Konkurrence i miljøet.

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf nodokasa » tors 21. jun 2012 14:13

Jeg er enig med Gogo. Jeg kan godt se at det er en bagatel sag, men "man burde da lige have spurgt" virker som om det er jeres ide, som jeg vil kalde absolut bullshit på. En quiz? Om anime? Jeg tror quizzer har eksisteret længere end nogen af os har levet, og at bygge videre derpå er ingen innovation what-so-ever.
Det er ikke noget man har patent på eller rettigheder til. Man behøver skam ikke at spørge, men hvis man støder ind i personen kunne man da komme med et klap på skulderen og sige, at man har sin egen version (jeg går selvfølgelig udfra at ALT IKKE total copy-paste).

I realiteten er alle "Foreninger" vel i konkurrence med hverandre om medlemmer. Hvordan man så får fat i dem må man jo så selv om.

Hvis man bruger den logik kommer vi ud i en uendelig patent-jungle hvor du skal spørge den første "Convention" nogensinde om du må kalde det en "convention", og dernæst om du også må låne konceptet at holde det et sted, invitere folk, have boder m.m. og dernæst den første anime con om i må fokusere JERES con på anime ..... Og så videre...

Accept the beer-license: Free as in free beer, which is the beer you buy the creator if you find/meet him.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf LiseR » tors 21. jun 2012 15:03

Jeg synes stadig det er god stil at spørge dem man får inspirationen fra, i stedet for at sige "ahmen det er så generelt at det kan man ikke have 'ophavsret' på". Der går jo ikke skår af nogen ved det og man får tit et venligt svar og lidt hjælp tillige.
Hvis det er noget supergenerelt som Cosplay Dating game eller hvad ved jeg, er det self ikke nødvendigt. Jeg hentyder til mere specifikke quizzer som det ser ud til det har været her.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf SsjGogo » tors 21. jun 2012 15:10

Hvad jeg læser på Wish indlæg, så havde KAF skrevet "håber ikke, at I har noget imod det" - her kan vi så indgå i et større ordkløveri, men det ligger vel implicit i det, at de gik ud fra, at det er ok, herunder at de (in)direkte spurgte om tilladelse.

Igen har vi tale om frivillige hygge foreninger - og taget i betragtning, at deres klientel er markant anderledes, kan jeg ikke se skaden i det.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf nielsm » tors 21. jun 2012 15:34

SsjGogo skrev:Hvad jeg læser på Wish indlæg, så havde KAF skrevet "håber ikke, at I har noget imod det"

Og svarede HAF så tilbage at det var i orden, at de ikke ville have det, eller undlod helt at svare på det implicitte spørgsmål?
Og hvis HAF havde givet et "nej", havde KAF så rettet sig efter det og aflyst quizzen?

Og ærlig talt giver det ikke mening at tale om "konkurrence" mellem en lille forening i Herning og en lille forening i København. Af de meget få der faktisk vil krydse landet for at komme til et event tror jeg ikke nogen baserer deres beslutning på om en bestemt quiz et til stede. Og branding? Er det nu blevet et kommercielt foretagende?

Kan vi ikke bare fokusere på ting der skaber sammenhold frem for at skabe splid...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf SsjGogo » tors 21. jun 2012 15:59

Nemlig nielsm, det bliver nemlig ordkløveri og forsøg på branding, og det splitter.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf *Wish* » man 25. jun 2012 12:47

SsjGogo skrev:Hvad jeg læser på Wish indlæg, så havde KAF skrevet "håber ikke, at I har noget imod det" - her kan vi så indgå i et større ordkløveri, men det ligger vel implicit i det, at de gik ud fra, at det er ok, herunder at de (in)direkte spurgte om tilladelse.

Igen har vi tale om frivillige hygge foreninger - og taget i betragtning, at deres klientel er markant anderledes, kan jeg ikke se skaden i det.


Min pointe var, at henvendelsen og dialogen kom EFTER de havde besluttet sig for at afholde det.


Edit: Mit blogindlæg omkring KAF - KanYo var ikke ment som negativ kritik mere som "det er lidt sjovt at de har taget så meget fra HAF til sig ^^ ". Jeg kunne have lavet et lignende indlæg om Kita, da de startede op, hvis jeg havde skrevet blog dengang.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf SsjGogo » man 25. jun 2012 15:41

Det kan jeg sagtens forstå - min pointe var, at det ved en quiz - som i øvrigt kan findes på internettet i 1000 lignende udgaver, ikke kræver en nærmere samtykke fra HAF eller andre.

Med andre ord, det er frivillige foreninger, der kører hygge-lege, og derfor skal der ikke gå "branding" i det ved man online skal fremme sig på baggrund af en hygge-leg.

I taber absolut intet ved, at KAF har denne quiz, idet jeres målgrupper lever, geografisk, meget adskilt. Tværtimod kunne et mere åbensindet approach have givet jer mere goodwill blandt KAF's medlemmer + bestyrelse.

Man kan altid tale om "god skik" - men altså værre er den heller ikke end at I taler om en quiz.

Sådan en debat kunne man frygte giver et mere negativ billede af både HAF og KAF, hvor man ser arrangørerne som små børn, der sidder i deres afgrænsede sandkasser og ikke lader de andre lege med.

(Sat meget på spidsen, men alligevel en fare ved lignende diskussioner.)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf LiseR » man 25. jun 2012 17:17

"Mere åbensindet approach" - så vidt jeg forstår har der slet ikke VÆRET nogen konflikt, bare en bemærkning om at det er sjovt at den ene forening først spørger om den må bruge en quiz, som den godt må, efter den har besluttet sig for det, på en blog skrevet af Wish som privatperson og ikke som conarrangør?

Det er ude af proportioner at diskutere sådan en begivenhed på denne måde!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf SsjGogo » man 25. jun 2012 19:41

Hvilken måde er det?

Der laves en tråd her, kombineret med et blogindlæg. Det kan være, at bloggen er skrevet som privatperson, men i den virkelige verden, trækker folk sjælden grænsen.
I tråden her anvendes HAF konsekvent i øvrigt.

Det kan du vel selv huske fra mit dumme indlæg om Animefans admin. Derfor råder jeg i alt ydmyghed til omtanke, baseret på mine egne fejl.

Men enig i at proportionerne er væk, det gjorde de allerede ved debatten om retten til tegnefilm quiz.

Mit indlæg skal ikke forstås som, at HAF eller KAF er galt på den, men at selve debatten er infantil og kan skade de respektive foreninger, som i øvrigt gør et super arbejde i miljøet.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Konkurrence i miljøet.

Indlægaf LiseR » tirs 26. jun 2012 00:59

Jeg synes hele diskussionen er en storm i et glas vand, så egentlig er vi garanteret enige, jeg fatter det bare ikke. *_*
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster