Anime Sommer 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf Kiwi » lør 6. jul 2013 08:57

Sneffe skrev:Pis!
Jeg glemte det fuldstændigt (hvilket folk i min omgangskreds kun ved at for godt, at jeg gør alt for ofte)

Kender det godt ;-)

`nielsm skrev:Kitakubu Katsudou Kiroku (fortællinger om gå-hjem klubben, eller bare "smut nu"?) var ikke videre god. Der er to ekstreme karakterer, som er alt for ekstreme og umulige at relatere til derfor. Så er der tre normalt, hvoraf en bare peger på de to ekstreme som en "se hvor er de seje", en kommer med indskud om at det er for urealistisk, og den sidste ikke rigtig er til stede. Indtil videre et godt eksempel på hvordan man ikke skal lave "piger i en fjollet klub" anime.

Den beskrivelse er lige på kornet. Første afsnit var kort sagt spild af tid, og jeg regner ikke med at se videre.

SomethingPurple skrev:Tror også bare, at jeg lader et billede tale for Brothers Conflict.

At være baseret på noveller hjalp den ihvertfald ikke til at skippe innuendo ;-)


Jeg fik set første afsnit af Servant x Service. Der var en på chatten der gættede på at den ville minde om Working, og det er indtil nu ikke helt ved siden af. Dog knapt så overskruet, hvilket tiltaler mig. Den er røget på min Crunchyroll kø, men det er ikke en serie hvor jeg venter spændt på næste afsnit.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf psyg » søn 7. jul 2013 01:14

har spillet ingennem 1/3 af Denganroppa spillet nu (efter at have set animeen) og hvis de kan finde ud af at lave en ordenlig adaption så vil jeg helt bestemt mene den er værd at følge med i.


love lab er helt vildt dum... men også ret sjov :P
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf psyg » tirs 9. jul 2013 16:32

lol kaminomi har skipped alle de gode arcs ;_;

og de teasede med dem i traileren og alt muligt
「タダより高いものはない」

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf Kiwi » tirs 9. jul 2013 18:38

psyg skrev:lol kaminomi har skipped alle de gode arcs ;_;

og de teasede med dem i traileren og alt muligt

Well... Hvis man er den helt ekstremt positive type kan man vel sige, at hvis der kommer en sæson to er materialet ihvertfald bedre ;-)


Jeg regner med at smutte på Crunchyroll i aften (når først stuen er kommet ned i en tålelig temperatur), der er jo kommet både den med overlevelse i miniskørt og den med den engelske japaner :-P

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf l.mathiasen » tors 11. jul 2013 00:48

Man er væk en uge fra skærmen en uge her i sommervarmen og straks er der 15-20 serier man er bagude med og skal ses inden man er væk igen en lille uge på lørdag :P
Jeg nåede at få set Free lige inden jeg tog af sted, ganske som forventet af en Kyoto animation serie meget nuttet og ikke særlig dyb, eneste forskel er at det er drenge denne gang, og de er veltrænede svømmere hvis nogle skulle være interesseret :P

Men ellers overvejede jeg først at se Brothers Conflict bare på grund af somethingpurple's beskrivelse, men valgte i stedet at se alt andet først :P

Genshiken Nidaime

Madarame og fujoshi haremmet.
Jeg var stor fan af den originale serie, selv om den var meget grim at kigge på.
I stedet for de sædvanlige småpige otaku man ser i meget anime er de her rigtige mennesker, men tro ikke de laver mindre absurde ting af den grund :P
Man kan naturligvis ikke undgå at bemærke at det denne gang rent faktisk er pænt at kigge på og at det er helt nye stemmer også.
Hvad kan jeg sige, jeg elsker den nye serie og Hato er min waifu!


Watamote
Jeg er ikke helt sikker på at seriens målgruppe egentlig har forstået at den handler om dem. Måske er det en slags guide for dem for at hjælpe dem til at blive mere sociale og vi ved jo at otaku lytter mere hvis det kommer fra små piger (naturligvis ikke så sociale at de stopper med at købe anime).
Eller måske lærer den otaku at de ikke kan få perfekte småpiger så de kan lige så godt bare finde sig en normal sød pige?
Serien virker faktisk meget sød og ok indtil videre.


Love Lab
Sketch komedie om nogle piger der skal hjælpe hinanden med at finde kærester.
De er naturligvis på en pigeskole :P
Jeg finder den småkedelig, men den er naturligvis også baseret på en yonkoma som er japanernes version af stribetegneserier, ikke et format der efterlader meget plads til mere.


Blood Lad
Komedie om vampyr otaku og nuttet pige.
Jeg har ikke så meget at sige, men den virker ok.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf l.mathiasen » fre 12. jul 2013 01:07

Dag 2 af mit forsøg på at maratonkigge 15-20 serier. Tvivler jeg når det da jeg bruger halvdelen af tiden på at ikke lave noget og der kommer flere nye episoder hele tiden

Stella Women's Academy
Når amerikanere seksualisere våbenbrug foregår det oftest med storbarmede damer i bikini, når anime gør det er det som regel med 15 årige piger der ligner nogle på 8 i skoleuniformer.
Jeg valgte at give den en chance og kæmpe mig igennem den her K-ON/Upotte hybrid, i starten var jeg bestemt ikke overbevist og ledte efter en undskyldning for at droppe den på stedet, for den var ret dårlig i starten.
Men så gik den rigtigt i gang med en Rambo-style hardball kamp med jazz musik i baggrunden og så var jeg solgt!
Måske den bedste Gainax serie i årevis, ikke at det siger noget som helst for de har kun lavet forfærdelige ting de sidste 5-6 år.


Devils and Realist
Inden jeg siger noget om selve serien, vil jeg lige kommentere animationen, jeg har sjældent set noget så dovent animation, og så få bevægelser.
Men serien er beregnet til teenagepiger der elskede yaoiundertonerne i Black Butler. Jeg springer bare det her bras over :P


Kiniro Mosaic
ENGRISH!
Kan ting være for nuttede? hvis de kan er den her helt klart over grænsen.
Spørgsmålet er om jeg kan holde til en serie med nuttede piger der overkommer kulturelle forskelle mellem briter og japanere sammen? Naturligvis bor briten i en en lille idylisk landsby i 1950erne som alle andre briter, og har sengesæt med union jack, de engelske 3 løver, den skotske løve, den walisiske drage og den irske harpe. Telefoner med drejeskive etc :P
Denne series eneste raison d'être er at være nuttet, det er den så også i overflod.


Fantasista Doll

hvad viser man til generationen der voksede op med anime hvor man spillede kort? Fantasista Doll åbenbart.. .
Men altså man har "dukker" der skal kæmpe imod hinanden og man giver den kræfter ved hjælp af kort man putter i mobilscannere eller noget. Det er seinen, så det handler mere om nuttede piger og ikke så meget om lange dueller :D
Skaberen og instruktøren er manden bag Code Geass, og har instrueret adskillige andre store titler, men det synes jeg ikke skinner igennem her.
Men der er lidt yuriharem over den så jeg fortsætter nok i håb om der sker noget :D


Day Break Illusion
Det lyser kraftigt ud af den her serie er den udelukkende er lavet for at tiltrække Madoka Magica fans, desværre langt dårligere. Men sådan er det med kopiserier, de er ret overfladiske og uden essensen.
Man kunne godt se at Madoka var skrevet af en der elskede magiske pige serier, mens i denne serie virker de ret ligeglade og tager den lette vej hele vejen igennem, jeg tror bare jeg sætter den på pause 6 måneders tid og ser om folk har noget positivt at sige om den der, hvilket jeg tvivler på :P


Sunday without God
Jeg er ikke sikker på hvad den her anime vil.
Den lille pige har i hvert fald en lækker spade :D
Jeg tror nok serien er god, men kan ikke bedømme noget som helst endnu.
Så jeg lader kommentarene vente til næste episode.


Rozen Maiden: Zurückspulen
Man ved at når man blander tysk og engelsk i animetitler er det ekstra godt.
Animationen er sparsom, men det gør ikke så meget for den er stadig forbandet nuttet og skræmmende :D
Den virker dog rimelig forhastet, hvilket måske ikke gør så meget når man kender universet i forvejen, men nye kan godt få det svært tror jeg.
Jeg håber næste afsnit giver mening...
DESU DESU DESU DESU DESU


Silver Spoon
Jeg burde egentlig putte den her bagerst i køen, men tænkte at den skal ses med det samme, forfatteren bag Fullmetal Alchemist, noitaminA anime, og den foregår på en landbrugskole/gymnasie-ting, med en storby-protagonist der ikke aner noget om levende dyr.
Første afsnit var virkelig sjov og anbefalelsesværdig til de fleste.


Chronicles of the Going Home Club
Sådan en sketch komedie om gymnasiepiger der ikke laver så meget :P
En ikke videre god serie egentlig.
Jeg orker ikke sådan en serie lige nu.


Danganronpa: The Animation
Er det her en joke?
Jeg holdt ikke længe nok til at se om det endte i en en gang battle royale :P


Brothers Conflict
Nogle gange er serier så dårlige at de ligefrem er gode, den her er endnu dårligere end det :P
Creepy incestharem ting til teenagepiger.
Tøser, se jeres emovampyrer i stedet, selv det er ikke så slemt :P
I 1989 brugte man højt rockmusik til at få Manuel Noriega ud fra Den Hellige Stols ambassade (Vatikanet) i Panama, havde man brugt denne serie i stedet for rockmusik ville han nok have givet op allerede efter få timer i stedet for 10 dage.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf SomethingPurple » fre 12. jul 2013 01:56

Siden ingen andre skriver om den, vil jeg lige sige at jeg synes Uchouten Kazoku/The Eccentric Family første episode lover godt, sådan indsætter man den japanske overtro i en moderne ramme.

Serien bygger på en bog af forfatteren bag Tatami Galaxy som fik en anime for små 3 år siden, i modsætning til Tatami Galaxy, så virker denne serie dog mere hyggelig og rolig.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf Kiwi » fre 12. jul 2013 09:54

l.mathiasen skrev:Stella Women's Academy... Men så gik den rigtigt i gang med en Rambo-style hardball kamp med jazz musik i baggrunden og så var jeg solgt!

Samme her, faktisk ret fængende ;-)

l.mathiasen skrev:Kiniro Mosaic... Denne series eneste raison d'être er at være nuttet, det er den så også i overflod.

Den kammede godt nok lidt for meget over i dens romantisering af England, selvom den faktisk var meget morsom at se af den grund alene ;-) At seriens setting ændres tilbage til Japan vil nok fjerne min grund til at se den.

Fantasista Doll var tydeligvis late night, som l.mathiasen også sagde på chatten. Lidt sværdkamp og så bader alle tøserne sammen til sidst. Wuuuhuuu! Man skal nok ikke forvente det store plot i den her :-P

SomethingPurple skrev:The Eccentric Family første episode lover godt, sådan indsætter man den japanske overtro i en moderne ramme.

Helt enig. Speciel stil og umiddelbart ikke et typisk plot, den her hænger jeg helt sikkert på.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf l.mathiasen » fre 12. jul 2013 15:12

SomethingPurple skrev:Siden ingen andre skriver om den, vil jeg lige sige at jeg synes Uchouten Kazoku/The Eccentric Family første episode lover godt, sådan indsætter man den japanske overtro i en moderne ramme.

Serien bygger på en bog af forfatteren bag Tatami Galaxy som fik en anime for små 3 år siden, i modsætning til Tatami Galaxy, så virker denne serie dog mere hyggelig og rolig.

Skulle jo lige se den før jeg kunne skrive noget :D
Det har jeg nu, den virker spændende. Den skal jeg se mere af :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf Kiwi » lør 13. jul 2013 20:07

Fik lige set Silver Spoon, og l.mathiasen rammer det fint med "anbefalelsesværdig til de fleste". Det at bruge en landbrugsskole som ramme tages umiddelbart alvorligt, uden at det bliver et "hvor kommer maden fra" show. Der er ingen fan service (med mindre man er hardcore bonde, for så leverer den sikkert rigeligt med turn ons) og karakterer virker temmelig realistiske. Hovedrollerne er umiddelbart sympatiske. Eksempelvis kunne man have frygtet at Hachiken startede som en doven knægt fra storbyen, men han står op sammen med de andre og knokler bagdelen ud af bukserne. Serien når måske ikke nye kunstneriske højder, men virker til at blive hyggelig med vedkommende personer.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster