Carlsen stopper med One Piece

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf SsjGogo » tirs 24. jan 2012 20:07

Sådan læser jeg det også.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf Trieu » tirs 24. jan 2012 20:31

*Wish* skrev:
SsjGogo skrev:Her følger svaret fra Carlsen:

(...) Hvis vi havde kunnet tage det for bøgerne, som de burde koste (hvert bind er en original billedroman på 240 sider!) og beholde de faktisk ikke så ringe salgstal, så ville det være en fin forretning.


Mener Carlsen at prisen for et bind burde være højere, fordi de nu kalder det en billedroman..?

SsjGogo skrev:Sådan læser jeg det også.


Ikke fordi jeg bryder mig om Carlsens mangel på markedsføring af manga og det medfølgende resultat, men Jeg tror det Carlsen mener, er at det arbejd som der blive lagt i at producere en manga, svare til det arbejd der lægges i en billed roman, og derfor mener at manga bind egentlig burde prissættes på samme niveau som soft-cover billedromaner.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf *Wish* » tirs 24. jan 2012 21:35

Trieu skrev:
*Wish* skrev:
SsjGogo skrev:Her følger svaret fra Carlsen:

(...) Hvis vi havde kunnet tage det for bøgerne, som de burde koste (hvert bind er en original billedroman på 240 sider!) og beholde de faktisk ikke så ringe salgstal, så ville det være en fin forretning.


Mener Carlsen at prisen for et bind burde være højere, fordi de nu kalder det en billedroman..?

SsjGogo skrev:Sådan læser jeg det også.


Ikke fordi jeg bryder mig om Carlsens mangel på markedsføring af manga og det medfølgende resultat, men Jeg tror det Carlsen mener, er at det arbejd som der blive lagt i at producere en manga, svare til det arbejd der lægges i en billed roman, og derfor mener at manga bind egentlig burde prissættes på samme niveau som soft-cover billedromaner.


Nu har jeg ikke selv erfaring med det, så hvor meget mere arbejde er der ved at lave en udgivelse af et bind af en manga sammenlignet med en jumbobog?

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf Trieu » ons 25. jan 2012 15:55

*Wish* skrev:Nu har jeg ikke selv erfaring med det, så hvor meget mere arbejde er der ved at lave en udgivelse af et bind af en manga sammenlignet med en jumbobog?


Arbejdet er stor set den samme, men jumbo bøger og manga bind har en række andre vilkår, som gør Jumbo bøger rentabel.

Der er en række af betyderlig forskel, der gør manga dyre end jumbo bøger:
Oversættelsen. stor set alt materiale i jumbo bøger produceres i Europa, nogle af dem i Danmark, dette give en del besparelse.

Papir. Jumbo bøger trykkes på betyderlig billigere papir.

Annonce.Jumbo bøger har annonce til en værdi af 24.500 kroner + moms.
Hvis vi gå ud fra at boghandler tag 30 % af de 40 kroner (da 10 kroner af de 50 gå til moms), og at hvert enkelte udgivelse har en produktions omkostning på 10 kroner stk. Så skal der sælges over 1.300 manga, for at indtægten fra manga skal være tilsvarende annonce indtægten fra jumbo bøger.

større oplagJumbo bøger trykkes simpelthen i et større oplag, og det sænke produktions omkostningerne betyderlig, og det kan de gøre da alt det markedsføring og brandværdi som Anders And har, smitte af på salget af jumbo bøger.

Med det sagt, så kan det sagtens blot være PR/salg snak, og Carlsens forsøg på at opnå sympati ved at siger "egentlig så burde vi havde taget mere for det, men vi har valgt at gør det billigere for læserne"

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf l.mathiasen » ons 25. jan 2012 16:23

Jumbobøger har også den fordel at samme bog, bare med forskellige tekster bliver lavet af de samme 2 firmaer over hele Europa, hvilket jo giver en del fordele, som jo igen gør den billigere at lave.
Jeg kan egentlig godt lide Jumbobøger, billig, let at få fat på, gode historier. Men kunne da godt ønske at der var et marked i de almindelige butikker for andet end antropomorfiserede ænder :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf Mitsurugi » tors 26. jan 2012 22:29

Teknisk set er den danske oversættelse en oversættelse af den tyske udgave af One Piece (der udgives af Carlsens tyske afdeling), hvilket også ville forklare deres noget udspredte udgivelses datoer (p.t. er Tyskland ved Bind 63 versus Bind 58 i Danmark). Så oversættelsesmæssigt burde der ikke være de helt store problemer.
Summa summarum så er der blot tale om kold forretning.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf Vincent » ons 1. feb 2012 13:26

Mitsurugi skrev:Teknisk set er den danske oversættelse en oversættelse af den tyske udgave af One Piece (der udgives af Carlsens tyske afdeling), hvilket også ville forklare deres noget udspredte udgivelses datoer (p.t. er Tyskland ved Bind 63 versus Bind 58 i Danmark). Så oversættelsesmæssigt burde der ikke være de helt store problemer.
Summa summarum så er der blot tale om kold forretning.

Det var vel også det der stod i brevet til Gogo,
At Carlsen har ikke købere nok til at det kan løbe rundt. Som jeg ser det så er det jo også nemt nok at forstå hvorfor
Billede

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf Gama » ons 1. feb 2012 13:42

Vincent skrev:
Mitsurugi skrev:Teknisk set er den danske oversættelse en oversættelse af den tyske udgave af One Piece (der udgives af Carlsens tyske afdeling), hvilket også ville forklare deres noget udspredte udgivelses datoer (p.t. er Tyskland ved Bind 63 versus Bind 58 i Danmark). Så oversættelsesmæssigt burde der ikke være de helt store problemer.
Summa summarum så er der blot tale om kold forretning.

Det var vel også det der stod i brevet til Gogo,
At Carlsen har ikke købere nok til at det kan løbe rundt. Som jeg ser det så er det jo også nemt nok at forstå hvorfor


De promoter det jo heller ikke på nogen måde, de har meget afhængige af at folk i forvejen har manga som hobby
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf SsjGogo » ons 1. feb 2012 14:31

AniManga har i flere omgange tilbudt dem et samarbejde, hvor de reelt kunne få flere kunder, og vores brugere nogle fordele.

Jeg fik aldrig et svar.

De ligger som de selv har redt.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf Etex » ons 1. feb 2012 17:27

SsjGogo skrev:AniManga har i flere omgange tilbudt dem et samarbejde, hvor de reelt kunne få flere kunder, og vores brugere nogle fordele.

Jeg fik aldrig et svar.

De ligger som de selv har redt.

Har lidt ondt af dem... det lyder til at værre en ubehagelig seng.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster