade siden som en helhed, idet han ikke følte sig "velkommen" eller "som en del af" af community'en, primært grundet chatten og dens anvendere.

Hvis du i øvrigt læser mit indslag igen, vil du læse, at jeg mener chatten er ret åbent, at folk bliver budt velkommen, og at emnerne kan variere.

Nu er de tre første indslag i dette emne formuleret af 4 ud af de "10" brugere, som opholder sig meget på chatten, hvorfor det vil være fedt at høre fra dem, som ikke bruger chatten meget, herunder hvorfor de ikke gør det.

Jeg prøver ikke at opstille dette som et større problem, idet jeg ikke selv føler det er en af slagsen, men nærmere som en slags undersøgelse af, hvordan folk opfatter chatten, samt hvorvidt vi kan gøre det bedre.

Psyg nævner her nogle af chattens teknologiske mangler (og dem er der mange af!), som bør overvejes!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf Manna » ons 6. mar 2013 16:16

Jeg hopper ind i mellem på chatten, og ser er der skulle ske noget spændende. Og hvis der ikke lige er noget der fanger min interesse hopper jeg oftest af igen. Jeg syntes det er en hyggelig måde at være lidt med i noget socialt, uden nødvendigvis at skulle skrive noget hele tiden, man kan også bare lure.
Jeg er ny, men kender at par stykker her på siden, og jeg har aldrig følt mig uønsket eller uvelkommen på chatten.

Hvad angår det med hunkøn og opmærksomhed, så er der mange jeg ikke kender kønnet på, så det tænker jeg slet ikke over :)
~Queen of the night~

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf Skymone » tors 7. mar 2013 11:56

Jeg hopper nogle gange på chatten, jeg har ikke følt mig udenfor. Nogle gange bliver der snakket om ting, som jeg ikke helt kan være med på, men sådan er det bare, når en masse tilfældige folk bliver sat sammen.
Jeg vil dog også sige, at der gik noget tid, før jeg overhovedet fandt chatten - jeg havde nok været medlem en uges tid, før jeg fandt den (og det var kun fordi, den var nævnt på forummet, og jeg så ledte efter den).
Ved ikke, om det er et generelt problem, men jeg kunne godt tænke mig at have chatten ved siden af Forum i top-menuen.
Måske er jeg også bare dum, langsom blondine XD
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf SsjGogo » tors 7. mar 2013 16:11

Kære Symone,

Et rigtigt fint forslag, som jeg vil tage videre til de andre staffere!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf Gintoki » tors 7. mar 2013 18:18

Et godt forslag Skymone :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er AniMangas Chat - lukket land?!

Indlægaf SsjGogo » tors 7. mar 2013 18:32

Hvilket nodokasa er i færd med at implementere
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster