Uskyldig anime

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Uskyldig anime

Indlægaf kaas » tirs 2. apr 2013 02:51

LiseR skrev:ALT kan tolkes seksuelt hvis man virkelig vil, så man må vel sætte en grænse der hedder "tror vi det er MENINGEN det her skal forstås sådan" ;)

Word of god er sjældent pålideligt :P

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Uskyldig anime

Indlægaf SsjGogo » tirs 2. apr 2013 07:05

Jeg er mest af alt forundret over, at mangel af sex anses for uskyld. Hvis folk havde sagt død, ødelæggelse, kriminalitet - men sex?

Er vi ikke i 20-3?

Og før OCD-puritanerne kommer med en kommentar, som:

"Ej Gogo, du mener vel ikke, at børn skal se Rocco, Hentai og lignende?!"


Nej, det gør jeg selvfølgelig ikke! Dette gør jeg dog ikke grundet den seksuelle akt, men nærmere en fare for, at ovenstående eksempler vil give et forvrænget billede af sex.

Hvilket jeg i øvrigt mener gør sig gældende for meget japansk animation, men det er så en anden diskussion.

Sex er naturligt, livsnødvendigt (yes I said it!), og bør ikke sidestilles med "skyld/uskyld" - mest af alt fordi det er så integreret et del af mennesket, at det aldrig kan undgås helt. :)

Undskyld for mine sidespring! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: Uskyldig anime

Indlægaf smile » tirs 2. apr 2013 09:25

SsjGogo skrev:Jeg er mest af alt forundret over, at mangel af sex anses for uskyld. Hvis folk havde sagt død, ødelæggelse, kriminalitet - men sex?

Nej okey, måske brugte jeg det forkerte ord. Men folk forstår jo godt hvad jeg mener alligevel :p
Bøh!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Tanerion » tirs 2. apr 2013 10:19

SomethingPurple skrev:Inden det her bliver endnu en Tan ved alt tråd

har aldrig bevidst forsøgt at dreje en tråd i den retning så jeg er faktisk lidt smigret :3

SomethingPurple skrev: så var min pointe, som Tan selvfølgeligelig vælger at overse, at Chi ikke er en uskyldig børneserie

har set den med min niece uden at hun stillede ubehagelige spørgsmål så jo det er en uskyldig børneserie
og ja jeg kaldte det en børneserie selvom den var i et seinenmagasin :O :p
alle bøger er børnebøger hvis et barn kan læse dem
men dette kommer altså fra en der læste Heavy Metal Magazine som knægt *_*
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Uskyldig anime

Indlægaf SsjGogo » tirs 2. apr 2013 10:20

Nej - det var bestemt ikke en kritik af dig Smile - for vi gik jo alle i gang med at diskutere anime, der havde eller ikke havde seksuelt indhold.

Jeg synes, at det er spændende, at vi stadig sidestiller det med skyld og uskyld. :)

Igen - jeg vil ikke dreje emnet i en anden retning - men det er da lidt spændende en snak.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Uskyldig anime

Indlægaf nodokasa » tirs 2. apr 2013 14:27

Skyld & uskyld diskussionen er et sidespring baseret på en misforståelse af benyttelse af ord. For mig var det tydeligt, at smile ville have anime der ikke benyttede ekstravagante mængder af fanservice, pantyshots, o.l., men egentlig bare er "en god anime", der ikke prøver - på den vis - at sælge sig selv.

Og når det er sagt, skal LoGH selvfølgelig anbefales. For den har ingen fanservice, ud over nogle alt for lækre mænd. ;)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Uskyldig anime

Indlægaf SsjGogo » tirs 2. apr 2013 14:45

Jo, men ikke desto mindre så blev samtlige eksempler baseret på, hvad der ikke havde indhold af sex, og ikke fanservice. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Tanerion » tirs 2. apr 2013 15:54

nodokasa skrev:Og når det er sagt, skal LoGH selvfølgelig anbefales. For den har ingen fanservice, ud over nogle alt for lækre mænd. ;)

der er mindst én nøgen dame i LoGH
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Uskyldig anime

Indlægaf SsjGogo » tirs 2. apr 2013 15:55

And I rest my case.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Tanerion » tirs 2. apr 2013 16:06

...og nogle rimelig brutale nærkampscener

:p
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster