Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Willow » lør 6. jun 2015 21:23

Jeg var inde og høre Århus symfoni orkester spille one piece musik. Jeg har aldrig fået læst over bind 15 af one piece, men efter koncerten (og dens spoiler-videoer XD) fik jeg en umådelig lyst.

Så det er jeg altså gået igang med XD sidste eksamen er her den 19 juni, så regner med at bruge de første par uger af min ferie på det. Der er jo også kun en... 70 bind eller noget? Så det klarer jeg snildt.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Tanerion » lør 20. jun 2015 13:41

Fik bind 1 og 2 af Osamu Tezuka's Ludwig B i går så dem skal jeg igennem nu.
Tezuka fik desværre ikke gjort serien færdig men det skal nok blive godt :)

De her Kickstartede Tezuka mangaer er af ret god kvalitet og de udgiver et par titler om året (indimellem endda 2-3 titler pr Kickstarter).
Må give dem deres egne hylder.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
inabahare
Jonin
Jonin
Indlæg: 463
Tilmeldt: ons 11. sep 2013 17:19
Køn: Mand
Geografisk sted: Børkop

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf inabahare » tirs 28. jul 2015 15:27

Har læst Nichijou, en af Kantai Collection mangaerne, og er startet på A-Channel
Sono chi no sadameee
JOOOOOOOOOOOO JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf JoaCHIP » man 5. okt 2015 19:34

Ja, det er nok ikke rigtigt en manga i traditionel forstand, men bare en web comic. Men den er cool!

http://imgur.com/gallery/G89Fi
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tirs 5. jan 2016 00:06

Er gået i gang med mangaen "Ajin"

Kort om handlingen:

For 17 år opdagede menneskeheden eksistensen af udødelige væsner med særlige kræfter, de såkaldte Ajins.

Disse blev siden et jagtet gode af mennesket, som udfører uhyrlige eksperimenter på dem.

Ikke overraskende er hovedpersonen en highschool elev, som efter en tragisk ulykke opdager, you guessed it, at han er en Ajin og nu Japans mest eftersøgte person".

Visuelt er mangaen interessant og handlingen ret dyster, selvom dens spring i tid og sted virker forvirrende og visse steder malplaceret. På stående fod kan jeg ikke sammenligne det med andre manager jeg har læst.

Jeg er kun nået til 11. kapitel, men hovedpersonen synes ikke at være en klassisk hovedrolle og bliver måske en slags antihelt. Man kan håbe.

Jeg ser frem til at fordybe mig mere i serien og en Anime er vist også på vej i år. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Sneffe » tirs 5. jan 2016 09:25

SsjGogo skrev:Er gået i gang med mangaen "Ajin"

Kort om handlingen:

For 17 år opdagede menneskeheden eksistensen af udødelige væsner med særlige kræfter, de såkaldte Ajins.

Disse blev siden et jagtet gode af mennesket, som udfører uhyrlige eksperimenter på dem.

Ikke overraskende er hovedpersonen en highschool elev, som efter en tragisk ulykke opdager, you guessed it, at han er en Ajin og nu Japans mest eftersøgte person".

Visuelt er mangaen interessant og handlingen ret dyster, selvom dens spring i tid og sted virker forvirrende og visse steder malplaceret. På stående fod kan jeg ikke sammenligne det med andre manager jeg har læst.

Jeg er kun nået til 11. kapitel, men hovedpersonen synes ikke at være en klassisk hovedrolle og bliver måske en slags antihelt. Man kan håbe.

Jeg ser frem til at fordybe mig mere i serien og en Anime er vist også på vej i år. :)


Det lader til at de har valgt at animere den i fuld CGI, hvilket jeg personligt synes er en skam, da det også var en af de serier jeg havde tænkt mig at se her i vintersæsonen.



Jeg har som sådan ikke noget imod brugen af CGI, men i anime synes jeg altid at det bliver klodset, når de prøver at lave karakterer på den vis.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tirs 5. jan 2016 20:25

Enig - nu skal man ikke bedømme en hel serie på baggrund af er kort klip, men det lader til, at stemningen fra mangaen er lidt forsvundet.

Måske er det også bare mig, der får for meget mavesyre ved japansk fløde poprock.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Sneffe » tirs 5. jan 2016 21:20

SsjGogo skrev:Enig - nu skal man ikke bedømme en hel serie på baggrund af er kort klip, men det lader til, at stemningen fra mangaen er lidt forsvundet.

Måske er det også bare mig, der får for meget mavesyre ved japansk fløde poprock.


:D Neeej jeg kan nu godt følge dig
Det eneste jeg bedømmer er egentlig bare animationen, som jeg ikke ligefrem forventer at de ændrer halvvejs gennem serien. En stor del af det der giver mig lyst til at se anime er animationen, karakterdesigns og baggrunde, og når jeg ikke bryder mig om dem, så kommer jeg sjældent så langt i en serie trods historien kan være meget god. I stedet vil jeg nok begynde at læse mangaen :)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tirs 5. jan 2016 21:24

Skriv endelig, hvad du synes om mangaen. Jeg synes stadig den er interessant. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf l.mathiasen » tirs 5. jan 2016 21:26

Det er i hvert fald Polygon Pictures der skal lave den, så det bliver 100% cgi, og lige som Sidonia tingen er Netflix indblandet (så den kommer nok først til os når den er slut i Japan)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster